Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
vaseff - напреднал
Законите се много противоречат! От един пост на предишната страница се казва, че двигателчето на перката на радиатора е 144 Вата и да развие скорост 10км/ч, което да рече със един киловат (20ст), може да мина 100км. Така че наблягам на електричеството като "гориво". По-тихо е, по-евтино... :)
val4o89 - специалист
Илчо Илиев написа:
Чл.140, ал.1 от ЗДвП : По пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани.
Законите си противоречат, това е факт. Ако си прочел Чл. 140 ще си помислиш, че велосипедите нямат право да се движат по пътищата. Само, че Чл. 14, т.5 гласи друго:
"Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението."
Въобще кашата е пълна. Ама от тия дето ги измислят няма кой да чете.

П.С. Дори велосипедистите нямат право да се движат по тротоарната настилка.
PCL82 - майстор
Нещата могат да се погледнат и от друга гледна точка. В ЗДП в чл. 140 пише всички МПС трябва да са регистрирани. В наредбата за регистрация на МПС такива, унакива и еди какви си пише, че онези най-долу, които ги няма в името на наредбата, не подлежат на регистрация по тази наредба сред тях са и велосипедите с допълнително монтиран двигател. Това не значи, че не подлежат на регистрация по друга наредба. Но такава няма! Значи или са нелегални или законът си затваря очите и оставя отговорността на собственика. В много европейски страни колелата с ел. мотор или ДВГ имат регистрационен номер, нужна е категория М и плащат застраховка.

Законът има обаче друга дупка! Очевидно не е МПС едноколесно превозно средство с мотор. А има велосипеди с едно колело, има и такива с монтиран мотор. А какво ще кажете за електрически ролкови обувки-кънки с двигател, акумулаторите в раницата на гърба.
vaseff - напреднал
А може би ей такова "тръкало", което ще избегне закона за дву- или триколесни пътни транспортни средства? :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fVKeJ1vGNfo[/youtube]
val4o89 - специалист
За момента сме прекалено малко в процентно съотношение и държавниците не се занимават, защото няма да изкарат много пари от нас. По скоро ще похарчат повече за да го направят и контролират.
sasko12345 - специалист
законите са направени от дебели чички за да се нарушават. Та въпросните торбести едва ли някога ще карат велосипеди просто габаритите не им позволяват такива неща. Велосипед под 72 волта или 80 кубика за мене не е велосипед.
val4o89 - специалист
Като заговорихме за високо напрежение да ви питам нещо. Тия дни попаднах в нета на разни "степ-ъп" DC-DC конвертори с по 92% КПД. Чудя се дали би имало някаква причина да не може да се внедри това в наще велосипеди. Ей така като ти потрябва да вдигнеш малко напрежението за момент... Намерих няколко такива 48v-60v, 48v-72v. Специялно тия, дето ги намерих са около 600W, но съм сигурен, че има и по-мощни.
Subsa - специалист
Прати ми линк да го погледна, моля те :)
alien - специалист
val4o89 написа:
Като заговорихме за високо напрежение да ви питам нещо. Тия дни попаднах в нета на разни "степ-ъп" DC-DC конвертори с по 92% КПД. Чудя се дали би имало някаква причина да не може да се внедри това в наще велосипеди. Ей така като ти потрябва да вдигнеш малко напрежението за момент... Намерих няколко такива 48v-60v, 48v-72v. Специялно тия, дето ги намерих са около 600W, но съм сигурен, че има и по-мощни.
по голям резултат ще дадат няколко клетки повече, при широчинно импулсно ограничаване на тока през индуктивност се получава нещо като степ-даун конвертор което ще рече че повече клетки ще доведат до по малък ток от акумулатора при еднакъв ток през мотора, и в същото време има и високо напрежение за високите обороти
val4o89 - специалист
Subsa написа:
Прати ми линк да го погледна, моля те :)
Ето това е. Има го на много места и е евтино. Номинална мощност - 600Вата. Максимална - 1000Вата
48->60v - http://hena-tao.en.alibaba.com/product/ ... lator.html
48->72v 2000W - http://hena-tao.en.alibaba.com/product/ ... lator.html

П.С. Във долния линк е каталога със всички конвертори. Мисля си че би бил подходящ за човека, дето иска да ползва стария си акумулатор от автомобил с конвертор 12v->48v (не че е по добро решение от 4х12v, но е вариянт).
http://hena-tao.en.alibaba.com/productg ... erter.html

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: