- 1
- 2
Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
BAlexandrov
- специалист
17 мнения в "Интересен двигател"
world_explorer
- специалист
- Мнения: 226
Това не е ротационен двигател. Само че е променил изходящата ос не значи нищо. Със същият успех можеше да сложи една конусна предавка и да стане по лесно. А представяш ли си как се добавят цилиндри. Айде с едно бутало става ами ако са 6 бр. Другият недостатък е , че всичко е по две - 2 колянови вала, 2 биели, 2 пъти повече лагери за биелите - 2 пъти повече части където могат да възникнат дефекти. Също така и 2 пъти повече произведени части в заводите.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11291
На мен пък не ми допада идеята че буталата се въртят в цилиндрите. Силите, идващи от челото са в посока праволинейно движение надолу към коляновия вал, елементите, които трябва да завъртят целия механизъм около оста му, ще понасят огромни натоварвания и няма да са надеждни. Евентуално ако челото на буталото не е перпендикулярно на равнината на възвратно-постъпателното движение, би могло да се получи лек ротационен ефект още при изгарянето.
А към казаното колегата world_explorer като недостатъци ще добавя - по-високо тегло, по-високи загуби ...
А към казаното колегата world_explorer като недостатъци ще добавя - по-високо тегло, по-високи загуби ...
шоп
- майстор
- Мнения: 9914
Това не е ротационен двигател. Това е чист бутален двигател с променена коляно-мотовилкова група.
Ротационен е ванкеловият двигател
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0% ... 0%B5%D0%BB
НСУ и мазда имат серия мотоциклети и автомобили с този мотор.
Иначе този бутален мотор единственото му преимущество според мен е в леката авиация, където се търси малко челно съпротивление.
Недостатъците са повече от предимствата, затова и няма разпространение.
Ротационен е ванкеловият двигател
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0% ... 0%B5%D0%BB
НСУ и мазда имат серия мотоциклети и автомобили с този мотор.
Иначе този бутален мотор единственото му преимущество според мен е в леката авиация, където се търси малко челно съпротивление.
Недостатъците са повече от предимствата, затова и няма разпространение.
Gadnyara
- специалист
- Мнения: 515
Това е една от многото конструкциии, които се показват набързо в МЕИ...като неудачни ДВГ.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
bigshop
- специалист
- Мнения: 187
Gadnyara написа:Това е една от многото конструкциии, които се показват набързо в МЕИ...като неудачни ДВГ.Съгласно това, което се учи в МЕИ-то, кориолисово ускорение има когато векторът на скоростта и векторът на ъгловата скорост сключват някакъв ъгъл. А тук (при буталото) и двата вектора са успоредни, така че няма кориолисово ускорение.
Не е лесно да се проектира добро лагеруване на коляновите валове (основните лагери).
Кориолисовото ускорение на буталото ще тежи сериозно на 'сегментите' и биелата.
Нуждае се от сериозна технология в производството на детайлите.
Колкото до самия двигател: при съвременните двигатели основният проблем (за повишаване на к.п.д.) е работата като топлинна машина, а не кинематиката. А тук само кинематиката е усложнена. Затова не става и за авиация.
BAlexandrov
- специалист
- Мнения: 633
Според мен е перфектен за много цели. Не знам защо си мислите само за високи мощности, много бутала и т.н. За малки машини мисля, че е идеален. Идеята беше да погледаме и помислим над интересна идея.
Като се спомена ванкеловия - ето един направен с цел преодоляване на недостатъците на ванкеловия
http://auto.howstuffworks.com/quasiturbine1.htm
Като се спомена ванкеловия - ето един направен с цел преодоляване на недостатъците на ванкеловия
http://auto.howstuffworks.com/quasiturbine1.htm
world_explorer
- специалист
- Мнения: 226
BAlexandrov написа:Според мен е перфектен за много цели. Не знам защо си мислите само за високи мощности, много бутала и т.н. За малки машини мисля, че е идеален. Идеята беше да погледаме и помислим над интересна идея.Колега BAlexandrov идеята може и да е оригинална но според мен не е практична. Една машина колкото по малко части има толкова по добре- по лесно се произвежда, по-лесно се експлоатира и ремонтира и по-малко дефекти дава. А за ванкеловият двигател основният проблем е уплътнението на буталото към цилиндъра- получават се много сложни сегменти. В този двигател освен, че са начупили буталото (и са увеличили броя на частите с всички последици) нищо друго не са направили.
Като се спомена ванкеловия - ето един направен с цел преодоляване на недостатъците на ванкеловия
http://auto.howstuffworks.com/quasiturbine1.htm
За ванкеловият двигател има още един проблем с мазането- трябва да се добавя масло в горивото (колкото и малко да е) за да се маже БЦГ, а не забравяйте, че вече усилено говорим за опазване на околната среда.
BAlexandrov
- специалист
- Мнения: 633
Струва ми се не си погледнал следващата страница на статията 

шоп
- майстор
- Мнения: 9914
BAlexandrov, показаните от теб ДВГ са интересни.
За съжаление обаче са с ниско КПД. Мазда хвърли милиарди за разработка на ванкеловият двигател, но дори и японците не узпяха да се справят с уплътняването между ротора и цилиндъра.
Признавам си, вторият ДВГ не го бях и срещал. Инфото е полезно за мен. Винаги когато възвратно - постъпателното движение се преобразува на въртеливо има големи загуби. В този ред на мисли, може би бъдещото развитие клони към роторните. Разбира се не визирам, електрически, водородни, хибриди .
За съжаление обаче са с ниско КПД. Мазда хвърли милиарди за разработка на ванкеловият двигател, но дори и японците не узпяха да се справят с уплътняването между ротора и цилиндъра.
Признавам си, вторият ДВГ не го бях и срещал. Инфото е полезно за мен. Винаги когато възвратно - постъпателното движение се преобразува на въртеливо има големи загуби. В този ред на мисли, може би бъдещото развитие клони към роторните. Разбира се не визирам, електрически, водородни, хибриди .
- 1
- 2
Тема "Интересен двигател" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!