Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
lakosste написа:
Ако трябва да поясня още нещо ме попитайте за да обясня и да не ви заблуждавам с нещо.Иначе благодаря на всички ви.
Моите мнения ги прескочи, аз съм от тези, които не четат внимателно и ти говоря за малки моторчета на втулки. За по-големите "моторчета", на които лагерите се сменят за 15 тина минути не ми е ясно защо ти е цялата гимнастика да монтираш, а после да демонтираш резервния мотор и после пак. На лагерите на оригиналния мотор вероятно е пишело какви са, но също така вероятно вече са в коша. Ако не са били спекли и от там превъртели не е трябвало да се престъргва каквото и да е било. Допускам производителят на фурната да си е поръчал мотори със съответната хлабина на лагерите отчитайки температурите при които ще работи вентилатора.
На "китайчето" му няма нищо, просто не е предвидено за целта, ама пуста сакантия, все гледаме да минем по тънката лайсна, а накрая все сме от страната на булката.
Успех!
lakosste - специалист
Малко снимки

Прикачен файл

IMG_20161113_135327.jpg

Прикачен файл

IMG_20161113_135216.jpg
lakosste - специалист
preslav написа:
lakosste написа:
Ако трябва да поясня още нещо ме попитайте за да обясня и да не ви заблуждавам с нещо.Иначе благодаря на всички ви.
Моите мнения ги прескочи, аз съм от тези, които не четат внимателно и ти говоря за малки моторчета на втулки. За по-големите "моторчета", на които лагерите се сменят за 15 тина минути не ми е ясно защо ти е цялата гимнастика да монтираш, а после да демонтираш резервния мотор и после пак. На лагерите на оригиналния мотор вероятно е пишело какви са, но също така вероятно вече са в коша. Ако не са били спекли и от там превъртели не е трябвало да се престъргва каквото и да е било. Допускам производителят на фурната да си е поръчал мотори със съответната хлабина на лагерите отчитайки температурите при които ще работи вентилатора.
На "китайчето" му няма нищо, просто не е предвидено за целта, ама пуста сакантия, все гледаме да минем по тънката лайсна, а накрая все сме от страната на булката.
Успех!
Лагерите или по точно предния лагер беше превъртял в леглото.Фурната е правена в България ,в Хасково.След като се наложи да си сменя за пръв път лагерите,видях ,че човека ми е монтирал мотор втора употреба.Незнам от какво е бил ,но може би е преработвана оста за да може вентилатора да се спре в по-удебелената част на оста и да не опре в задната стена на фурната.Но дори и втора употреба си изкара доста мотора,но след две-три смени на лагери се оходи и леглото.Пробвах с латун но явно прави някакво изместване и се получават вибрации.Първия път когато сложих латун и си заспа но после хлабината явно е била в повече и един ,който пренавива мотори ми сложи няаква хартия вместо латун и ми престърга ротора.След това работи малко и пак започна да вибрира.Занесох мотора на друг майстор и той се хвана за главата като видя предния какви хартии ми беше сложил за уплътнение в леглото на лагера-междодругото те бяха изгорели.От там ме пратиха на стругар ,който наби втулки в леглата на лагерите,но пак нещо не ми харесва как работи.Може би лагерите са заминали или самия отор иска центровка или какрто казах има голям аксиален луфт.
Също така ми дадоха адрес на една фирма която произвежда мотори във Войвониново и там ми направиха нов ,но явно лагерите са китаиски и вече чувам как претраква като спира вентилатора-но само в едната посока а в другата не трака.Както казах не става стандартен мотор само защото оста на моя е малко по-дълга и засечката с по-удбелена част на ротора и тя е по-дълга.
lakosste - специалист
Ето и шайбите

Прикачен файл

IMG_20161113_135517.jpg
lakosste - специалист
Ето и фурната

Прикачен файл

IMG_20161113_164909.jpg

Прикачен файл

IMG_20161113_164850.jpg
valentino76bs - майстор
lakosste написа:
,но след две-три смени на лагери се оходи и леглото.Пробвах с латун но явно прави някакво изместване и се получават вибрации.Първия път когато сложих латун и си заспа но после хлабината явно е била в повече и един ,който пренавива мотори ми сложи няаква хартия вместо латун и ми престърга ротора.
Когато има производствен цикъл 24 часа и нищо не търпи отлагане само дъвка дето не сме слагали!Калайдисване на лагера,латун ,набиване на центрове на леглото,лепила и т.н......
lov - майстор
Аксиалния луфт не е чак толкова страшен и той се обира точно с тези двете шайби които се монтират от двете страни. Той всъщност си е задължителен заради компенсация на температурните разширения. При правилно отремонтирани лагерни гнезда. Аксиалния луфт без вложени пружини е някъде около 0,5 мм.
По ме притеснява стругарите какво са сътворили. Ако са оставили големи хлабини в зависимост колко са може да се коригират на ръка с центъра а в краен случай и с направата на накатка на лагерното гнездо. Ако са объркали и дълбочината пак положни шайби. Но всичко това се обезсмисля ако не се ползват качествени лагери. Колегата по горе беше обяснил за класа хлабина С3 но аз лично бих предпочел и по голяма. Също много важно е да се ползва високо температурна грес. Какво има на пазара обаче не мога да кажа защото съм загубил връзката. И не на последно място трябва да се види турбината . Такива турбини се балансират и за целта се заварява една ламаринка а може и повече за тежест. Предполагам се е заварена конструкция защото такива съм виждал. Ако се еоткъснала и хвръкнала и има дисбаланс само нова от завода защото май няма къде да се балансира вече. Може и опитно да се балансира на ръка но е голяма игра. Трябва да се прави специална осчица и да се качи на призми. Но това е статичен баланс и не е много сигурно пак за крайния резултат. Изкривена ос на двигателя също е проблем. Вообще нещата са доста комплексни и само така по снимки трудно ще помогнем.
lakosste - специалист
lov написа:
Аксиалния луфт не е чак толкова страшен и той се обира точно с тези двете шайби които се монтират от двете страни. Той всъщност си е задължителен заради компенсация на температурните разширения. При правилно отремонтирани лагерни гнезда. Аксиалния луфт без вложени пружини е някъде около 0,5 мм.
По ме притеснява стругарите какво са сътворили. Ако са оставили големи хлабини в зависимост колко са може да се коригират на ръка с центъра а в краен случай и с направата на накатка на лагерното гнездо. Ако са объркали и дълбочината пак положни шайби. Но всичко това се обезсмисля ако не се ползват качествени лагери. Колегата по горе беше обяснил за класа хлабина С3 но аз лично бих предпочел и по голяма. Също много важно е да се ползва високо температурна грес. Какво има на пазара обаче не мога да кажа защото съм загубил връзката. И не на последно място трябва да се види турбината . Такива турбини се балансират и за целта се заварява една ламаринка а може и повече за тежест. Предполагам се е заварена конструкция защото такива съм виждал. Ако се еоткъснала и хвръкнала и има дисбаланс само нова от завода защото май няма къде да се балансира вече. Може и опитно да се балансира на ръка но е голяма игра. Трябва да се прави специална осчица и да се качи на призми. Но това е статичен баланс и не е много сигурно пак за крайния резултат. Изкривена ос на двигателя също е проблем. Вообще нещата са доста комплексни и само така по снимки трудно ще помогнем.
Пластинките за баланс си стоят.Тази седмица ще нося ротора за наваряване на оста и наново престъргване по размер на вентилатора
lov - майстор
Ползват се различни варианти за балансиране. Парчета ламаринка с тегло няколко грама захваната някъде по периферията с точкова заварка. А е възможно и отнемане на метал тоест пробиване на отвор на носещата плоча пак някъде по периферията.
А това с наваряването на оста е много рисков момент. Особено после при престъргването ако стругаря не знае как да си хване и провери базата и го подпре само на център. Нагледал съм се на много такива дървени философи.
Ако ти е много малко износването дори до 2-3 десети се прави само накатка. Да не кажа голяма приказка но в 99% от случаите помага по добре от наваряване. Което пък си е рисково заради изкривяване на оста. А след накатка винаги можеш да минеш и на по тежкия вариант с наваряване. При теб понеже температурите са високи не става с лепила. Писах по горе. Но ако луфта е някакви стотни се прави с калайдисване.
hidrazin - майстор
Общо взето като удариш калема отива към нов матор...
:partyman:

Тема "Проблем с луфт на електромотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: