moimoimoi написа:Ми какво да ти отговоря ?. Освен че си близо до мен- мога да те взема да го чуеш и да те върна .знаеш ли какво е това?
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi
- майстор
51 мнения в "Въпрос за асинхронен двигател"
moimoimoi
- майстор
- Мнения: 2703
имах предвид че центробежния прекъсвач е вътре в двигателя и не се вижда както кондензатора,и ако е развален може да не изключва намотката след развъртане
дай снимка на кутията с кабели на двигателя и на тебелката с техническите данни
а инъче е добре да се замери дали не дава някоя намотка към корпус и ток-а колко е когато работи
дай снимка на кутията с кабели на двигателя и на тебелката с техническите данни
а инъче е добре да се замери дали не дава някоя намотка към корпус и ток-а колко е когато работи
klintan
- специалист
- Мнения: 87
moimoimoi написа:имах предвид че центробежния прекъсвач е вътре в двигателя и не се вижда както кондензатора,и ако е развален може да не изключва намотката след развъртанеРазглобявал съм двигателя.Вътре заводски няма центробежен прекъсвач.С мегер ли да меря намотките или с оммер става.
дай снимка на кутията с кабели на двигателя и на тебелката с техническите данни
а инъче е добре да се замери дали не дава някоя намотка към корпус и ток-а колко е когато работи
vandu
- специалист
- Мнения: 131
Не се коси, някои заводски си излизат с електрически шум (български).
Ако имаш с какво да му премериш омичното и изолационното съпротивление може да добиеш някаква представа дали е ок. Най-добре е да се разкачи и да се види между фази с мегер и омметър, и проверка за симетрия ако е възможно.
Бученето може да е и от кофти стегнат пакет.
Ако имаш с какво да му премериш омичното и изолационното съпротивление може да добиеш някаква представа дали е ок. Най-добре е да се разкачи и да се види между фази с мегер и омметър, и проверка за симетрия ако е възможно.
Бученето може да е и от кофти стегнат пакет.
П. Петков
- специалист
- Мнения: 675
Дали един двигател с монофазно захранване е с пусков и (или) с работен кондензатор не се определя от наличието на центробежен изключвател, а от разпределението на полюсното деление между работната и пусковата намотки (брой на каналите за полюс и фаза). При двигателите на старите перални "Рига" имаше специален ключ, който заместваше по функция центробежния изключвател, и който по магазините беше известен като "ключ за Рига".
При двигателите с работен кондензатор, полюсното деление се разделя поравно между пусковата и работната намотки, тоест съотношението е 1:1, а при тези само с пусков кондензатор, съотношението е 2:1 в полза на работната.
Така например за този двигател:![IMG_1718[1].JPG](./download/file.php?id=100726)
IMG_1718[1].JPG (65.47 KиБ) Видяна 1486 пъти,
който е двуполюсен (2890 tr/;min.) , "двуфазен", има пусков кондензатор и центробежен изключвател,
броят на каналите е 24, като намотките за "фазите" са две - пускова и работна, а разпределението на каналите в полюсното деление е 8 канала за работната и четири за пусковата. Всъщност двигателя се захранва монофазно, но е двуфазен, тоест има четири полюса или два чифта - по един за всяка фаза. Шестнадесетте канали на работната намотка се заемат от осем секции (естествено всяка с по две страни), като секциите са еднослойни и концентрични. Пусковата е четирисекционна или заема общо 8 канали.
Ето какво са написали по темата Ганчо Божилов и Манчо Дойчинов:![IMG_1720[1].JPG](./download/file.php?id=100727)
IMG_1720[1].JPG (47.2 KиБ) Видяна 1486 пъти
![IMG_1721[1].JPG](./download/file.php?id=100728)
IMG_1721[1].JPG (71.93 KиБ) Видяна 1486 пъти,
а ето и схемата на намотките на двигателя:![IMG_1722[1].JPG](./download/file.php?id=100729)
IMG_1722[1].JPG (58.52 KиБ) Видяна 1486 пъти
А това е писано от покойния Георги Стамболиев и Георги Дончев:
![IMG_1724[1].JPG](./download/file.php?id=100731)
IMG_1724[1].JPG (58.96 KиБ) Видяна 1486 пъти
При двигателите с работен кондензатор, полюсното деление се разделя поравно между пусковата и работната намотки, тоест съотношението е 1:1, а при тези само с пусков кондензатор, съотношението е 2:1 в полза на работната.
Така например за този двигател:
Прикачен файл:
IMG_1718[1].JPG (65.47 KиБ) Видяна 1486 пъти
който е двуполюсен (2890 tr/;min.) , "двуфазен", има пусков кондензатор и центробежен изключвател,
броят на каналите е 24, като намотките за "фазите" са две - пускова и работна, а разпределението на каналите в полюсното деление е 8 канала за работната и четири за пусковата. Всъщност двигателя се захранва монофазно, но е двуфазен, тоест има четири полюса или два чифта - по един за всяка фаза. Шестнадесетте канали на работната намотка се заемат от осем секции (естествено всяка с по две страни), като секциите са еднослойни и концентрични. Пусковата е четирисекционна или заема общо 8 канали.
Ето какво са написали по темата Ганчо Божилов и Манчо Дойчинов:
Прикачен файл:
IMG_1720[1].JPG (47.2 KиБ) Видяна 1486 пъти
Прикачен файл:
IMG_1721[1].JPG (71.93 KиБ) Видяна 1486 пъти
а ето и схемата на намотките на двигателя:
Прикачен файл:
IMG_1722[1].JPG (58.52 KиБ) Видяна 1486 пъти
Прикачен файл:
IMG_1724[1].JPG (58.96 KиБ) Видяна 1486 пъти
Последна промяна от П. Петков на съб ное 28, 2015 6:53 am, променено общо 1 път.
П. Петков
- специалист
- Мнения: 675
Прикачен файл:
IMG_1726[1].JPG (46 KиБ) Видяна 1485 пъти
Прикачен файл:
IMG_1725[1].JPG (49.32 KиБ) Видяна 1485 пъти
Въпросът е, че настройваемата по граничен ток термична защита се регулира за сумарния ток на двете намотки. По принцип двата тока са различни и при претоварване не е ясно дали съотношението при изменението им е пропорционално на това при номинално натоварване.
Ако тези съотношения са различни, то би трябвало да има и две отделни по диапазони токови защити за пусковата и работна намотки, които да имат общо въздействие при изключване (Схема "ИЛИ").
Тема "Въпрос за асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!