• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
По принцип работната намотка е с по малко съпротивление и обхваща 2/3 от каналите.
Пусковата намотка е с по голямо съпротивление.
В случая не виждам ярко изразени такива намотки.
lecki - специалист
Мисля 1мкФ ще е достатъчен.
bulhomes2 - майстор
Въпреки, че наистина вървим към "пускова и работна" с тоя кондензатор, не мога да си обясня накои неща. По нашия край има тепавици за пране на килими и всички имат големи центрофуги. Там съм виждал че първо включват нещо да развърти центрофугата, а като набере - натискат друго. Предполагам, че центробежния регулатор прави сам това превключване, но и без друго тук нямаме такъв. Та съм си мислел, че пусковата е само за мотори с товари. Вентилатора има нищожен товар при пуска?!?
Както казах - остана ми бележката на вилата и затова не съм сигурен. А иначе съм сигурен, че съм го вързал както той ми каза и кои кабели да сменя, за да обърна посоката при нужда. Мислех, че ще ме поправите, ако съм нарисувал някоя невероятна глупост.
Перчици за охлаждане видях само вътре на оста на ротора. Мисля, че ако е трябвало да има перка и на задната ос (за охлаждане), то по тялото би трябвало да има ребра. Извадиха ми няколко подобни моторчета - и те бяха без перки и ребра.

В крайна сметка вече не ме е страх да опитам всички съвети, а и нямам друг избор. Видях, че и в сериозна фирма за ел двигатели на първо четене не можаха да ми помогнат. По-важното за мен е, че при кратката проба, която правих днес рекуператора ми показа невероятни данни...

ПП. Аз докат си напиша словоизлиянията и сте написали други. Затова отговарям малко един през друг.

Мисля, че точните стойности на съпротивлението не бива да се приемат за чиста монета. След завъртането на ротора се получават близки, но не и баш същите стойности. Днес пък мултицета на майстора - съвсм други стойности...

Кондензатора 1 МФ с резистора ли да го пусна или да ги разпоя? Тоя малкия е с финни крачета за платка, а големия си е с букси. По смътни спомени за малкия кондензатор чувах 630V, а за големия - 450V.
kam34 - специалист
Стойностите не са от значение чак толкова, по интересното е че са еднакви.

Причина за загряване на моторчето може да бъде и претоварване и понеже няма технически данни няма и как да се установи да ли се претоварва :? освен косвено по загряването на самия мотор над нормалната температура. Причина за това може да бъде и твоята система която си сътворил, например по голяма турбина и съответно дебит на тръбите оттам и по голяма консумирана мощност.

Пусни го с кондензатор 10мкФ/450В зарежи тия за платки :lol: по схемата която беше нарисувал последно, обаче без никакъв товар със свободна ос. Ако работи нормално на празен ход, а се товари монтиран, дроселирай въздуховода опитно докато постигнеш задоволителна работа. Не се заблуждавай че вентилатора няма товар при пускане, ако системата е отворена го пускаш ударно на максимален товар. Облекчаване на пускането става при затворена дроселна клапа до самия вентилатор и отварянето и след развъртане на мотора, така се пускат всички вентилатори с големи мотори.

Направи и следния опит: включваш намотката с кондензатора през ключ, след подаване на напрежение и развъртане на мотора до стабилни обороти изключваш с ключа намотката която набеждаваме за пускова. ако продължи да си работи нормално без да загрява значи намотката е за кратковременна работа и трябва да се изключва след развъртане.
lecki - специалист
Булхомес, Кондензатора 1мкФ по-добре с резистора.
На вентилатор не е нужна допълнителна перка за охлаждане,
няма ребра защото е маломощен.
Перката не е ли оригинална?
MrMurdjo - майстор
Центробежен превключвател съм виждал на мотори за помпи, т.е. от определена мощност нагоре, където пусковата служи само да го тласне в определена посока. Малките си работят постоянно така, като с кондензатора се постига изместване на фазата в едната намотка. 1мкФ ми се вижда малко. Големите трифазни пък имат специални комутатори, които могат да прекомутират намотките им както в звезда, така и в триъгълник. Вероятно за такъв тип говори колегата за центрофугите.
Освен това стенните вентилатори с малка мощноста (за бани и др. такива нужди) са от типа с намотка на късо на статора - дебело парче жица като пръстен около ламелите. Те даже нямат нужда от кондензатор. Обикновено там статорът е с правоъгълно сечение, на едната по-тясна страна на правоъгълника е намотката, а самите пластини в другия край формират кръгъл отвор за ротора и полюси около него.
Но всичко това са неща, които съм чел много отдавна и спирам, че да не въведа някого в заблуждение без да искам.
bulhomes2 - майстор
Ще направя всички опити днес и смятам да добавя още един. След пускането с кондензатор на едната намотка след развъртането да шунтирам кондензатора, но и ще си пусна обикновено захранване и на втората намотка. Това ще е най-накрая.
lecki - специалист
Не шунтираи намотка !
kam34 - специалист
Нищо не шунтирай да не направиш късо съединение, просто след развъртането изключи намотката с кондензатора и виж дали ще си поддържа оборотите без да загрява.
bulhomes2 - майстор
Случайно при опитите след развъртане ми се разкачи кондензатора - оборотите падат.

Махнах турбинката. Първо пробвах без кондензатор.
Прикачен файл:
BezKondenzator.jpg
BezKondenzator.jpg (26.39 KиБ) Видяна 2875 пъти
После с кондензатора 10 микрофарада на 450V при всичките варианти загряваше.
Прикачен файл:
SGolemiyaKondenzator.jpg
SGolemiyaKondenzator.jpg (47.46 KиБ) Видяна 2875 пъти
Все пак си направих опита със заобикалянето. Завъртам с големия кондензатор и като е развъртян мотора с едно реле с нормално затворен и нормално отворен контакт го заобикалям. Спира веднага.
Прикачен файл:
Shuntirane na kondenzatora.jpg
Shuntirane na kondenzatora.jpg (6.86 KиБ) Видяна 2875 пъти
И най-накрая пробвах с малкия кондензатор - 1 микрофарад, 630V, шунтиран с резистор както lecki ми каза в другата тема (че не мога да я видя, докато пиша поста). Тръгна малко по-зор (2 секунди докато развърти до край), оборотите бяха значително по-ниски, обаче не загря изобщо. Сложих му турбинката и го затворих - пак не загря.
Прикачен файл:
SMalkiyaKondenzator.jpg
SMalkiyaKondenzator.jpg (7.02 KиБ) Видяна 2875 пъти
Хубаво беше да са по-високите обороти, но щом загрява с тях - явно са му много. Дали има начин с друг кондензатор да се вдигнат още? Това е клипчето с малкия кондензатор, а това е с големия

Отидох до фирмата да видя какво са направили с другото моторче. Същата работа. Кондензатор 0,5 микрофарада на 400V. С него не загрява. Дадоха ми и един 0,75 mF на 400V за другия мотор. Работника казва, че моите кондензатори (1mF, 630V) нямало да станат, че били много волтовете. Шефа му пък вика, че нямало проблеми. Има ли значение и от кои да слагам?

Някой ме пита за турбинката
Прикачен файл:
Turbinkata.JPG
Последна промяна от bulhomes2 на вт дек 20, 2011 7:01 pm, променено общо 4 пъти.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Тема "Нормално ли е една фаза и нулата да са в контакт в 3ф мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: