Здравейте форумци, нов съм тук и бих искал да получа информация и съвети относно разработката на една идея.
Целта е от части научна, от друга финансово-икономична, от трета - забавна.
Та става дума за една кола сеат ибиза от 99-та. Притежава централно заключване с два свободни изхода - един при който има напрежение 12.5 волта при отключена кола и друг, със същия волтаж, но при заключена към който съм вързал един диод да заблуждава
. Идеята ми е следната. Трябват ми релета, които да се включват при подаване на импулс от захранването при заключено положение, да използва това напрежение за около 10 секунди, след което релето да прекъсва веригата. Към тези релета да се вържат още две релета (за всеки прозорец предни 2) което при нарастване на ампеража да прекъсват веригата с цел да играят ролята на крайни прекъсвачи, прозорците в крайно затворено да не товарят моторчето на механизма през оставащите секунди на затворен режим на тези релета. Има обаче един недостатък, ако случайно се заключиш по време на шофиране ще вдига стъклата. Неудобно наистина. Тук идва на помощ едно входно реле - с нормално отворено положение. Идеята е това реле да се затваря в момента в който се изключи колата от контакт, като му се подаде контролно напрежение от захранването след ключа(например от касетофонния жълт кабел). Така, ако заключиш вратата, но колата е на контакт няма да вдига прозореца дори и от централното да е подадено константно напрежение. ИЛИ модел 2 да се върже към датчика на ръчната и само ако е опъната ръчката, изключени светлините или нещо, което да индикира че няма хора в купето ли де да знам... само тогава да сработва, и да кара останалите релета да вършат работа. Не е трудно предполагам да се изработи от някой разбиращ достатъчно от електроника, а и би било полезно за всички.
Ако някой може да помогне със своето ноу-хау ... нека да го направи, ако желае
Благодаря предварително.
ПС: като допълнение ако става импулса за задействане на релетата да става от мигачите при самото заключване мигачите мигат веднъж, но пък при двойно мигане на мигачите при отключване пак ще се опитва да вдига стъклата, значи ще е под постоянно напрежение модула. Ама пък защо .. той като мигне два пъти и ще изключи напрежението към релетата самото централно, нали само като е включено го има това напрежение
Не е болка за умиране.
Целта е от части научна, от друга финансово-икономична, от трета - забавна.
Та става дума за една кола сеат ибиза от 99-та. Притежава централно заключване с два свободни изхода - един при който има напрежение 12.5 волта при отключена кола и друг, със същия волтаж, но при заключена към който съм вързал един диод да заблуждава

Ако някой може да помогне със своето ноу-хау ... нека да го направи, ако желае

ПС: като допълнение ако става импулса за задействане на релетата да става от мигачите при самото заключване мигачите мигат веднъж, но пък при двойно мигане на мигачите при отключване пак ще се опитва да вдига стъклата, значи ще е под постоянно напрежение модула. Ама пък защо .. той като мигне два пъти и ще изключи напрежението към релетата самото централно, нали само като е включено го има това напрежение
