• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
LazarGanev - "Велик майстор"
Да кажа ориентировъчно, защото съм го мерил. Имах гараж в междублоково пространство и отпред беше улицата между блоковете с ширина 6м. Много трудно се паркираше и затова мисля, че това е някакъв минимум. И то ако срещу гаража е стена е почти невъзможно. Ако е тротоар и задницата може да се изнесе над него е друго
ozimen - специалист
Моя гараж е на 100 процента като схемата,като Х е 3 метра,а У е 7 метра.
kozl - майстор
Тука са споменати само площи - размери на маневрените зони няма. Те ти норматив, останалото кво стане. Нещо ми се върти в главата 6,5 метра, но когато има подземни гаражи, колони, шайби - това е трудно постижимо. На моя гараж "улицата" пред него е 4.30м. Пежото 305 и опел вектра съм ги вкарвал в него. С 306-цата пък още по-лесно. Само с пасата все още не съм пробвал.
Insight - напреднал
Благодаря за отговорите. Може би от самото начало трябваше да уточня, че питането ми е свързано с идеята, че кооперацията, в която живеем, може да поеме във вътрешния си двор 1 или 2 паркоместа срещу гаражите, които са собственост на външни хора.

В тая връзка ми се искаше да направя юридическо обосновано ;-) предложение на домсъвета.

Мисля, че се ориентирах как стоят нещата - норми няма, а от вашата информация се ориентирах какви пространства горе долу трябват.
nikolson - майстор
Insight написа:
Благодаря за отговорите.В тая връзка ми се искаше да направя юридическо обосновано ;-) предложение на домсъвета.
Или предложение, на което не могат да откажат. Но, да не стане причина за конфликти - собствениците на гаражи са си съсобственици в кооперацията, нищо че нямат апартаменти, а само гараж. Винаги може да претендира, че му пречеш да си ползва имота. А, както беше споменато, за един е достатъчно да мине на косъм, друг му трябва булевард.
Insight - напреднал
nikolson написа:
Insight написа:
Благодаря за отговорите.В тая връзка ми се искаше да направя юридическо обосновано ;-) предложение на домсъвета.
Или предложение, на което не могат да откажат. Но, да не стане причина за конфликти - собствениците на гаражи са си съсобственици в кооперацията, нищо че нямат апартаменти, а само гараж. Винаги може да претендира, че му пречеш да си ползва имота. А, както беше споменато, за един е достатъчно да мине на косъм, друг му трябва булевард.
ТОЧНО за да се избегне това става въпрос ;-) ... това е стара идея, но все не и отделям внимание. И сега няма гарация че ще се заема с реализацията и но .... сега вече знам повече за следващия път като се ентусиазирам.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
На размер "Х" трябва ли да се разминават 2 коли?
От раз ли трябва да влиза (без маневри) или с една маневра?
Колко е широка вратата на гаража?
Избери си някаква кола и мога да драсна чертеж. Примерно някакъв Пасат бива ли? - Дължина (мм): 4530, Широчина (мм): 1710, Диаметър на завиване (метри): 10.8

Примерно при Х=3м , Y=6м, ляво и горе високи стени, врата на гаража 2,5м, тоя Пасат и Шумахер за шофьор не може без маневра да го вкара в най-десните 2 гаража - може би в третият (зависи от стените на гаражите) и нататък може.
PCL82 - майстор
Широчината на стандартна гаражна врата за лека кола е 2,4м. От двете й страни трябва да има свободни зони за отваряне на вратите на колата. Това ще рече размерът Х е поне 3м (за да можеш да излезеш от колата ако нещо се закучи).

За маневрата виждам два варианта: или както си нарисивал караш все напред и завиваш на 180 градуса, вкарвайки пак напред. Така е нужно място поне колкото радиуса на завой, за да се мине с по малко маневри.
Другият вариант е караш до дъното на двора напред, като в последния момент завиваш наляво и вкарваш на заден. Тогава ще е нужно по-малко място, защото назаден си по-маневрен.

Аз съм с мерцедес 190, който е дълъг 4,75м и го вкарвам в подземния ми гараж напред и долу обръщам. Долу широчината е 6-6,5м и са нужни около 10 маневри напред-назад.

За сравнение с Трабант комби, който е дълъг 4,35м и е по-маневрен за обръщането са нужни около 5 маневри.
ozimen - специалист
С автора сякаш живеем в една кооперация.При мен Х е тунел през който се влиза в вътрешния двор.При нас също се дават паркоместа за паркиране в двора,но само на живущи след заплащане на месечен наем който влиза в касата на блока.Паркоместата са четири на брой и са успоредно на гаражните врати.Драма няма,с две или три маневри влизам с колата.
  • 1
  • 2

Тема "Заход към гараж - норми" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: