• 1
  • 2
Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
BAlexandrov - специалист
Вижте принципа, видео секцията, историята...

http://www.simplicitymotorworks.com/animation.html
world_explorer - специалист
Това не е ротационен двигател. Само че е променил изходящата ос не значи нищо. Със същият успех можеше да сложи една конусна предавка и да стане по лесно. А представяш ли си как се добавят цилиндри. Айде с едно бутало става ами ако са 6 бр. Другият недостатък е , че всичко е по две - 2 колянови вала, 2 биели, 2 пъти повече лагери за биелите - 2 пъти повече части където могат да възникнат дефекти. Също така и 2 пъти повече произведени части в заводите.
Chefo77 - майстор
На мен пък не ми допада идеята че буталата се въртят в цилиндрите. Силите, идващи от челото са в посока праволинейно движение надолу към коляновия вал, елементите, които трябва да завъртят целия механизъм около оста му, ще понасят огромни натоварвания и няма да са надеждни. Евентуално ако челото на буталото не е перпендикулярно на равнината на възвратно-постъпателното движение, би могло да се получи лек ротационен ефект още при изгарянето.
А към казаното колегата world_explorer като недостатъци ще добавя - по-високо тегло, по-високи загуби ...
шоп - майстор
Това не е ротационен двигател. Това е чист бутален двигател с променена коляно-мотовилкова група.
Ротационен е ванкеловият двигател
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0% ... 0%B5%D0%BB

НСУ и мазда имат серия мотоциклети и автомобили с този мотор.

Иначе този бутален мотор единственото му преимущество според мен е в леката авиация, където се търси малко челно съпротивление.
Недостатъците са повече от предимствата, затова и няма разпространение.
Gadnyara - специалист
Това е една от многото конструкциии, които се показват набързо в МЕИ...като неудачни ДВГ.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
bigshop - специалист
Gadnyara написа:
Това е една от многото конструкциии, които се показват набързо в МЕИ...като неудачни ДВГ.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
Съгласно това, което се учи в МЕИ-то, кориолисово ускорение има когато векторът на скоростта и векторът на ъгловата скорост сключват някакъв ъгъл. А тук (при буталото) и двата вектора са успоредни, така че няма кориолисово ускорение.

Колкото до самия двигател: при съвременните двигатели основният проблем (за повишаване на к.п.д.) е работата като топлинна машина, а не кинематиката. А тук само кинематиката е усложнена. Затова не става и за авиация.
BAlexandrov - специалист
Според мен е перфектен за много цели. Не знам защо си мислите само за високи мощности, много бутала и т.н. За малки машини мисля, че е идеален. Идеята беше да погледаме и помислим над интересна идея.

Като се спомена ванкеловия - ето един направен с цел преодоляване на недостатъците на ванкеловия
http://auto.howstuffworks.com/quasiturbine1.htm
world_explorer - специалист
BAlexandrov написа:
Според мен е перфектен за много цели. Не знам защо си мислите само за високи мощности, много бутала и т.н. За малки машини мисля, че е идеален. Идеята беше да погледаме и помислим над интересна идея.

Като се спомена ванкеловия - ето един направен с цел преодоляване на недостатъците на ванкеловия
http://auto.howstuffworks.com/quasiturbine1.htm
Колега BAlexandrov идеята може и да е оригинална но според мен не е практична. Една машина колкото по малко части има толкова по добре- по лесно се произвежда, по-лесно се експлоатира и ремонтира и по-малко дефекти дава. А за ванкеловият двигател основният проблем е уплътнението на буталото към цилиндъра- получават се много сложни сегменти. В този двигател освен, че са начупили буталото (и са увеличили броя на частите с всички последици) нищо друго не са направили.
За ванкеловият двигател има още един проблем с мазането- трябва да се добавя масло в горивото (колкото и малко да е) за да се маже БЦГ, а не забравяйте, че вече усилено говорим за опазване на околната среда.
BAlexandrov - специалист
Струва ми се не си погледнал следващата страница на статията :wink:
шоп - майстор
BAlexandrov, показаните от теб ДВГ са интересни.
За съжаление обаче са с ниско КПД. Мазда хвърли милиарди за разработка на ванкеловият двигател, но дори и японците не узпяха да се справят с уплътняването между ротора и цилиндъра.
Признавам си, вторият ДВГ не го бях и срещал. Инфото е полезно за мен. Винаги когато възвратно - постъпателното движение се преобразува на въртеливо има големи загуби. В този ред на мисли, може би бъдещото развитие клони към роторните. Разбира се не визирам, електрически, водородни, хибриди .
  • 1
  • 2

Тема "Интересен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: