Вчера Виваком създадоха известни затруднения на доста хора вкл. и на мен. Липсата на IP телевизия я преодоляхме някак, но на нет-а не. В един момент се замислих за това, как преди време всяка техн. информация се разпространяваше само Написана и подписана (на хартия) , а сега в нета всеки може да публикува, да чете и тълкува всичко и по всякакъв начин! Лошо няма, всеки трябва да има право на избор! Късно стана, затова накратко:
1.Най-общо погледнато „много енергия в малко тегло/обем и големи токове” е вярно за електровелосипеди, електромобили, винтоверти, RC toys. и пр.
Реално обаче – всичко е с доста големи различия в техническите изисквания и съотв. техн. решения.
2.Ето какво намерих за Макита на БГ:
http://boropetrov.blogspot.com/2014/01/makita.html
http://www.profstools.com/2013/08/makita.html
3. batteryuniversity го чета отдавна, и е хубаво който се интересува от темата, да го прегледа.
4. По отношение на балансиращата система – тя е допълнение към PCB (protection circuit board) и не е задължителна по принцип, както и някои други функции на BMS-a (battery management system). Даже и ВМС-а не е задължителен (по-малко жици и платки), ако клетките са ви напълно еднакви и сте сигурни, че няма да минават забранените зони при разряд и заряд, или ако не ви пука от факта, че ще ги минат (или минават често). В Макита са използвали определено техн. решение (виж втория линк) за проблема, което ако можете да го приложите в акум за е-байк или е-мобил– ОК! Истина е че някои клетки са по-чувствителни към граничните стойности и деградират по-лесно, но това вече са по-стари модели. От 2 години аз например работя с полимерни клетки (NMC), които не се подуват никак лесно и се оказаха наистина учудващо „железни” дори и за мен. Първите не бяха от тази химия и определено бяха по-нестабилни, но все пак още работят без проблем вече 4-та година.
5. Дейташитове на батерии – колкото щеш, от този се вижда, че не е китайски (щото такива са ми пращали че …..). Виждам една доста добра клетка. Всички цитирани напрежения са както си трябва и не виждам какво е по-различно от познатото?
1.Най-общо погледнато „много енергия в малко тегло/обем и големи токове” е вярно за електровелосипеди, електромобили, винтоверти, RC toys. и пр.
Реално обаче – всичко е с доста големи различия в техническите изисквания и съотв. техн. решения.
2.Ето какво намерих за Макита на БГ:
http://boropetrov.blogspot.com/2014/01/makita.html
http://www.profstools.com/2013/08/makita.html
3. batteryuniversity го чета отдавна, и е хубаво който се интересува от темата, да го прегледа.
4. По отношение на балансиращата система – тя е допълнение към PCB (protection circuit board) и не е задължителна по принцип, както и някои други функции на BMS-a (battery management system). Даже и ВМС-а не е задължителен (по-малко жици и платки), ако клетките са ви напълно еднакви и сте сигурни, че няма да минават забранените зони при разряд и заряд, или ако не ви пука от факта, че ще ги минат (или минават често). В Макита са използвали определено техн. решение (виж втория линк) за проблема, което ако можете да го приложите в акум за е-байк или е-мобил– ОК! Истина е че някои клетки са по-чувствителни към граничните стойности и деградират по-лесно, но това вече са по-стари модели. От 2 години аз например работя с полимерни клетки (NMC), които не се подуват никак лесно и се оказаха наистина учудващо „железни” дори и за мен. Първите не бяха от тази химия и определено бяха по-нестабилни, но все пак още работят без проблем вече 4-та година.
5. Дейташитове на батерии – колкото щеш, от този се вижда, че не е китайски (щото такива са ми пращали че …..). Виждам една доста добра клетка. Всички цитирани напрежения са както си трябва и не виждам какво е по-различно от познатото?