• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nikolovvd - майстор
От пазара за 5 лв. :-D
todor.lazarov - напреднал
jordanvass написа:
Какво те бърка, че на празен ход конверторът за клаксона ти черпи повече ток? Той няма да работи на празен ход, а с товар само през онази секунда, в която натиснеш бутона на свирката. Просто свържете бутона за свирката преди конвертора, а не след него. Разбира се, няма лошо да е икономичен, но чак пък толкова зор за нещо, дето ще свири максимум няколко секунди за целия пробег... Едва ли ще повлияе. А и задължително ли е колата да има клаксон и то електрически? Това някакви стандарти ли са? Щото може и с тромба с гумена круша. :lol:
От следващата година всичката изразходена енергия ще е мери.

т.е. joulemeter ще бъде веднага след батерията. Иначе свирката задължително трябва да бъде електрическа.

Благодаря на hidrazin за решението без DC конвертор
todor.lazarov - напреднал
ivanovbg написа:
Antonii написа:
Ако вие бяхте в отбора. Провала му със сигурност е гарантиран.
Че с този начин на мислене от времето на народния съд доказано доникъде не се стига.
Не е така. От хора с ниско ниво на обучение и интелигентност не можеш да очакваш някакви гениални идеи и успехи, освен в силовите спортове.Начина на мислене на недообразования отбор е грешен още в концепцията на създаване на превозното средство."Икономична свирка" - :lol: Нон стоп ли свири?
Да разгледаме как нейната консумация би повлияла на пробега. Работата която може да извърши батерията е константа.
1. Пробега е равен на работата която може да извърши превозното средство с наличната ни енергия(капацитета на батерията) умножено по КПД- то на контролера и двигателя и минус енергията на светлини и свирки :wink:
2. Работата е производна на масата и разстоянието, изминато от тялото.
3. Значи 48В батерия с капацитет 10 Амперчаса ще има 480ватчаса енергия. Свирката с 10 вата мощност би изхарчила, ако се събере да свири нон стоп цяла минута за цялото състезание, 0.166ватчаса или 0.035% от енергията. Това означава, че би намалила с 0,035% пробега. Максимален ефект без свирка 0,035%.
4 В същото време ако приемем че шофьора и превозното средство тежат 100кг и преди старта шофьора изпие една бира ще качи с 0,5%общата маса което ще намали пробега със 0,5%

От казаното дотук следва, че олекотяването на конструкцията би имало много по голям ефект от "Икономичната свирка".

:partyman:
Теглото е от изключително решение.

Ето немците - 5 кг без оборудване (звучи извънземно) тази година
Изображение

гумите след завъртане се въртят 10 минути без да спрат (супер инерция)
средния разход е 30W
но и спонсорите са дебели (около 200 000 евро бюджет)

Те държат и световния рекорд в Гинес - преобразувано към гориво - 10956 км с един литър бензин октан-95
http://tufast-eco.de/en/2016-07-16-tufa ... the-world/
Това ми е колата за рекорда
Изображение

В момента нашата колата е около 40 кг и пилот 50 кг. Смятаме да намалим с още 10 кг колата. За карбонова конструкция нямаме средства.
Изображение

Иначе по време на състезанието харчим около 150W средния товар ни е около 3 ампера.

Но контролера ни е доста ТНТ-ме, ученическа изработка.
За следващата година ще търсим помощ, за нещо доста по-добро (приемаме всякакви идеи).

Иначе загубите според мен са така.

Затова сме правили и математически модели.
http://pgsgst.org/car/power/


40% загуби при търкаляне (гуми, главини). Първите карат над 80% по инерция
40% контролер
10% аеродинамика (скороста не е голяма - 25 км/час)
10% правилна тактика на писта
Последна промяна от todor.lazarov на вт юли 19, 2016 2:27 pm, променено общо 2 пъти.
hidrazin - майстор
todor.lazarov написа:
...10% айродинамика (скоростТа не е голяма - 25 км)...
:axe: :axe: :axe:

:partyman:
jordanvass - майстор
todor.lazarov написа:
От следващата година всичката изразходена енергия ще е мери.

т.е. joulemeter ще бъде веднага след батерията. Иначе свирката задължително трябва да бъде електрическа.
Нека да си се мери. Аз ти предлагам да включваш конвертора за свирката само когато искаш да свирнеш, а не да е включен през цялото време на празен ход и да включваш само клаксона при нужда. Схващаш ли въобще за какво ти говоря?
Гост - специалист
hidrazin написа:
todor.lazarov написа:
...10% айродинамика (скоростТа не е голяма - 25 км)...
:axe: :axe: :axe:

:partyman:
`

Хидра, пропусна да направиш в червен цвят, че скоростта е 25 км, а не km/h
иначе основния недостатък на колата на нашите е не айродинамиката, а ойролипсата.

Щото ако можеше да се намерят достатъчно ойро- ще си направят корпуса от карбон и ще ги бият немците.
vrangelov - специалист
todor.lazarov написа:
...Затова сме правили и математически модели.
http://pgsgst.org/car/power/


40% загуби при търкаляне (гуми, главини). Първите карат над 80% по инерция
40% контролер
10% аеродинамика (скороста не е голяма - 25 км/час)
10% правилна тактика на писта
Там най-долу под графиката "Зависимоста на мощноста от коеф. на въздушно съпротивление на автомобила при 130 кг./28 км/ч" пише
"благодарение на маг.инж. Благой Горицов Бурдин и инж. Тодор Лазаров"


Не зная в коя област сте инженери, но ако ви потрябват отново в бъдеще "зависимостта" и "мощността", пишат се с двойно "т"

Не искам да спамя темата, но съм потресен от правописа на един инженер.


Поздрави
todor.lazarov - напреднал
Предлагам на администратора да закрие темата.

Не можах да получа помощ и се извинявам за досадата.

Успех на всички майстори
todor.lazarov - напреднал
Интернет апликацията е правена благодарение материали предоставени ми от инж. Бурдин и направена от мен Тодор Лазаров.

Между другото инж. Бурдин е един от малкото студенти който навремето направиха доста впечатляващи неща.
Изображение
Изображение

И в продължение на години Техническия Университет София имаше престижни места в Shell Eco Marathon
Няколко години бяха на 2 место.

http://raltchev.info/elan-mask/

Така че поне към него имай малко уважение.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Трябва ми супер икономична свирка /клаксон/" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: