• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
zz_stefanov - майстор
Пружините са за да се докара вратата до нулево тегло (до колкото е възможно).
С тях вратата тежи минимално на ръкохватката и на механизма.
Ал_ - специалист
Малко по-различно ми е мнението, особено за случая с шпилка и винтоверт, т.е моторизирано отваряне. Иначе надали върши работа, но ето и една схема

Прикачен файл:
IMG_1171.jpeg
IMG_1171.jpeg (107.12 KиБ) Видяна 38 пъти
При моторизирането скоростта на отваряне и затваряне е една и съща, та разликата с усилията е голяма, ми се струва
MamaMy - майстор
Това с винтоверта не е моя идея. Има я нейде из форума реализирана и работеща без проблемно. Няма нужда от крайни изключватели, а от съвсем проста лостова система с палци в двата края, превключваща лоста за посоката на въртене. Доброто на тази система е, че имате и резервно захранване чрез батериата на винтоверта. За шпилката не знам дали ще провисне. Има възможност системата да се изгради вертикално ако има място в някой ъгъл, а вратата да се изтегля през елементарна система от ролки и телено въже. Все пак благодарение на пружините са постигнали почти неотрално тегло. Ако ги няма тях няма да може да я отлепите на ръка. Отделно при спускане ще пада като изобретението на французина Гилотен.
  • 1
  • 2

Тема "Гаражна врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: