• 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
preslav - майстор
Ahmakov написа:
Мойте са на неудобно място да ги гледам и затова се пуснах вътре по тръбите. Оказа се че заскрежават на ивици или постепенно когата не им достига фреон. Ама може да бъркам, че вътре е тъмно и не се вижда хубаво.
Защо се нервиш бе човек - явно ти знаеш неща, които другите не знаят, но предполагам допускаш, че те знаят друго, което на теб не ти е известно. Идеята е да се обменят мнения и опит, да се помисли (на който колкото му е възможно - аз не претендирам за капацитет). С моя не голям капацитет си мисля, че ако проблема в неравномерното (ивичесто) заскрежаване е в недостига на фреон, то фреона има свойството избрателност (за едни тръбички е в недостиг, за други е в повече). И за да съм ясен говоря за нещо, което съм виждал с очие си и съм се чудил защо е така - външната "пита" е заскрежена на равномерни ивици по височина, примерно областта на три хоризонтални тръбички е заскрежена, следващите три не са зскрежени, следващите заскрежени и така до изчерпване на тръбичките.
denuchi - специалист
Ахмаков, Ти май не си тук. Какви топло загуби кога съм говорел за това. Какви тъпи въпроси, кой започна с тъпи въпроси. На този същият Ахмаков за някакви осезатели и термостати. Наистина ме караш да се смея, ама и то от сърце. И като не знаеш отговорите на въпросите който ти зададох, по добре си замълчи. А ти явно не ги знаеш, господин експерт. Когато поискам да си закупя климатик и да го ползвам на отопление при 20 гр. навън ще се допитам до теб. Топло загуби признавам може да смяташ, ама другото май........... Или поне с такова впечатление останах аз.
И още веднъж заставам зад думите си за турските сериали. Време е да използващ и някакъв друг цвят бойчка. Аз изчезвам и ще те оставя да си нищиш сам и с други желаещи твой те таблици.
gogotattoo - специалист
С моя не голям капацитет си мисля, че ако проблема в неравномерното (ивичесто) заскрежаване е в недостига на фреон, то фреона има свойството избрателност (за едни тръбички е в недостиг, за други е в повече). И за да съм ясен говоря за нещо, което съм виждал с очие си и съм се чудил защо е така - външната "пита" е заскрежена на равномерни ивици по височина, примерно областта на три хоризонтални тръбички е заскрежена, следващите три не са зскрежени, следващите заскрежени и така до изчерпване на тръбичките.

Абе Преслав, ква избирателност бе - питата не е с един вход и един изход; даже на по-големи пити има колектори от тънки тръбички, като спагети и захранват питата на различни сектори, за да може да се ползва само част от питата, а не цялата, когато товарът е малък..... и така нататък.
preslav - майстор
denuchi написа:
Ахмаков, Ти май не си тук. Какви топло загуби кога съм говорел за това. Какви тъпи въпроси, кой започна с тъпи въпроси. На този същият Ахмаков за някакви осезатели и термостати. Наистина ме караш да се смея, ама и то от сърце. И като не знаеш отговорите на въпросите който ти зададох, по добре си замълчи. А ти явно не ги знаеш, господин експерт. Когато поискам да си закупя климатик и да го ползвам на отопление при 20 гр. навън ще се допитам до теб. Топло загуби признавам може да смяташ, ама другото май........... Или поне с такова впечатление останах аз.
И още веднъж заставам зад думите си за турските сериали. Време е да използващ и някакъв друг цвят бойчка. Аз изчезвам и ще те оставя да си нищиш сам и с други желаещи твой те таблици.
С риск да изям и аз някое Л... - ама недей така остро! Доколкото разбрах човекът говори за загуби на топлина при външна температура 15 градуса и вътрешна около 20 - тогава за да добави тези 5 градуса (около 240 вата/час топло при конкретната топлоизолация) ще му трябват 80 вата на час (с неговия климатик) и това са около 2 месеца за дадените климатични условия - с две думи има смисъл климатикът ти да може да работи и в такъв режим. Отделен е въпроса, че това само по себе си нищо не значи защото липсва сравнението с ОН/ОФФ ситема.

"Абе Преслав, ква избирателност бе - питата не е с един вход и един изход; даже на по-големи пити има колектори от тънки тръбички, като спагети и захранват питата на различни сектори, за да може да се ползва само част от питата, а не цялата, когато товарът е малък..... и така нататък." - благодаря за пояснението, не съм виждал колко и какви са колекторите на питата, явно и компресора има съответния брои изходи с ниско, средно и високо налягане???
gogotattoo - специалист
явно и компресора има съответния брои изходи с ниско, средно и високо налягане???

Ами, повече са - като таралеж е в главата :?
a_stoev - майстор
Момчета, айде да затрием последните 3 страници че темата отече в безсмислени заяждания и лирични отклонения, признавам, и аз имам вина за тях.
За заскрежаването на ивици е когато в питата няма достатъчно фреон. Тва най често е следствие на недостиг в цялата система
За незапознатите питата се състои от успоредни тръбички свързани с U накрая така че да прави 4 хода през питата. 2 наляво и 2 надясно. Това се повтаря 4 или 6 пъти. Това е най-често срещаното, но има и всякакви комбинации. Има варианти с двуредова пита, има варианти с две едно редови пити една зад друга. От едната страна е една дебела тръба, в нея тръбите влизат на Т, Там фреона е газообразен. От другата стана при обратимите машини е разпределителна глава, някой му казват грозд. В него се подава течността от долу и отгоре излизат съответния брой тънки тръбички които захранват питата. Главата служи да се разпредели фреона равномерно из цялата пита.
За да има равномерно изпарение из цялата пита евентуално се грижи ТРВ, ако има такова. Евентуално проблем с ТРВ може да води до неравномерно обледяване.

По темата:
Да се повторя, ОН/Оф климатиците в момента са тотално отритнати и съществуват в най-ниския ценови клас и затова няма как да се направи коректно сравнение. Инверторите вече са на цени на читав ОН/ОФ и затова заемат пазара. Инверторите са по икономични, като причините са няколко:
-DC двигателите са по ефективни поради липсата на загубите в ротора на АС двигателя. примерно 5%
-При работа на по ниски скорости се вдига COP, поради по-голямата площ на топлообменика отнесено към пренесената мощност. нямам идея с колко, още повече че не може да се определи колко се работи на ниско и колко на пълно натоварване
-По читав дефрост поради повечето следени параметри.
Друго не се сещам, добавете ако има
preslav - майстор
a_stoev написа:
Момчета, айде да затрием последните 3 страници че темата отече в безсмислени заяждания и лирични отклонения...
Значи можело кратко и ясно да се кажат много неща!
Благодаря за което!
Чаро - Акълия
a_stoev написа:
-DC двигателите са по ефективни поради липсата на загубите в ротора на АС двигателя. примерно 5%
Имам въпросче-две. В какво се изразява загубата?
a_stoev написа:
-По читав дефрост поради повечето следени параметри.
Това не е функция на инвертора и мисля изкривява спора.

Моята гледна точка е през термопомпите. При тях е достатъчно единствено добавянето на буферче. Тия инвертори-минвертори така насмитат управлението на системата, че оди докарай комфорт. А за климатик и комфорт...хм :?
Принципно логиката ми е не отрича по-голямата ефективност на инверторния климатик пред обикновения.
Няма спор при он/оф има повече стартове за единица време, повече пусков ток, повече време в "празна" работа (което никой не отчете до сега- работа на компресора до влизане в работен режим).
Неуспорим е и факта посочен по-горе за площта на топлообменниците,ниските обороти на компресора и ефективността на пренос (КОП).
Ahmakov - специалист
a_stoev хубаво предложение, но след още три страници, какво ще правим, пак ще трием ли?
Ahmakov - специалист
Такова ни е нивото, такова ни е възпитанието, такова ни е битието. Кемане, гадулка, кой какво докопал - духов инструмент, както се казва в един лаф. Някой, в случая аз, ангажира ресурс и лично време, за да даде яснота по даден въпрос, без да очаква никаква изгода от това, подминава "гениални" въпроси от рода на "... едно ТРВ какво има в неговият балон и принципа на работа. Какво се постига (какво става) при въртенето врътката на термостата и винта на ТРВ -то. Каква е самата механична работа..." В моето съзнание светва една червена лампа и сигнализира "пълна техническа некомпетентност", ТРВ и механична работа - технически абсурд. Но подсъзнанието ми казва: подмини, чавека има някакъв изграден авторитет на това място, не е нужна конфронтация. Да ама той продължава да настоява да му отговориш на въпроса. Отговаряш му, на това на което може да се отговори, на това което има смисъл:"... Аз правя разлика между какво става и какво се постига. При въртене на врътката на термостата, натягаш или разхлабваш една пружина, а се постига намаляване или увеличаване на температурата при която ще вкл. респективно ще изкл. При ТРВ като въртиш винта, повдигаш или отпускаш иглата, която натиска дюзата. С това се постига регулиране температурата на прегряване на парите на изхода на изпарителя..." Но не, него това не го удовлетворява. Защо ли? При положение, че си монтирал ТРВ на изпарител, какво очакваш да регулира, какъв сигнал да го регулира, освен пригрева. За да му подскажеш, а не да му го кажеш в прав текст, за да не нарушиш авторитета му, даваш таблица, в която се вижда, че ЕРВ се монтира и на други места и тогава следи друпи параметри, например ако е на смукателната страна на бутален компресор, следи къде се намира буталото, за да прецени подходящия момент, в който да впръска фреона. Но работата не става, той имал неприязън към таблици и диаграми, просто се затруднява да ги разчете. Оставам с впечатлението, че и текст трудно чете, или го чете по диагонал и трябва да му го повториш няколко пъти, за да схване за какво става въпрос. А дали е разбрал нещо от това, което си искал да му кажеш? Ако не е, нищо фатално, поне си го развеселил и си го накарал да се посмее. Да и като коварен рекламен аген, вземи му изпразкай още две рекламни картинки, хем алъш вериша да върви, хем да се посмее, пък някой може и да разбере за какво става въпрос.
За мен " спора " с този господин е "изчерпан" и няма да го водя повече.

Прикачен файл

trv.JPG
trv.JPG (34.59 KиБ) Видяна 2727 пъти

Прикачен файл

ets6.JPG
ets6.JPG (51.24 KиБ) Видяна 2727 пъти
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: