• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
1115 - специалист
Тази тема ме товари психически...
Пак да кажа - никой не е казал, че това с маслото е няй-голямия проблем, но е факт......
Колата сутрин при -10 като се включи и ако си поиграете със съединителя ще чуете как се менят оборотите на мотора.
Това е точно от гъстото масло, което товаро 100кw (примерно )агрегат.
Е за пренебрегване ли е ?
Нула ли са загубите от това?
При инвертора го няма този момент.
Защо повечето конвеционалки имат проблем с ниските температури?
Точно защото маслото е гъсто и може да не запали компресора или да му изключи защитата.
Аз лично за друг проблем не се сещам.

Тук можем да си вадим вода от 10 дерета и темата да стане 100 страници и нищо накрая.
8180 - майстор
1115 написа:
Защо повечето конвеционалки имат проблем с ниските температури?
Точно защото маслото е гъсто и може да не запали компресора или да му изключи защитата.
Колега,
А какво, според теб ще стане с "инвертор" при същите условия, ако железарията е идентична?
Управлението нито добавя мощност, нито разбърква маслото.
Примера с автомобила го приемам 50%, ако има отношение, защото там със съединителя включваме десетки зъбни колела, валове - 30-50кг. железа, омазани с гъсто масло. Аналогията по-скоро е при изключен съединител, а върху дълговечността на машината по-сериозна (пример такситата).

Фиката
,
Благодаря за цитатите и линка, но ги имаше по-горе в темата.

Едва ли ще напреднем по темата, ако не си отговорим по-категорично на въпроса:
1. Модерните климатици имат ли изобщо инвертор в техническия смисъл на понятието?
На 3стр. колегата lecki горе-долу го е обяснил и съвпада с моите представи - преобразува ЧЕСТОТАТА (основно) на захранващото напрежение защото само така може да се управлява читаво мощността при АС двигатели.
За модерните DC двигатели (според мен) това не важи - може пак да има променлива честота (незадължително), но са тип "димери".
Не е особено важно, но присъства в заглавието и масовото съзнание.
2. Регулирането на мощността като как, аджеба, пести ел.енергия. Обясненията със "зисилките" ги критикувах по-горе и технически ги намирам за пълна глупост. Това е въпрос на алгоритъм на управление и с днешните контролери може да се постигне по много начини. Отделно, че регулаторите на мощност, както се видя, греят прилично, а едно реле - не.
3. Ако ползваме аналогията с автомобилите, предполагам и тук има ОПТИМАЛЕН режим (обороти). Колегата 1115 го споменава и климатикът сигурно го има. Опитвайки се да го управляваме в широк диапазон, може ли да считаме, че ще е все оптимален (икономичен)?
1115 - специалист
Абе в същност за какво е спора?
Аз го разбирам така - може ли инверторния климатик да е по-икономичен от конвенционалния.
Сега ние го обърнахме на безмислен спор ако ...ако ...ако..
Ми четете по-горните постове.
Ако инверторния се пуска и спира (примерно е преоразмерен) той няма да е по-икономичен определено.

Понеже всички Българи "разбират" :rolleyes: :? от коли ще дам аналогия:

Ако караме кола по извънградско шосе с 90км в час в продължение на 800км с постоянна скорост и същата кола на връщане я засилваме до 200км, а после я чакаме да спре и пак до 200км - е коя ще даде икономия?

това за приличното греене не е така - 1..2% загуби не е толкова много - при конвенционалката ги има също, но там зависят от кондензатора.
hladnia - специалист
fox_vt написа:
Гледам тука още се крепите за побърканата идея за вискозитета на маслото
Теста е за вискозитета на маслото климатиците са стояли цял ден изключени.
Това от мен вие си правете изводите ама тва за маслото го забравете щото тогава когато то стане толкова гъсто че да влияе то копа ще е вече мечтан блян както и топлото.
Това което ми направи впечатление е плавното покачване на консумацията на конвекционалния,или има регулатор на оборотите или първоначално налягането на фреона е ниско и с покачването му се покачва и консумацията.
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 4&Itemid=1
Последиците от това могат да бъдат:
1. Маслото да започне да се пени в следствие на изпаряващия се фреон с който се смесва. Това масло може да бъде засмукано от компресора и прехвърлено в хладилната система, оставяйки го с минимално количество. При тази вероятност, компресора започва да прегрява и ако работи по-дълго така е възможно останалото масло от високата температура да започне по-малко да изгаря. След време се стига и до изгарянето на компресора, причинено от окъсяването на някоя от намотките. За наличието на такъв процес може да се съди по цвета на маслото което се движи в системата заедно с фреона. Колкото цвета му е по-тъмен, толкова по продължително време е продължавал този процес.
2. Течен фреон да бъде засмукан директно в компресора което води до хидравличен удар, следствието са начупени клапани, и др.

При инверторните климатици за този процес отговаря Intelligent Power Module, който управлява работата на компресора. IPM е способен да подаде ниско напрежение на мотора, без да предизвика завъртането му. От опити е установено че ниско напрежение с висока честота 120 Hz при необходими 80 W ± 50 W е способно да осигури затопляне на картера без да предизвика завъртане на мотора. :wink: :partyman:
Последна промяна от hladnia на пет дек 09, 2011 10:15 pm, променено общо 2 пъти.
fox_vt - майстор
Ако става въпрос за равен път колата която кара с постоянна скорост ще има по малък разход от тая дето се засилва до 200 :lol:
А какво, според теб ще стане с "инвертор" при същите условия, ако железарията е идентична?
Управлението нито добавя мощност, нито разбърква маслото.
Таман до сега рових да видя кво има за тоя проблем с маслото и попаднах на това http://v-clima.com/faq.php?id=podgrev-n ... -otoplenie

И като цяло климатици предназначени за работа до -15 градуса би трябвало да имат такива екстри.
8180 - майстор
Колега 1115 (ние почти адаши ще излезем) :)
Нещо не ми пасва примера с автомобила (освен за маслата и студения пуск сутрин).
Тия другите по горе, дето с Тани ги давахте, май са по-близки, макар нещо различни изводи да направихте.
Хайде по-просто да опитаме и ми се струва по-близо до инвертор/конвенционалка.
Елементарен нагревател - 2000W.
Управление 1 - триак и средна мощност примерно 1000W, установена температура - Т.
Управление 2 - релейно управление, постигащо същата темп. ~Т, респективно, мощността пак ще е 1000W (ON/OFF - 50:50).
Кое е "по-икономично"?
Моите усещане и мнение са, че управлението не може съществено да промени ефективността на една и съща машинария, ако консумацията собствено за управлението се пренебрегне.

П.П. Колегите са ме изпреварили с пояснения за маслата, които обаче, според мен не правят инверторите по-инвертори и по-икономични (което обсъждаме), НО отхвърлят предишните твърдения, че при инверторите въпросът с маслото е едва ли не автоматично решен или несъществуващ. Просто по-модерни машини и дано тези разходи да са отчетени в спецификациите.
velas - специалист
Май нещата доста се извратиха... :lol:
На много места го пише, но никой не му обръща внимание. При инверторния климатик работата на компресора се осъществява, чрез КОНТРОЛ на мощността му! Оттам идва икономията (+ някои други екстри, повишаващи КПД-то на уреда).

Или ако трябва да метафоризираме със сравнението с автомобилите, то можем да сравним контрола със СКОРОСТНАТА КУТИЯ. Като се движи из града, колко ще харчи кола с 5-скоростна кутия и кола на директна предавка?...
preslav - майстор
torbalan написа:
проблема на включи/изключи климатиците не е ниския СОР, а това, че маслото става с много висок вискозитет и при стартирането на двигателя до достигане на номинални параметри има голямо износване.
Това е точно така, отнася се не само за компресорите на климатиците. Предполагам доста хора си спомнят "Волга" като такси изкарваха по 500 000 км без основен ремонт, недостижимо за личните автомобили от същата марка - причината, че моторите на такситата не изстиваха. Освен лошото мазане в момента на старта трябва обаче да отчетем и ударното натоварване върху лагерите - не знам кое е по-разрушително. Чувал съм за проблеми с лагерите на големи елмотори (няма масло, а грес), след монтирането на инверторно управление за плавно развъртане животът на лагерите се е утроил.
Аз също не съм запознат в детайли с управлението на "инверторите", но ако не се лъжа се управляват само оборотите на компресора (абстрахирам се от обороти на вентилаторите), не се управлява процеса на дроселиране на фреона - от тук си мисля, че няма като как COP да е еднакъв при различни обороти, респективно налягания (при равни други условия като външни, вътрешни температури и влажност). Ще си позволя още една анлогия, а ако греша нека повече знаещите ме поправят - КПД на ДВГ не еднакво в целия диапозон на обороти, затова максималната мощност на ДВГ винаги се дава в комплект с оборотите при които се достига, но в същото време никой не кара на максимална мощност, а гони онези обороти при които се достига максимален въртящ момент.
Спирам до тук, че стана много дълго, но ще обобщя, че печалбата от "инвертора" е единствено и само в посока комфорт т.е. плащайки 3 пъти повече е добре да знаем, че няма как тези пари да ни се "върнат".
torbalan - Дървен философ
да, и това за ударното натоварване е вярно...
valentino76bs - майстор
Спирам до тук, че стана много дълго, но ще обобщя, че печалбата от "инвертора" е единствено и само в посока комфорт т.е. плащайки 3 пъти повече е добре да знаем, че няма как тези пари да ни се "върнат".[/quote]

Аз не съм съгласен.....мое мнение.Aко е добра клима,и правилно оразмерена и най вече да се ползва постоянно ще се върне инвестицията може да е за по дълъг период от време но ще се върне.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: