• 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 98
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
brum - майстор
Вариант е да прегрява драйвера на мотор на екструдера. Ей тук има подобна случка - https://3dprinting.stackexchange.com/qu ... snt-happen.

Та бих пробвал да почистя праха от платката и да смажа охлаждащият вентилатор на платката. Или да пробваш да намалиш скоростта на retraction-а и да видиш дали ще има подобрение.
STEPER - специалист
Здравей brad4edat,
Това,че "принтера работи много добре, настройвл съм го идеално и печата прецизно и чисто" е много добре. :supz:
Но не ти ли е идвало на ум.че като "Принтера е силно модифициран" в отделни моменти
самият той просто не е в съсътояние да изпълни коректно тези команди от слайсера.Още повече казваш,че
различните слайсери "не оказват влияние, CURA, PRUSA,Slic3r е все тая" въпреки ,че
"когато се разглеждат слоевете как ще се печатат" се вижда,че " На тези места където го прави си има команди за ретракт".
"просто самия Marlin 2.0 и дори 2.0bug fix правят някаква магария."
Не знаеш защо "Но си сигурен, че проблема е в новите версии на Марлина"
Преминаването от Marlin 1.1.9 на 2.0 не е еднозначно, едното е 8 битова архитектура а другото 32 бита за да ги
сравняваме просто така.
Аз не зная в какво се състои тази модификация на принтера но написаното от теб показва,че елеиминираш проблеми
които може и да са в самия принтер.
Аз не съм имал такива проблеми но като съвет мога да ти препоръчам да използваш командите G10 и G11 на Марлин вместо
функцията откат в слайсера.В момента ползвам Prusaslicer а той подържа тези команди -
(Printer settings -> General -> Use firmware retraction) и Custom G-code в профила филамент (Filament settings -> Custom G-code).
Според мен това е една възможност да провериш доколко коректно се държи принтера.
В Интернет може да намериш много инфо за тази цел за да се справиш.
PS: В кавички съм използвал твое мнение.
Поздрави
brum - майстор
Ако е от софтуера ще го виждаш в 100% от времето проблема. Ако ту го има, ту го няма - търсиш в хардуера.
brad4edat - специалист
Благодаря за вниманието, което ми сте обърнали! Ще поогледам тези g10 g11 кодове в марлина.
Тази опция firmware retraction също я гледах в Марлина, неактивна е по дефолт, но ще взема да я тествам и нея какво ще се получи.
:)

Принтера е силно модифициран като контрукция, хардуерно, но иначе платката, моторите, драйверите са си стоковите, китайците са ги уцелили добре и при добри настройки на слайсера си работи електрониката добре, чак се учудвам :lol:
Но майтапа настрана но някак си електрониката на моя принтер и новия Марлин 2.0 нещо не се погаждат по дефолт с въпросния проблем. Дори ми прави впечатление, че от както минах на тази версия се забелязва и леко удебеляване на 90* ъгли на обектите. Там опитвах скорости, температури, ускорения и какво ли не, но ефекта е 0-лев или почти нулев. Хардуерно принтера е стегнат, даже го проверих за някакви луфтове, регулировки и си е плътен.
Гледам старите тестове дето си пазя и принтени с стария Марлин са с идеални ръбове, с новия са леко заоблени, но леко, приемливо е. Гледах и други хора се бяха оплакали от тоя проблем с ръбовете след ъпдейт и то доста по-лоши са тяхните ръбове, като им гледам снимките:)

Не ми се връща обаче, към стария 1.1.9 Марлин, понеже новия ми дава супер много нови възможности, които стария няма и съм готов да преглътна някои дребни проблеми, но този с ретракшъна на малки пролуки трябва да го оправя и ще огледам за въпросните команди за, които колегата писа :prayer:

И още нещо, мисля да затварям принтера в метална кутия, заради пожаробезопасност пък и АБС, не че го принтя де, само съм тествал наколко пъти... Колко градуса да настроя вътре за кутията, така че NEMA17 моторите да си работят добре? 50гр. добре ли е за вътре ако принтирам АБС? Иначе няма да я отоплявам кутията, когато не приня АБС, а само ако стане фал да няма пожар. Взел съм и сензори за дим, та ще ги глася и тях с Марлина да си гукат :lol:
batrado - специалист
Привет STEPER,
предполагам принтера, за който спомена, като последна разработка е Voron Switchwire CoreXZ, поне по описанието което направи се доближава много до тази схема на 3Д принтер. Ако е този може ли да споделиш малко инфо, че някои неща не са ми много ясни.
Лагерите, които са заложени в проекта са F695 - супер но как се държат спрямо зъбите на ремъка, по-скоро когато имаш назъбена част спрямо гладък лагер? Реално няма ли да се получи износване на самият ремък от неправилното зацепване? От това което тествах се получава и известен шум при движението на зъбите на ремък върху гладка част на лагер.
Аз така и не разбрах как се прави обтягането на ремъците, прегледах файловете и не видях подобен механизъм. Изобщо има ли механизъм за обтягане на ремъците в тази конструкция?
Интересно ми е и дали директното задвижване на ремъците от двигателите е достатъчно, за да държи цялата конструкция? По-скоро на мен ми се върти използването на двигатели по X и Z с редуктор (примерно 5:1 или 10:1).
А самото легло закрепено на само една танкетна релса с блокче... не е ли малко нестабилно? Аз мисля да ползвам поне две релси и четири блока.
Тази схема на CoreXZ е определено доста интересна и бях заложил на нея, като механична конструкция, но все още не мога да си определя/оценя какви точно части ще са ми необходими. Това че има реализиран подобен принтер е супер, може да се черпи опит и евентаулано да се правят някои корекции.

Поздрави
batrado - специалист
Привет brad4edat,
ако си убеден, че промяната се дължи само с версията на Марлин, а не на някакъв друг проблем (примерно механичен) много лесно можеш да качиш старата версия и да на правиш този печат, който смяташ че преди е бил без проблеми.
Но интерсено дали си направил всички корекции, спрямо старата версия. Говоря за DEFAULT_...ACCELERATION, DEFAULT_..JERK, и т.н. тука може да получиш точно този ефект, за който говориш.

Поздрави
svdmk - специалист
Относно проблемът на brad4edat:

Това е много много странно, марлин да не изпълнява зададения му G-код. Абсолютно сигурен ли си, че там където очакваш, има команда за ретракт в G-код файла?
В CURA има параметър "retraction minimum travel" , с който се задава минималното разтояние, при което се изпълнява ретракт.
По дефолт в CURA този параметър е 0,8 мм , естествено при травъл от 0,1мм, както споменаваш в поста си, естествено няма да направи ретракт.
Пробвал ли си промяна на този параметър?

Относно затварянето на принтера и печат на ABS:
Имам напълно затворен принтер с поликарбонатни плоскости, дори и в най-голямата жега през лятото, температурата в камерата не е минавала 45 градуса.
Правил съм почти 20 часови принтове без каквито и да е проблеми, с изключение на изгорял индуктивен датчик, но там не може да се каже, дали е от прегряване или от лошото китайско качество на сензора.
STEPER - специалист
Здравей batrado,
Няма или малко са хората които тук се интересуват от DIY на 3Д принтер :) Но мисля,че
човек в един момент ще се нуждае от втори принтер и тогава ще си помисли какво да избере.
Аз имам направени всичките модели на Voron с изключение на Zero-то :)
За съжаление не владея 3Д софтуера защото отдаван да съм си направил и свой авторски принтер.
Да. Принтера е наистина Voron Switchwire CoreXZ последния модел на гилдията от професионалисти
разработчици на VORON и който те представиха на обществото през август миналата година.
Няма проблем при взаимодействието на ремъка с лагерите тъй като хората са помислили за това и
съприкосновението е с обратната /гладка/ част на ремъка. Не зная как и с какво тестваш и измерваш шум,
но при движещи се механични части винаги се генерира шум.По скоро мисля,че мнението ти е повече субективно.
Няма начин конструкторите да изпуснат такъв момент като обтягането на ремъка тъй като това е предпоставка
за качествен печат.Намира се отстрани на възела за закрепване на моторите по X и Z.
Няма да обяснявам как работи ,ти сам ще го намериш и рабереш. :)
Напълно достатъчно е директното задвижване на ремъците от двигателите да държи цялата конструкция на
портала при работа. Системата е изпитана още при VORON 2 и неговите модификации който е с неподвижно легло
и 4 мотора по Z.
Но тук е използвано едно много хитро решение за задържане на портала при изключени двигатели - прибиращ
се ключодържател, на ахглийски keybak. Това е единствения принтер с такова решение.
Относно леглото. Една танкетна релса с блокчето е напълно достатъчна да се изгради системата на леглото.
Какво е натоварването на леглото? Никакво.Дори екструдерната глава когато печати лети над леглото за да постави
поредната нишка :) Разработката на леглото е изцяло на PRUSA, едно доказано и ефективно решение във времето.
Леглото е качено на една релса MNG12H - 12 мм.. Обърни внимание на "H". При "H" каретата е почти двойно по-голяма от
тип "С".Аз дори използвам в тази конструкция релси MNG9H - 9 мм. с които разполагах.
При тази констрикция няма полза от никакви редуктори,двойни релси и т.н. а така също и от стоманени рамки
каквито задумки имаш.
Основният материал за изграждане на такива кординатни системи са алуминиевите профили.
Моят принтер е готов. Но за съжаление не мога да го сглобя защото използвам за рамата алуминиев профил
3030 и 3060 и ще трябва да изчакам пристигането на Т-гайките от братята китайци.
Готово е и устройството за цветен печат което ще използвам съвместно с принтера.
Софтуера за управление ще е Клипер.
Поздрави

А това е Keybak

Прикачен файл

Keybak 1.jpg
Keybak 1.jpg (18.85 KиБ) Видяна 1615 пъти

Прикачен файл

keybak 2.jpg
brad4edat - специалист
Привет колеги!
Днес се позаиграх с lin_Advance и s_curve и пуснах да печатам едно устройство 14ч. принт, понеже и печатам бавно, външно 32мм/с вътре и пълнеж 45мм.с Та да видим дали ще елиминирам поне това заобляване-заблатяване на острите ъгли, би трябвало... Утре сутрин ще проличи.

Докато печатам детайла снимах и въпросния пропуск в ретракта. Това нещо в слайсерите и при прегледа на кода си е със синя нишка за празен ход, точно там, където сега се е нанизал нежелан материал. Принтера просто не ретрактва, но и не подава нишка там, спира екструдера и малкото разстопена пластмаса се нанизва точно там докато главата се мести бързо при празния ход до новата позиция. Тук дори главата излиза от печатане на подпорите и отива на 7-8см отстояние от там. Даже не е печатала нещо дребно преди това а голямата подпора.
Прикачен файл:
IMG_20210310_204303.jpg
IMG_20210310_204303.jpg (94.41 KиБ) Видяна 1611 пъти
Разстоянията в слайсерите ми са.
Минимално разстояние преди издърпване 0.3мм.
Минимална екструдирана ниша преди издърпване 0.02мм
С дюзата 0.4мм и скорсотите с които работя предимно 35-45мм/с, джерк 7-8 и ускорения 700-800 би трябвало да работи безгрижно, ама не :finga:

Аз ги гледах тези кутии за принтери с плексигласови екрани, но мисля сам да си правя, да ми я скроят на лазер ако е късмет и да сложа термо стъкла, заради пожаробезопасност. Аз заради това искам да е в кутия, за да не стане някоя беля някога, когато не го наблюдавам при дългите принтове. За АБС печата не ми е толкова зор, но ще е бонус.
Но се чудех дали да не изнеса електрониката навън от кутията в мини кутии-джобчета, за да си се охлажда добре и ако се подпали пък там нещо да не запали целия принтер или стаята:). Най вече мисля да направя това изнасяне на електрониката отвън заради захранването, което в жегите лятото и при 100гр. На масата при АБС печат си понагрейва сериозно въпреки вградените перки и аванса от мощност.
Ако приемеме, че вътре в кутията достигне 50гр.макс при АБС печат, дали електрониките ще работят стабилно, моторите NEMA17 ги дават до 80гр. да си свиркат, макар моите никога да не са загрявали над 35-40гр. през лятото и скорости на принтиране около 100 и над.

Тия дни ще опитвам пак за пореден път да се сборя с проблема с тези пропуски на ретракт, ако успея ще пиша какво е било, ама не съм голям оптимист, щото не за първи път се опитвам и все е греда :rolleyes:

Направих и една версия на Марлин 2.0 с буквално копи пейст на настройките за движения от старата версия и ще я пробвам да видя какво ще стане, но не вярвам да има разлика, понеже внесените изменения дето ползвам сега в момента са минимални с цел оптимизация на база опита дето имах до преминаването към новия Марлин.
svdmk - специалист
ср мар 10, 2021 10:06 pmSTEPER написа:

Няма или малко са хората които тук се интересуват от DIY на 3Д принтер :) Но мисля,че
човек в един момент ще се нуждае от втори принтер и тогава ще си помисли какво да избере.
Има хора, които се интересуват от DIY принтери, обаче според мен, вороните които правиш излизат малко от тази категория.
Лично според мен, прекалено много купешки и индустриални чаркалаци имат. И то няма и как да е по друг начин, при положение, че създателите претендират за перфекционизъм.
Моето разбиране за DIY е малко по различно, нещата трябва да се случват с достъпни материали и според фантазията и способностите на създателя, за да му донесе кеф.
Вероятно, ти вече си преминал през този етап, и търсиш други предизвикателства.

Ей това е DIY по мой начин, заварена рама, придвижване по X и Y с радиални лагери по калибрована стомана, та дори и нагревателя на леглото е DIY.
Може би след време това ще ми изглежда твърде лаишко произведение, но засега ме кефи.
Прикачен файл:
2.jpg
Прикачен файл:
3.jpg
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 98

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: