Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ESPACE - майстор
Този мотор няма и 100W.
geordgeo - специалист
jamezon написа:
Добре де,става въпрос за ето този.
Колега, това, което искаш да направиш съм го правил вече - 150 ватов правотоков мотор с 3000 об/мин, на 24 волта, на оста му сложих зъбно колело с 8 зъба,
на задната капла точно от страната (лявата), за която питаш си бях направил венец с 52 зъба (толкова имах под ръка, стана 1:8 горе долу предавателното
число), регулатор на напреженеието, за да контролирам скоростта (2 гелови акумулатора 12В/7А/ч последователно) - ми слабичко беше, само почти не можеше да тръгва, помагах си при тръгване с педалите,
после го юрвах на ток, та да карам на аванта, ама не си беше работа. Задния венец го бях "присадил" към диск от спирачка със заварки, защото резбата е нормална, дясна и мотора напъва напред,
а венеца се развива, сещаш се защо :) . Та тоя проблем го реших с лепило на Локтайд за резби - намазах резбата с готовия венец, завих я до откат към каплата и я оставих
една нощ да съхне, стана бетон. Ще потърся снимките в личния си комп (другата седмица) и ще ти ги пусна на лични да видиш как изглеждаше, че сега
нямам възможност, но не бях доволен - много е шумно при движение, падаше ми често веригата и си иска обезопасяване за нея, щото стават бели... и се
отказах от тоя вариант. Купих си хъб 48 волтов, 1000 ватов... и се родих... :-D
Ebiker - напреднал
Точно щях да пиша че може да се закрепи по някакъв начин към захващането на ротора (диска) от другата страна на каплата ако главината е за дискова спирачка, но това си изискват доста доработки и е самоделен вариант, а и губиш дисковата спирачка отзад. Ако няма и освободен венец то мотора би се въртял постоянно с въртенето на гумата, което ще създава нежелано съпротивление при каране по инерция и вероятно нежелан шум (според мотора който се ползва). geordgeo, как така би се развивал диска. Аз знам за два стандарта за захващане на роторите - единия е чрез 6 болта (най-популярния), а другия на шлици. Не знаех че има и такива на резба.

Относно въртящия момент зависи изцяло от каращия кое е достатъчно. При директно предаване без редукция 1:1 каквито например са директ драйв хъб моторите за мен например прилично би било поне 40-60Nm, но това е защото предпочитам мотора да е по силен от това което мога да генерирам с въртене на педали. За това обаче трябва нещо минимум 1000 вата.

Понеже съм толкова запален по електрическите велосипеди, та въвлякох и моя най-добър приятел, решихме да опитаме да популяризираме този страхотен, забавен и чист транспорт като направим серия от клипчета с които да покажем какво е това животно и как да си го направим. Та бих желал да споделя с вас първия ни аматьорски "епизод": 1000 вата кит за електрически велосипед
Знам че не сме много за пред камера, но като изключим това бих се радвал на мнения и препоръки.
Снимали сме още няколко епизодчета които остава да сглобя и кача, където сглобяваме и тестваме кита в градска/офроуд среда, ще правим и някои интересни модификации за увеличаване на мощността. Определено много се забавляваме докато го правим и с удоволствие бихме продължили ако има интерес.
jamezon - специалист
https://youtu.be/jN-0Tp0FvFw

Ето го моя смешен експеримент,с нещо,което ми беше под ръка :-D
jamezon - специалист
geordgeo написа:

150 ватов правотоков мотор с 3000 об/мин, на 24 волта- ми слабичко беше
Значи няма смисъл да се мъча с глупости.
Но продължавам да мисля за онзи мотор,макар и четков,дето е 500w на 24v.Така или иначе,смятам,че с тези 2500 оборота,при едно предавателно число 1:8 примерно ще си има бая мощност,макар и да има повече консумация от безчетковите...Все пак аз живея в малък град (Търговище) няма да минавам както повечето от вас по 20+км.Даже мисля че няма да са повече от 10 дневно,а и може би не всеки ден.
geordgeo - специалист
До колегата ebiker:

Бях си намерил задна капла, която има резба и от двете страни на главината, но и двете бяха десни. Та тази, която се пада отляво по посока на движението се ползваше за допълнителния венец, който залепих с Локтайд за резби...
jamezon написа:

Ето го моя смешен експеримент,с нещо,което ми беше под ръка :-D

Не е смешен експериментът, напротив - човек трябва да направи някаква постановка, за види кое как е. Аз минах по дългия път на проба/грешка и се уверих, че има доста възможни решения, просто за себе си съм избрал вариант, който да е най-добър, а това включва минимална поддръжка на колелото и много удоволствие от карането. Ако ще го конструирам така, че постоянно да ми се налагат ремонти, по-добре да продължавам да го карам само на педали...
jamezon - специалист
То всъщност идеята беше да видя,как да захвана зъбчатката за каплата,дето питах,е..получи се,не знам само какво усилие може да търпи,да не я прецакам,но на няколко пъти захапва веригата и се криви захвата на моторчето,а там няма проблем,значи може би ще държи,трябва да го снимам,едвабли на клипа някой го е видял.Каплата е най обикновена,едностранна.от лявата страна на барабана за спиците има конусче дълго около 9мм,направих си зъбчатката с вътрешен конус по него и с 3 стопорни болтчета и се получи нещо.Просто зъбите са само 8 и венчето стана по- малко от конуса и се мъчи да трие по него,просто няма място да го отдалеча.Но това е за 50 оборота на моторчето,с истински мотор венеца ще е доста по-голям и няма да го има този проблем.
geordgeo - специалист
Съжалявам, че не мога да ви пусна снимка с моето творение от онова време, макар, че от нея едва ли ще видите захващането. Имайте предвид все пак какво усилие ще търпи цялата конструкция в реална употреба. Защото и моята работеше добре на стенда (демек на празен ход), ама на пътя, с натоварване, не беше баш така...
jamezon - специалист
Какво ше кажете за този мотор?


http://s.aliexpress.com/AVrmEnY3


Дали ще му се намери контролер?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: