Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Илчо Илиев - майстор
http://remarketa.bg/wp-content/uploads/ ... ii-MPS.pdf

В закона пише ДО 50 кубика и макар някои да си карат мотопеди без регистрация и всичко останало, не е законно
Преди време рових из нета и попаднах на случай във Варна, където шофьор обжалва акт,че са го глобили ,че кара ел. мотопед без нужните документи-рег. , застраховка и т.н.....

Това е официалното обяснение, колкото и да звучи тъпо....



Електрическият скутер е превозно средство снабдено с електрически двигател и конструктивна максимална скорост - 45 км./ч, а в случаите на по-мощен електродвигател може да развива и по-високи скорости. Той притежава безспорно всички характеристики на мотопед, включително и посочената в ЗДвП максимална скорост до 50 км./ч. Като пътно превозно средство, участващо в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, той подлежи на задължителна регистрация:

Чл.140, ал.1 от ЗДвП : По пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани.

В ЗДвП не е налице легална дефиниция на понятието „превозно средство, снабдено с електродвигател”, поради което е необходимо тълкуване на закона с цел преценка необходимостта от регистрация на електрическия скутер.

Съгласно параграф 6, т.11 и т.14 от ЗДвП : "Моторно превозно средство" е пътно превозно средство, снабдено с двигател за придвижване, с изключение на релсовите превозни средства, а "Мотопед" е дву- или триколесно пътно превозно средство, което има двигател с работен обем до 50 куб. см и чиято максимална конструктивна скорост не надвишава 50 км/ч.

От изложеното може да се направи извод, че електрическият скутер е моторно превозно средство и като такова подлежи на регистрация. За нуждите на типовото одобряване пътните превозни средства се делят на различни категории:

Чл.149, ал.1 т.1 от ЗДвП : категория „L1” - моторните превозни средства с две колела, двигател с работен обем не по-голям от 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч независимо от вида на задвижването;

…..категория „L1е” - мотопеди - моторните превозни средства с две колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигател с вътрешно горене с работен обем не по-голям от 50 куб. см или с 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;

От последната дефиниция следва, че електрическият скутер попада в категория „L1e”, ако конструктивната му максимална скорост по спецификации не надвишава 45км./ч. и мощността му не е по-голяма от 4kW. Ако скутерът развива по-висока скорост от допустимата за категорията следва да бъде считан за мотоциклет.
vaseff - напреднал
Законите се много противоречат! От един пост на предишната страница се казва, че двигателчето на перката на радиатора е 144 Вата и да развие скорост 10км/ч, което да рече със един киловат (20ст), може да мина 100км. Така че наблягам на електричеството като "гориво". По-тихо е, по-евтино... :)
val4o89 - специалист
Илчо Илиев написа:
Чл.140, ал.1 от ЗДвП : По пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани.
Законите си противоречат, това е факт. Ако си прочел Чл. 140 ще си помислиш, че велосипедите нямат право да се движат по пътищата. Само, че Чл. 14, т.5 гласи друго:
"Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението."
Въобще кашата е пълна. Ама от тия дето ги измислят няма кой да чете.

П.С. Дори велосипедистите нямат право да се движат по тротоарната настилка.
PCL82 - майстор
Нещата могат да се погледнат и от друга гледна точка. В ЗДП в чл. 140 пише всички МПС трябва да са регистрирани. В наредбата за регистрация на МПС такива, унакива и еди какви си пише, че онези най-долу, които ги няма в името на наредбата, не подлежат на регистрация по тази наредба сред тях са и велосипедите с допълнително монтиран двигател. Това не значи, че не подлежат на регистрация по друга наредба. Но такава няма! Значи или са нелегални или законът си затваря очите и оставя отговорността на собственика. В много европейски страни колелата с ел. мотор или ДВГ имат регистрационен номер, нужна е категория М и плащат застраховка.

Законът има обаче друга дупка! Очевидно не е МПС едноколесно превозно средство с мотор. А има велосипеди с едно колело, има и такива с монтиран мотор. А какво ще кажете за електрически ролкови обувки-кънки с двигател, акумулаторите в раницата на гърба.
vaseff - напреднал
А може би ей такова "тръкало", което ще избегне закона за дву- или триколесни пътни транспортни средства? :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fVKeJ1vGNfo[/youtube]
val4o89 - специалист
За момента сме прекалено малко в процентно съотношение и държавниците не се занимават, защото няма да изкарат много пари от нас. По скоро ще похарчат повече за да го направят и контролират.
sasko12345 - специалист
законите са направени от дебели чички за да се нарушават. Та въпросните торбести едва ли някога ще карат велосипеди просто габаритите не им позволяват такива неща. Велосипед под 72 волта или 80 кубика за мене не е велосипед.
val4o89 - специалист
Като заговорихме за високо напрежение да ви питам нещо. Тия дни попаднах в нета на разни "степ-ъп" DC-DC конвертори с по 92% КПД. Чудя се дали би имало някаква причина да не може да се внедри това в наще велосипеди. Ей така като ти потрябва да вдигнеш малко напрежението за момент... Намерих няколко такива 48v-60v, 48v-72v. Специялно тия, дето ги намерих са около 600W, но съм сигурен, че има и по-мощни.
Subsa - специалист
Прати ми линк да го погледна, моля те :)
alien - специалист
val4o89 написа:
Като заговорихме за високо напрежение да ви питам нещо. Тия дни попаднах в нета на разни "степ-ъп" DC-DC конвертори с по 92% КПД. Чудя се дали би имало някаква причина да не може да се внедри това в наще велосипеди. Ей така като ти потрябва да вдигнеш малко напрежението за момент... Намерих няколко такива 48v-60v, 48v-72v. Специялно тия, дето ги намерих са около 600W, но съм сигурен, че има и по-мощни.
по голям резултат ще дадат няколко клетки повече, при широчинно импулсно ограничаване на тока през индуктивност се получава нещо като степ-даун конвертор което ще рече че повече клетки ще доведат до по малък ток от акумулатора при еднакъв ток през мотора, и в същото време има и високо напрежение за високите обороти

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: