Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
geordgeo - специалист
Колеги, искам да попитам дали някой от вас има (десен) капак за продаване за такъв мотор, с възможност за закачване на венец (демек от заден мотор), че ми се иска да си преместя моя отзад?! Не искам да инвестирам в нов мотор, щото съм сигурен, че ще има и такива съвети. Просто ако някой има под ръка или знае откъде да намеря, да ми пусне едно съобщение, ще съм благодарен на всички, изказали мнения...

Прикачен файл

HUB.jpg

Прикачен файл

HUB motor.jpg
Тръба - напреднал
Здравейте!
Следя тази тема още от началото, но сега реших да се регистрирам.
Първото нещо, което искам да кажа е за Любо от Evparts. Удоволствие е да се работи с него.
Благодаря!

Започвам с два въпроса.
1. Никел - метал - хидридни акумулатори (NI-MH) за електровелосипед?
Никой досега не е поставял този въпрос тук.
2. Соларни панели на е-велосипед?
Това вече съм го направил и ефект определено има.

Любопитен съм, какво ще кажете.
geordgeo - специалист
Към предния пост на "Тръба"-та:

1. Смяташ какво искаш да получиш като ток и напрежение от една батерия (в случая Ni-MH), смяташ броя на нужните елементи и ако ти излиза сметката я правиш. За конкретния случай мисля, че теглото на батерията, която би се получила няма да ти хареса (за 36 или 48V).

2. Обясни по-подробно как, къде и какви панели си пробвал на е-велосипед и в какво точно се състоеше пробата - ремарке, на гърба или...? С какви параметри е бил(са били) този(тези) панел(и)?
Тръба - напреднал
За NI-MH, по скоро съм любопитен дали някой е карал е-велосипед с такъв акумулатор. Какви са му впечатленията. Toyota Prius примерно е с NI-MH. Този вид акумулатори имат своите достойнства.
1. По-леки са от оловните и по-тежки от литиевите.
2. Никакъв проблем да се разреждат на 100%.
3. По мои наблюдения, това е най-малко страдащ акумулатор от ниски температури.
4. Също по мои наблюдения, NI-MH издържа повече цикли от LI-ION.
Сериозен недостатък е високата им цена и сравнително висок саморазряд.
Това се сещам засега.
Тръба - напреднал
Относно соларният е-велосипед, не само съм пробвал, а ежедневно го карам. В момента не мога да ви покажа моето колело (нямам фотоапарат), затова ще покажа нещо подобно.
https://www.youtube.com/watch?v=RwwThIluujw
Ако има някой от Пловдив и се интересува, съм готов да му обясня и покажа всичко. Всеки ден ме спират хора да ме разпитват за соларките. За колегите от другите градове, ще се опитам да обяснявам тук. Няма нищо сложно, нито пък е непоносимо скъпо. Единствено не знам, откъде да си вземете соларен контролер за литиеви акумулатори (аз съм с олово на колелото и ni-mh у дома).
Не се налагат никакви промени по велосипеда, или е-кита. Единствено се монтират соларни панели и соларен контролер. Всичко необходимо го има в Бг.
Сега в момента съм с два панела, всеки по 10 вата. Свързани са последователно към повишаващ преобразувател на напрежение. В крайна сметка, имам зареждане на 36 волтов акумулатор с 0.5 ампера при слънчево време. Днес си купих още два панела по 10 вата и утре започвам монтажа.
Китайските панели са перфектни.
Това е повишаващият модул, който ползвам аз. Той всъщност е и контролер. Има си и шотки диод. Връзваш, настройваш и забравяш.
http://www.zahranvane.com/CC-CV-5A-boost%20-ALUM-PCB
geordgeo - специалист
Като идея това със соларите не е лошо, но не е практично за каране, особено в града, където баланса на велосипедиста (и размера на творението му) е от голямо значение. Виж, ако карам извън града, може и да върши работа, но пак казвам - за града, с едно зареждане на батерията (от контакта) си върша работата, прибирам се и зареждам отново, ако се наложи. Може да си направиш слънчевата зареждачка за в къщи и ще е супер, иначе с тия панели по улиците ще ме е страх да не стане някоя авария (най-вече счупване), да не говорим, че не можеш никъде да оставиш колелото...
ludiagsm - специалист
Малко инфо да споделя чопъра отново е 2х2 само че на 72 волта 30 амперчаса с два контролера 72 волтови 40 амперови се водят , направих тест вчера: https://youtu.be/HnmdBJCJ7t8 ускорява впечатляващо и малко опасно предното не спира да боксува до към 30 км в час , максималната скорост сега е 80-км в час пробега с двата хъба не съм го тествал ,само с единия докат беше на задно минавах 145 км с едно зареждане и нормално каране с 50км в час
geordgeo - специалист
:-D Ивооо, страшен си бе, брат. То т'ва чудо иска магистрала, а не каране пред блока :razz: Супер е, много безаварийни километри ти пожелавам!
Тръба - напреднал
Ето го и моето е-колело.
Изображение
Изображение
vencil - специалист
Ей вашите колеги до къде са я докарали :wink:
https://www.kickstarter.com/projects/12 ... -in-60-sec

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: