Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
:? знаеш ли какво е това?
klintan - специалист
moimoimoi написа:
:? знаеш ли какво е това?
Ми какво да ти отговоря ?. Освен че си близо до мен- мога да те взема да го чуеш и да те върна .
moimoimoi - майстор
имах предвид че центробежния прекъсвач е вътре в двигателя и не се вижда както кондензатора,и ако е развален може да не изключва намотката след развъртане

дай снимка на кутията с кабели на двигателя и на тебелката с техническите данни

а инъче е добре да се замери дали не дава някоя намотка към корпус и ток-а колко е когато работи
klintan - специалист
moimoimoi написа:
имах предвид че центробежния прекъсвач е вътре в двигателя и не се вижда както кондензатора,и ако е развален може да не изключва намотката след развъртане

дай снимка на кутията с кабели на двигателя и на тебелката с техническите данни

а инъче е добре да се замери дали не дава някоя намотка към корпус и ток-а колко е когато работи
Разглобявал съм двигателя.Вътре заводски няма центробежен прекъсвач.С мегер ли да меря намотките или с оммер става.
moimoimoi - майстор
с омметър/мултицет/ примери колко ома са самите намотки а с мегер между намотките и корпуса на двигателя
klintan - специалист
Окей ще ги измеря и ще пиша.
vandu - специалист
Не се коси, някои заводски си излизат с електрически шум (български).
Ако имаш с какво да му премериш омичното и изолационното съпротивление може да добиеш някаква представа дали е ок. Най-добре е да се разкачи и да се види между фази с мегер и омметър, и проверка за симетрия ако е възможно.
Бученето може да е и от кофти стегнат пакет.
chano3891 - специалист
А сигурен ли си че е работен кондензатора. да не трябва да е само с пусков.
снимка на табелата на мотора може ли.
П. Петков - специалист
Дали един двигател с монофазно захранване е с пусков и (или) с работен кондензатор не се определя от наличието на центробежен изключвател, а от разпределението на полюсното деление между работната и пусковата намотки (брой на каналите за полюс и фаза). При двигателите на старите перални "Рига" имаше специален ключ, който заместваше по функция центробежния изключвател, и който по магазините беше известен като "ключ за Рига".
При двигателите с работен кондензатор, полюсното деление се разделя поравно между пусковата и работната намотки, тоест съотношението е 1:1, а при тези само с пусков кондензатор, съотношението е 2:1 в полза на работната.
Така например за този двигател:
Прикачен файл:
IMG_1718[1].JPG
IMG_1718[1].JPG (65.47 KиБ) Видяна 1486 пъти
,
който е двуполюсен (2890 tr/;min.) , "двуфазен", има пусков кондензатор и центробежен изключвател,
броят на каналите е 24, като намотките за "фазите" са две - пускова и работна, а разпределението на каналите в полюсното деление е 8 канала за работната и четири за пусковата. Всъщност двигателя се захранва монофазно, но е двуфазен, тоест има четири полюса или два чифта - по един за всяка фаза. Шестнадесетте канали на работната намотка се заемат от осем секции (естествено всяка с по две страни), като секциите са еднослойни и концентрични. Пусковата е четирисекционна или заема общо 8 канали.
Ето какво са написали по темата Ганчо Божилов и Манчо Дойчинов:
Прикачен файл:
IMG_1720[1].JPG
IMG_1720[1].JPG (47.2 KиБ) Видяна 1486 пъти
Прикачен файл:
IMG_1721[1].JPG
IMG_1721[1].JPG (71.93 KиБ) Видяна 1486 пъти
,
а ето и схемата на намотките на двигателя:
Прикачен файл:
IMG_1722[1].JPG
IMG_1722[1].JPG (58.52 KиБ) Видяна 1486 пъти
А това е писано от покойния Георги Стамболиев и Георги Дончев:
Прикачен файл:
IMG_1724[1].JPG
IMG_1724[1].JPG (58.96 KиБ) Видяна 1486 пъти
Последна промяна от П. Петков на съб ное 28, 2015 6:53 am, променено общо 1 път.
П. Петков - специалист
Прикачен файл:
IMG_1726[1].JPG
IMG_1726[1].JPG (46 KиБ) Видяна 1485 пъти
Прикачен файл:
IMG_1725[1].JPG
IMG_1725[1].JPG (49.32 KиБ) Видяна 1485 пъти
За показания по-горе двигател има особеност, а именно, че центробежният изключвател е монтиран от страната на радиалния вентилатор, а не към лагерния щит на изходния вал, като той осъществява последователната връзка между секциите на пусковата намотка на двата полюса (по две секции за полюс). Тоест пусковата намотка е разделена на две части, между които е изключвателят. Това прави невъзможно поставянето и на работен кондензатор, дотолкова, доколкото няма как вътрешно да се прекарат изводите на изключвателя до клемната кутия, тъй като те трябва да минат вътрешно през магнитопровода на статора, което е невъзможно. Разбира се, може да се направи отвор в задния лагерен щит и те да минат външно между вентилационните ребра, като пак влязат в кутията през допълнителен щуцер, но има един неясен въпрос за токовата защита при претоварване на двете намотки.
Въпросът е, че настройваемата по граничен ток термична защита се регулира за сумарния ток на двете намотки. По принцип двата тока са различни и при претоварване не е ясно дали съотношението при изменението им е пропорционално на това при номинално натоварване.
Ако тези съотношения са различни, то би трябвало да има и две отделни по диапазони токови защити за пусковата и работна намотки, които да имат общо въздействие при изключване (Схема "ИЛИ").

Тема "Въпрос за асинхронен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: