• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
LazarGanev - "Велик майстор"
Тази есен ми се случи кофти номер - останал светнат плафона в товарния фургон на буса и за няколко дни изхарчил акумулатора (100Ач) до нула, а той в гаранция. Закарах го в сервиза, заредиха го по бързата процедура(отначало се инатеше и не искаше ток). Поставих го без да открия и отстраня причината и - отново рецидив - до нула. Хайде на друг сервиз, че в първия ме е срам. Заредиха го отново, пак трудно, отстраних причината вече и сега няма никакъв проблем.
uglyduck - помощник
Първо, честита Коледа! Желая много здраве и успехи на всички!

Благодаря за отговорите. Статията в "Клуб Форд" беше доста полезна.
Това, което направих за сега:
- "възстанових" си предпазителя по неправилния начин - с две жички, та си пуснах зарядното. Методът ми е известен отдавна, макар да не съм му голям привърженик - е, за практически цели за измъкване от ситуация става чудесно. Но просто все още си търся точна формула за смятане на дебелината на проводник.
- заредих акумулатора. Отначало не искаше да дърпа никакъв ток няколко часа - поне според показанието на амперметъра на зарядното. Оставих го по-дълго и когато батерията взе да загрява я изключих. В този момент зарядния ток беше 2A, а напрежението без товар (при свободни клеми) на акумулатора беше 13V. Сега смятам да разредя акумулатора с 12V лампа и да повторя зареждането за около 8 часа при ток не повече от 5A. Имам надежда, че ще изкара зимата.
hygro - майстор
Продаваното "чудодейното" средство за удължаване живота на суфатизирали акумулатори е най-обикновен магнезиев сулфат, който се използва и във военната техника за подобряване на устойчивостта към дълбок разряд.

По-ефективното средство е етилен-диамин-тетраоцетната киселина, но загубата на капацитет си е необратима.
докера - специалист
uglyduck написа:
...... В този момент зарядния ток беше 2A, а напрежението без товар (при свободни клеми) на акумулатора беше 13V. Сега смятам да разредя акумулатора с 12V лампа и да повторя зареждането за около 8 часа при ток не повече от 5A....
Замери волтажа известно време след спиране на зареждането / при изстинал акумулатор - след 1-1.5ч / - ако задържи над 11V - има надежда :wink:
А за да си сигурен , че е зареден ,най-добре си купи аерометър от някоя бензиностанция , Практикер и т.н./ в OMV струват 3-4лв/ и мери гъстотата . Само гледай да е със стъклен поплавък , че имам лоши спомени от един с пластмасов такъв :-D :lol:
  • 1
  • 2

Тема "Зареждане на акумулатор и пресмятане на предпазител" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: