• 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 94
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
nv952 - майстор
DMN написа:
nv952, пробвай да измериш нещо и на прав ток. Пак ти казвам - не очаквай някаква абсолютна точност от амперклещите и то на такива големи обхвати. Моите са Мастеч -MS2108 с автоматични обхвати и на променлив ток без да измерват нищо си показавт - 00.19А. Зависи и къде ще попадне кабела, който измерваш в самите челюсти. Сега измерих тока на бойлера и от тази зависимост показанията бяха от 13.6А до 14.2А. Имам и едни китайски за 10-тина лв., имат обхвати само за променлив ток 20, 200 и 600А на най-малкия обхват спокойно си ги хващат - 0.01А, докато за Мастеча това е немислимо. А и така както смяташ може само да измерваш мощност на активни товари и то пак приблизително както виждаш. Не знам дали твоите показват T-RMS стойности.
Аз сега ставам затова сега се включвам :-D
И аз не знам дали измерват тия стойности. :? Кажи как да проверя.
Ако меря нещо на прав ток трябва да хода до колата а хич неми се излиза...особено като видях градусите..но кажи кво да меря и отивам. :)
Изображение

ПП
После ще си поговорим и за един проблем с рекламите на лаптопа...не знам как се появиха.Гледах няква тема където пишеше как се трият тия глупости...защото сега като натисна на някоя от усмивките в форума ми отваря няква тъпа страница... АМА майната му.

ТАКА СЕГА ПО ТЕМАТА
Измерих тока на лаптопа DC на адаптера пише 1.5А и толкова си показва.Обаче сега като меря + показва вече "-2А" като обърна клещите "0.9А"
сега ще го обясня още веднъж по разбрано.
когато меря минуса единия път показва минус2.1А и като обърна клещите на същия кабел си показва 1А
после на плюса пак показва минус 2.1А като обърна клещите показва 1А
Лаптопа няма батерия
Последна промяна от nv952 на чет яну 08, 2015 1:51 pm, променено общо 1 път.
DMN - майстор
Ми ха добро утро тогава :-D Недей да ходиш никъде в тоя студ, пък и в колата няма нужда да мериш нищо. Имах предвид да направиш същата постановка с амперклещите и мултицета - да ги сравниш и на прав ток.
А за T-RMS трябва да си пише, но аз май не видях такова нещо. T-RMS означава, че това е реалната стойност на тока при индуктивни и капацитивни товари, който обикновено е по-голям отколкото ти показва уред без T-RMS и тогава все едно нищо не мериш...
nv952 - майстор
Значи няма.Редактирах си мнението виж го по горе.
DMN - майстор
Пак ще повторя за трети път :-D - не очаквайте кой знае каква точност от амперклещи. Най-коректен тест за прав ток за мен би бил - акумулатор и лампа. alsted е направил нещо подобно, но е мерил на различни обхвати, което не е коректно, но се вижда, че и при него има разлика, според мен не трябва да има такава, при моите клещи няма такава или е съвсем минимална, но вие мерите и на голям обхват, и тия токове са малки за него.
При мен няма такива разлики при обръщане на поляритета, но гледай случка с колата. Ще меря уж утечка. Слагам клещите на "плюса" на акумулатора и не отчитам такава. Слагам клещите на минуса на акумулатора, който е към масата(корпуса на автомобила) и какво показва - 1А :shock: . Обръщам клещите пак толкова, слагам на плюса - нищо такова, и това е само на колата тоя парадокс. Е нямам обяснение на това, затова им вярвам само за по-големи токове долу горе, за по-фините измервания си има други уреди. Че аз ако имах 1А утечка всеки ден ще трябва да си зареждам акумулатора, а тя в действителност е около - 0.02А - измерено с мултицет.
nv952 - майстор
Аз не се надявам че на 400А обхват ще показва до мА точно обаче се чудя защо дава различни показания като завъртя клещите. :?
DMN - майстор
Вземаш лампа от автомобилен фар, кабели, слизаш до колата(утре или вдругиден, че го дават по-топло :-D ) и я свързваш към акумулатора. Измерваш тока с клещите в двете посоки на обхват 400А, ако пак има голяма разлика - според мен не е нормално.
nv952 - майстор
Ок.Ще видя дали имам крушки на 12В а ако нямам ще изкарам единия габарит.
DMN - майстор
Абе остави сега, габарит ще вадиш, остава и колата да разглобиш :-D ...аз имах предвид крушка от фар, ако имаш, ама не габарита, а най голямата за къси или дълги, така тока през нея ще е по-голям. Не прави нищо. Просто виж някой плюсов кабел свързан към акумулатора, дай на контакт и измервай(обръщай) в двете посоки с клещите, ако искаш включи и фарове. Ама да не вземе да ти падне акумулатора в тая зима пък сега...то не е една беля :-D . Сега сериозно - надявам се да си разбрал за какво иде реч :)
kozl - майстор
KOZL написа:
Още малко инфо за нагревателя на задно стъкло. При мен преброих 17 ленти (Р306Д 1997 хечбек). Замерен ток 19А при напрежение 9.8V измерено на клемите едновременно с измерването на тока. Общото съпротивление на нагревателя, вкл.17 броя ленти е 0.5 ома. Стойност , която трудно се мери с мултицет. Поотделното мерене с омметър на лентичките - също няма да даде резултат, защото всички ленти са в паралел и се измерват накуп. Иначе всяка лента е приблизително 8.7 ома.
Консумацията е U*A= 180W това при загасен мотор - при запален повече :)
Май А-клещите са ми такива, но не съм сигурен. Тока мерен на к+ кабел на акумулатора при изгасен двигател. Като пуснеш и светлините и те ти още няколко ампера харч.
М-у другото един комшия се оплака, че 3 пъти сменя диодна плочка на генератора, та закачих и там клещите на жицата към генератора и включих всички консуматори по Нисана (фарове с по 2 светлини, габарити, стопове, подгрев стъкла и огледала, парно в купето, музика по яко без вентилатори на радиатора за двигателя) на работещ двигател и повишени обороти. Уреда показа 59,5А , а генератора беше 60А. Обаче напрежението на акумулатора почна да пада под 14 волта, което означава, че капацитета на генератора е по-малък от капацитета на консуматорите и за акумулатора не достига заряден ток. Поисках му дефектиралите плочки, замерих диодите на проводимост - добре, обаче припоя около тях липсваше. Т.е. предполагам са се нагряли и го стопили, в резултат прекъснала връзката и плочката не работи. Незнам това с какъв припой е, но явно по сервизите сменят цяла плочка.
Така де има за какво да се ползва и по колата този уред. Ако не забравя ще го погледна и моя що за модел е.
А за майтап си взех и А-клещички от Метро само за променлив ток с две батерии 2010 май бяха, обаче не помня кво мерих и къде го забутах тоя уред да го постна с някой въпрос :?
alsted - майстор
Значи грашката е верна :-D Трябва да се нулира преди всяко измерване. При включване показва нещо си ...
Прикачен файл:
без нулиране.JPG
След натискане и задържане на бутона "Δzero" показва същия надпис на дисплея и само нули.
Прикачен файл:
след нулиране.JPG
След това вече показва коректно стойностите, независимо от къде "влиза" тока (като евентуално показва "-" ...) Пробвах и с крушка - преди да се разбера с нулирането, пак ми показваше различни резултати. След това - всеки път едно и също (... с различен знак). Снимах, но не виждам причина да качвам снимки при това положение. Да добавя само, че и преди съм натискал това нулиране, но нещо какво съм се забърквал :?
Относно обхвата - на "1000" показва само кръгли ампери, на "400" слага запетая и един знак след нея. Т.е. увеличава точността да ~100mА.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 94

Тема "Купуване на Мултицет-какъв?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: