Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Osiris - специалист
По хитро ше стане ако се направи с термопомпа от топлината на двигатела или ауспуха и ще харчи по малко ток а и може да се ползва като охладител през лятото :?
Тани - модератор
То ако ще е за скъпи и сложни изпълнения , може да си сложи бензинова или дизелова печка, която много лесно се прави с часовников механизим , да му подгрява купето 10 минути преди да влезе в колата и да запали двигателя!
Osiris - специалист
Не е въпроса да си сложиш ламя под седалката а да е нещо ефективно и ефтино термопомпата използва температурните разлики до колкото знам даже някъв американец бил направил най ефективната такава с фреон и с нея работи огромен генератор :? кой зае може някой ден и по икономични автомобили да има :lol:
velsi - Почетен майстор
Osiris, ти май не си вникнал впроблема или си нещо в грешка. Идеята е да се затопли купето макар и малко при току що стартиран студен двигател. А ти предлагаш да се ползвала топлината на двигателя?! Как да стане тоя номер?
Стефан - майстор
Доколкото знам, на автомобилите, които не са на въздушно охлаждане на двигателя, парното работи на следния принцип: Охлаждащата течност/антифриз/ от първия кръг циркулира през радиатора на парното. Вентилатор обдухва този радиатор, отделя се температура, която се нагнетява в купето. И тъй като от стартирането на двигателя, до загряването му на работна температура/в зависимост от външната температура/ се изисква време, се налага малко да мръзнем. Целта е как да се направи така, че почти веднага да сме на топло :?

Аз подхвърлям следната идея: От тънка алуминиева ламарина да се оформи кожух около изпускателните тръби, непосредствено до двигатела. Да се оформи еластичен въздухопровод с вграден в него вентилатор от този кожух до купето. И тъй като след стартиране на двигатела изгорелите газове са с висока температура, те веднага загряват изпускателните тръби. По-нататък е ясно.
velsi - Почетен майстор
Идеята е много добра. Харесва ми! Дали обаче ще е ефективна? :? А какво ще стане, ако например се навие тънка медна тръба около въпросните колектори и се направи на практика отделен кръг с много малко количество течност. Малка електрическа помпа върти антифриза и затопля купето. Как ви се струва? По-сложно става от това, което предлага Стефан, но имам известни съмнения в ефективността на неговата схема, свързани най-вече със загуби на и без това малкото топлина в началния момент.
hygro - майстор
Стефан написа:
От тънка алуминиева ламарина да се оформи кожух около изпускателните тръби, непосредствено до двигатела.
Подобно е отоплението на Трабанта. Проблемът за по-мощна кола е, че изпускателния колектор е с около 170oC в задръстванията и до към 700-900oC при пълна мощност. Предполагам, че за коли различни от Трабант, това е доста пожароопасно решение.
hygro - майстор
velsi написа:
А какво ще стане, ако например се навие тънка медна тръба около въпросните колектори и се направи на практика отделен кръг с много малко количество течност.
Ще ти трябва натрий за работен флуид, подобно на ядрен реактор.
Osiris - специалист
от една страна имаме двигател с охлаждаща течност която бавно се затопля а от друга същия двигател изхвърля огромно количество горещи газове при тва още преди да е загрял не може да няма начин да се затопли купето пре ди са е загряло парното :?
Стефан - майстор
hygro написа:
Подобно е отоплението на Трабанта. Проблемът за по-мощна кола е, че изпускателния колектор е с около 170oC в задръстванията и до към 700-900oC при пълна мощност. Предполагам, че за коли различни от Трабант, това е доста пожароопасно решение.
От написаното е вярно само това за Трабанта, според мен. Само не са ми ясни написаните температури!! :? Някой да е виждал цвета на нагрят метал/ в случая чугун / до 900оС? И ако е вярно това, дали ще бъде с кожух около изпускателния колектор, или без него, е все тая. Значи Ние все едно се разхождаме върху силно разгоряла се печка.
Според мен температурата на изпускателния колектор е значително по-ниска.
Предлагам, ако някой има уред, и му се експериментира, да премери температурата на колектора при загрят двигател.

Тема "Отоплител за автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: