Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
^
" и трябва да са с регистрация задължително, с тестове за безопасност, светлини и др. "
За другото съм съгласен ама тука влизаме в сферата на глупостите..
Всеки с колело дето няма мотор и се пуска със 120 надолу от с.Драгалевци към с.София и той да има номер тогава!.. Това са глупости!
Мотора само подсилва безумието или разума на един велосипедист. Как кара той - дали ще си върши работа по-бързи или ще се утрепе си зависи само и единствено от неговата глава! Същото важи и да види и прочете кой кит е безопасен и кой не. Дори и тези китове дето са опасни с малко предпазители по веригите и зъбчатките .. що пък не?
ge6aaaa3 - специалист
evparts.alle написа:
^
Дори и тези китове дето са опасни с малко предпазители по веригите и зъбчатките .. що пък не?
Когато един ти падне под гумите на колата, щото крачола му бил захапан от веригата, докато кара с 40 и те тикнат в пандиза, ще разбереш що...
Pandurko - специалист
ge6aaaa3 написа:
.... А, да, тя тая верига се сещаш, че при 40км/ч и никакво мазане, щото ще си хвърли маслото на първото развъртане, няма да издеяне много... Същото вАжи и за венците, а паразитните колелца ще се сменят през ден, щото са пластмасови. За трудностите при смяна на скоростите, говорихме вече...
Заглеждал ли си средната скорост на етапите на "Тур дьо Франс" или айде на Обиколката на БГ - над 40км/ч е. Етапите са по 100-200км. Дали късат вериги меса и тн. глупости?? Ето нещо изчерпателно по темата за веригите от първо лице. http://koloezdene.com/forum/viewtopic.p ... %B0#p84394
ето и за какви километри иде реч годишно без смяна на вериги всяка седмица разбира се http://koloezdene.com/forum/viewtopic.p ... %B0#p88664
:-D
freewheel - напреднал
Всяка технология си има предимствата и недостатъците. Средното може да ти хване крачол, ако няма предпазител, висока цена и сложно устройство. Хъбът чупи вилки, ако не е подсигурена защита и къса спици, ако е тежък и минеш през средно дълбока шахта.
Но е факт, че високия клас е-байкове са ориентирани към
централно разположена система за задвижване, не само заради възможността да сменяш скорости, но и заради перфектния баланс на тежестта и възможността електромотора да бъде малък и лек, работейки винаги в оптимален оборотен режим.
Ето някои европейски предложения: http://www.cube.eu/bikes/hybrid/
http://www.bosch-ebike.de/en/produkte_n ... line_1.php
http://www.ktm-bikes.at/bikes/e-bike.html
Карал съм такива Бош системи от 250 ватовата версия педелек и наистина ме впечатли моментът, който успяват да извадят, предвид мощността и габаритите си.
Карал съм и този вариант: http://www.ebike.heinzmann.com/en/syste ... ower/motor
Той също е приличен, но страда от влошена инерция, като всеки дд хъб с постоянни магнити.
ge6aaaa3 - специалист
Pandurko написа:
ge6aaaa3 написа:
.... А, да, тя тая верига се сещаш, че при 40км/ч и никакво мазане, щото ще си хвърли маслото на първото развъртане, няма да издеяне много... Същото вАжи и за венците, а паразитните колелца ще се сменят през ден, щото са пластмасови. За трудностите при смяна на скоростите, говорихме вече...
Заглеждал ли си средната скорост на етапите на "Тур дьо Франс" или айде на Обиколката на БГ - над 40км/ч е. Етапите са по 100-200км. Дали късат вериги меса и тн. глупости?? Ето нещо изчерпателно по темата за веригите от първо лице. http://koloezdene.com/forum/viewtopic.p ... %B0#p84394
ето и за какви километри иде реч годишно без смяна на вериги всяка седмица разбира се http://koloezdene.com/forum/viewtopic.p ... %B0#p88664
:-D
А ти заглеждал ли си се в цените на частите за професионалните байкове? Сещаш се, че колоездачите трудно развиват 4-5хил. об/мин, докато електромотора спокойни си ги стига, че и минава... За това имаш още една верижна предавка между мотора и средното, където скоростта на веригата е много по-голяма... И едно е да ускоряваш с педалите, съвсем друго е един 500W мотор, дето пиково при ускорение ти дава 700W... И едно е да сменяш скоростите докато ти въртиш и усещаш веригата колко е натегната, друго е тоя мотор да я пъне постоянно, а ти да дърпаш лостчетата и да се молиш да не те настигне дерайльора по врата...
Pandurko - специалист
Ватовете са си ватове независимо дали е ел. мотор или мускул мотор. При спринт професионален състезател може да извади доста над 1000W, но и там късането на верига е изключителна рядкост.
А и коя западна фирма ще пусне на пазара нещо, което по някаква причина може да ти нанесе телесна повреда. Нали ще ги спукат от дела и обезщетения. И изобщо веригата е все още незаменима при велосипеда.
Относно хъбовете единственото им предимство, е че са евтини и нищо повече.
relaxxx - специалист
Бе ти се омотай във вериги пък после ми обяснявай колко безопасни били... освен това...тези 1000W ги постигат само за секунди... т.е. несравнимо по малко натоварване от ел. мотора. Типично елитен състезател може да върти с около 400W много трудно с повече.

айде почети малко... http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_performance

Amateur bicycle racers can typically produce 3 watts/kg for more than an hour (e.g., around 210 watts for a 70 kg rider), with top amateurs producing 5 W/kg and elite athletes achieving 6 W/kg for similar lengths of time.[citation needed] Elite track sprinters are able to attain an instantaneous maximum output of around 2,000 watts, or in excess of 25 W/kg; elite road cyclists may produce 1,600 to 1,700 watts as an instantaneous maximum in their burst to the finish line at the end of a five-hour long road race. Even at moderate speeds, most power is spent in overcoming the aerodynamic drag force, which increases with the square of speed.[5] Thus, the power required to overcome drag increases with the cube of the speed.
alien - специалист
късат се и още как, не стара и износена а чисто нова, един образ като тръгва да сменя скорости докато катери баир и се набрал яко на педалите за да не изгуби скоростта... а дори не е професионален колоездач, пребил се като куче.... а иначе дава луди пари за карбонови рамки, за сефте чу от мен, че скорости не трябвало да се сменят докато натиска педалите, а аз карбонова рамка не съм имал никога... и верига не съм късал никога... така, че има и едното има и другото, всеки с опита си...
evparts.alle - специалист
ge6aaaa3 написа:
evparts.alle написа:
^
Дори и тези китове дето са опасни с малко предпазители по веригите и зъбчатките .. що пък не?
Когато един ти падне под гумите на колата, щото крачола му бил захапан от веригата, докато кара с 40 и те тикнат в пандиза, ще разбереш що...
Е нали това казвам и аз ако се сложат всички предпазители, така че да не захапва крачоли и да стане безопасно... Защо не?
Нали това и аз казвам: "Да е безопасно!"... Къде е противоречието?
shotik - майстор
Аз от поне 50 години карам велосипеди ,как не си спомням да съм скъсал верига ?

И на мен се е закачвал крачол между венец на средното движение и верига,но това е защото нямаше предпазител.

В нагорнище ,ако е правилно определена дължината на веригата и правилно настроен обтегача ,дори и да натискаш на педалите ,няма да има проблем ,защото с качване на веригата към голям венец ,намалява силата с която трябва да се въртят педалите,заради изменение на предавателното число.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: