• 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 357
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Soviet_Soldier - специалист
нед апр 25, 2021 10:43 pmdigitalpr написа:
Всъщност сега, като изгледах видеото се сетих че вече съм сменял на сегашния си тример. Лесно е наистина. А как стои въпроса със сервиза на Daewoo? Предполагам има части и адекватна поддръжка.
Не знам как стоят нещата с качеството на сервизното им обслужване. Иначе части има, както по-горе споменах всички изброени тримери са на една база и много части между тях са взаимнозаменяеми. С други думи, един райдерски ремонтен комплект на двигателя (цилиндър, бутало и др.) може да се ползва и за део, и за МТД, и за конкретно този модел на Олео-Мак. Даже на 43 кубиково китайче, може да се сложи 52 кубиков ремонтен комплект и ще работи. Не е желателно само по една причина, ще се увеличат вибрациите, защото коляновия вал е балансиран за работа с масата на 43 кубиковото бутало и поставяйки 52 кубиков комплект ще има лек дисбаланс. Редукторите също са им еднакви, най-често са 2 вида със 7 и 9 шлици, съединителите са им еднакви и взаимнозаменяеми, стартерите са взаимнозаменяеми, картерите са им едни и същи с леки изменения, като примерно допълнителни отливки за друг тип резервоар има при някои.
Та мисълта ми е, че дори Део да нямаха и 1 сервизен център в България, от други китайски коси ще се намерят подходящи части. Бобините също са им напълно идентични, маховиците . . . за този тип китайски мотокоси части се намерят лесно и евтино. Последна грижа ще са ви частите. Имайте предвид, че въпреки корейското наименование, косата си е класическа китайка, това не значи, че е лоша, а просто че няма общо с Корея. Део също така силно завишават характеристиките, не се подвеждайте по тях. Едни и същи китайски коси с напълно идентични двигатели (примерно 52 куб.), но от различни ребрандиращи фирми може да са писани от 1,4kw, някой се изхвърлят даже да ги пишат 6kw . . . Део не правят изключение с тези измислени 2,2kw.
Повечето 52 кубикови китайци са с приблизително еднаква мощност, когато се ползват при еднакви настройки на карбуратора и с едно и също гориво. Тук говоря за читавите брандове, а не за бракувани боклуци от алиекспрес, дето даже нямат покритие (Хром/Никасил) по цилиндрите и са буквално еднодневки. На кубатурата обръщайте внимание, а не на цифричките, защото като гледам всеки си ги пише, както му е удобно.
Ако влезете в сайта на някой завод производител, там цифрите ще са по-близо до реалността и са далеч от 2,2kw.
digitalpr - специалист
Сегашната ми коса е китайска 43cc, доста е стара и бих казал че успявам да я затормозя в гъста изпусната трева. Освен това винаги газта е на макс за да коси. Надявам се 52cc да се усеща по добре.
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 26, 2021 12:02 amdigitalpr написа:
Сегашната ми коса е китайска 43cc, доста е стара и бих казал че успявам да я затормозя в гъста изпусната трева. Освен това винаги газта е на макс за да коси. Надявам се 52cc да се усеща по добре.
Може да не е настроен карбуратора добре. Аз с моята 43-ка дръвчета с дебелина около 20см съм свалял без проблем с диск 40т. За домашни условия ми се вижда предостатъчно мощна. Разликата между 43 и 52-ката е около 300 реални вата повече.

Газта при всички мотокоси от този тип с центробежен съединител трябва да е на макс. На около 4000 оборота двете части на центробежния съединител се разтварят и контактуват с чашката към карданите. При тези коси съединителят има покритие и се износва, като накладките при автомобилите. Като падне покритието, съединителят започва да не държи толкова добре и се появява чувство, че косата е слаба, а всъщност той изпуска. Като свалите конуса към картера може да видите, в какво състояние е съединителя. Изглежда по този начин, като е свеж:
Изображение
dragozow - майстор
Всички са една конструкция, иначе Олеомака, защото е изпълнен по-добре от другите, заради сервиза и т.н.
digitalpr - специалист
Това й е трети съединител на моята :) Тук един въпрос - някои хора подават и отпускат газта при всяко замахване с косата, други държат газта нон стоп на макс. Кое е правилно?
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 26, 2021 7:35 amdigitalpr написа:
Това й е трети съединител на моята :) Тук един въпрос - някои хора подават и отпускат газта при всяко замахване с косата, други държат газта нон стоп на макс. Кое е правилно?
Честото пускане на газта е причина за повишено отлагане на нагар, а и като цяло е безсмислено. Косата може спокойно да си работи в пълна газ, докато не свърши горивото поддържайки безопасна температура.
digitalpr - специалист
Много благодаря за изчерпателните отговори!
Индианец - специалист
пон апр 26, 2021 7:35 amdigitalpr написа:
Това й е трети съединител на моята :) Тук един въпрос - някои хора подават и отпускат газта при всяко замахване с косата, други държат газта нон стоп на макс. Кое е правилно?
Тук имам една теория:
Нали при високи обороти сместа обеднява и следователно "мазането" е по-малко и се вдига температурата макар, че маховика се върти по бързо и охлажда по сериозно.
А при дутактовите двигатели това не е добре.
Пък на празен ход/ниски обороти сместа става по-богата и има повече "мазане".
Затова според мен е по-добре да не се държи постоянно газта, а да се отпуска при първа възможност дори и за малко.
Пп. Не претендира , че съм прав, просто споделям мнение, имам съвсем скромен опит(даже и така не може да се нарече), но се захванах в последно време да прочета и науча принципа на работа и други особености на двутактовия двигател...
пон апр 26, 2021 10:45 amИндианец написа:
...
Затова според мен е по-добре да не се държи постоянно газта, а да се отпуска при първа възможност дори и за малко.
Пп. Не претендира , че съм прав, просто споделям мнение, имам съвсем скромен опит(даже и така не може да се нарече), но се захванах в последно време да прочета и науча принципа на работа и други особености на двутактовия двигател...
Сам не знаеш колко си прав, но и за бойчето трябва да има хляб.
Soviet_Soldier - специалист
пон апр 26, 2021 10:45 amИндианец написа:

Тук имам една теория:
Нали при високи обороти сместа обеднява и следователно "мазането" е по-малко и се вдига температурата макар, че маховика се върти по бързо и охлажда по сериозно.
А при дутактовите двигатели това не е добре.
Пък на празен ход/ниски обороти сместа става по-богата и има повече "мазане".
Затова според мен е по-добре да не се държи постоянно газта, а да се отпуска при първа възможност дори и за малко.
Пп. Не претендира , че съм прав, просто споделям мнение, имам съвсем скромен опит(даже и така не може да се нарече), но се захванах в последно време да прочета и науча принципа на работа и други особености на двутактовия двигател...
Мотокосата по принцип работи на богата смес и е проектирана за работа на пълна газ. Да, температурата на максимални обороти е по-висока от тази на халосни, но въпреки това е безопасно ниска за металите около 220 градуса си ги поддържа.

Ето мнението на професионален механик, на подобна техника, който даже демонстрира нагледно:
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 357

Тема "Моторна коса тример каква ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: