• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

valqk - специалист
Дължината на кабела, не е проблем.
В БГ проблема е, тоя дето ще ти го свие и няма да има кой да го спре, а даже и да свършиш работата на хората, които не си я вършат и го хванеш (и след гората бой) им го дадеш, ще го пуснат след 1 седмица други, дето не си вършат работата :snakeman: :finga:

Има и друго - искате не искате ще се мине на ел. коли.
Аз съм за, а и щом вече има толкова произведени ще се ходи натам - вложени са милиони.
Щом почва да има толкова електрички, както някой спомена, ще се разрешат и проблеми свързани с преработка на акумулатори, зареждане и т.н. - няма неразрешими проблеми, просто трябва повече инвестиция и мислене.
Колкото повече се произвеждат - толкова повече поевтиняват.
Лошото е, че всичките 'глупости' за еко неща са с цел изкарване на пари в момента.
Аз също гледам да пазя природата, но всички се възползват от 'еко' думата и печелят пари от нея.
Технология, която има 'еко' в нея е *10 от реалната си цена в момента.
colyo - специалист
Напълно си прав. Онзи ден ми попадна статия за Шевролет Волт. Руска схема от 80-те, облагородена. Така, е като се налеят малко пари в този сеегмент, всичко ще поевтинее. За това, че нямаме полиция също. През 88-ма имаше 120000 армия и 35000 полиция. Престъпниците се брояха на пръсти. Сега 20000 армия и 165000 полиция и се краде като за световно. И още нещо : при нас се хвърлиха маса пари да се забрани паркирането в целия град и да се направят сини зони. Дори пред болниците е синя зона:((( Демек само лапаницата ги интересува:((((
25th Hour - специалист
Тук гледам някакви сметки на ресурс, които може да са верни а може и да не са, но при всички положения нямат отношение към цената на един автомобил с електрическо задвижване. Цената на един електрически автомобил е сбор от много фактори, бях писал по-горе / не че има кой да чете/ че повечето патенти за технологията са собственост на големи корпорации, които в момента се занимават с производството на автомобили и горива. Цената на една стока се определя и от това каква е поносимостта на пазара към нея.

Докато не се изчерпа напълно ресурса наречен фосилни горива ел. автомобилите ще си останат екзотика. Може да минат 20,50 или 100 години- това не знам, но в това време просто поне ние докато сме живи е рано за такива коли. Може би още не сме узрели и като хора, защото го има и това... на мен не ми ли замирише на гуми или да отида на Калояново да скъсам 2 комплекта гуми.... ебем ти електромобила...но поколенията се сменят, може и това да стане някога...
stivemaster - майстор
Нека се изкажа и аз , нарочно изчаках досега и видях това което и очаквах.Първо въпроса от анкетата е зададен необмислено .Няма да квалифицирам песимистите ,при някои от тях това е диагноза ,но те не биха се видели отстрани така че е все едно.
Ще напиша нещо което няма да доказвам по друг начин (зашото съм чувал тъпи тълкования като еврейски заговор и т.н.) ,само ще ви кажа споменавайки пред голяма фирма в автомобилния или енергийния или петролния бранш за "браунов газ" , "електроавтомобили" или нови видове генератори, даречем "стърлингов" ще ви изкарат чисто луд или уникален тъпак.А истината разбира се е че НЯМА значителна фирма в автомобилния бранш която да няма разработка на автомобил с браунов газ ,на такъв с водородна клетка и на електромобил , така е и в енергийния бранш където според запознати отдавна работят мощности за които се мулчи защото е въпрос както на фирмена така и на национална сигурност (НАСА използва отдавна Стърлингов генератор в космическата си прграма) , за петролния бизнес няма да говоря.
Помислете само (за хората които го могат) от колко години ги има Приус и Инсайт и какво е отношението към тях (за наивниците и неинформираните ще кажа че и двете в САЩ и Англия на старо струват повече от среден клас Мерцедес) , за сравнение у нас 99 процента от хората нямат идея какво точно представляват но пък 50 са убедени че са боклук.
От друга страна какви батерии се използват в съвременните електромобили и къде се произвеждат , дали не създаваме следващата си зависимост когато единственото място от където ЦЕЛИЯ свят има възможност да си купи такива са два завода в Китай .Разбира се направени с логиката "трябва на всяка цена да се произвеждат у нас ,така ще държим всички за т...те" .Производството им разбира се е спазарено за години напред , а ние може да си плещим небивалици от рода на "количеството парникови газове отделени при производството на ......" , май дрънкащия подобни нелепости не е оставал без работа , но скоро може и да му се наложи ,докато основно се занимава с това ,а китайците започнат да ни правят и кисело мляко и хляб.
Примери като тези безкрай ,няма да се спирам подробно на възобновяемите енергийни източници, само този който не е пробвал ,не знае какво е да искаш да се занимаваш в България с това ,какви квалификации по свой адрес ще чуе и каква готовност да му помогне който и да е , а как е в най зависимите енергийно в света държави ?????
Новини от вчера. От понеделник у нас започваме да се зареждаме по тротоарите.
http://www.btv.bg/videos/novini/video/4 ... hteto.html

Разбира се друго ще е на бензиностанциите да им изкарат по един трифазен за бързо зареждане. Какво мисли по въпроса управителка на бензиностанция - в края на това видео
25th Hour написа:
Да и аз съм съгласен с Вас. Теслата е хубава кола, само че нещо забравяте- роудстъра струва 110 хиляди долара тая горе на снимката има базова цена от 50 000 долара, което значи че отива на над 60 000 което е далч от 5000 лева, 7000 лева или долара или каквото и да е....
Е, тези цени са само за "простосмъртни". Освен 7500$ от federal tax credit, жителите на 17 американски щата биват субсидирани още с до 7500$ от цената на един електромобил. Сдруги думи в Америка дилемата е Tesla S или новият Форд Торос...
До две години 5-7000 лева ще са достатъчни за една грамотна конверсия с литиеви батерии с живот 3000-5000 цикъла (както в момента са масовите железофосфатни Уинстън-ки), 100км пробег, с български ел.мотор (от марка отдавна доказала се по драг пистите зад океана и с много предимства пред чуждите), която конверсия при ежедневно градско каране ще се изплати за 2 години. И може да се окаже, че при кадърна употреба, от нея с времето собственикът ще е спестил следващата му кола вече да е нова - при бъдещите цени на ел.автомобилите. Колкото до някои неудобства, в северните страни колите са стандартно с допълнителни печки на гориво(пр.webasto), така че зимата отоплението не само че не е проблем и не черпи батерия, ами не се и чака да загрее мотора, работа на празен ход по 15мин да разтопи леда, разходи, и т.н. Отделно преди потегляне купето може вече да е загрято и от контакта.
stivemaster написа:
От друга страна какви батерии се използват в съвременните електромобили и къде се произвеждат , дали не създаваме следващата си зависимост когато единственото място от където ЦЕЛИЯ свят има възможност да си купи такива са два завода в Китай.
Докато най-големият завод за автомобилни литиеви батерии в света - на LG Chem в Ochang, Корея; заводът за автомобилни литиеви батерии на Johnson Controls/Chevrolet (advanced battery facility) в Holland, щата Мичиган; на SK Innovation в Seosan, Южна Корея; на Toyota в префектура Shizuoka, Япония; на Nissan до Cacia, северна Португалия; на A123 Systems в Livonia, Мичиган; на Saft в Jacksonville, Флорида + още няколко в USA до един субсидирани от федералните, както и други, бълват батерии - няма такава опасност!
stivemaster - майстор
С най добри чувства колега ,поправка тези заводи които си изброил НЕ продават на простосмъртни и надребно ,проверено с някои от тях.
Тани - модератор
25th Hour написа:
Може би още не сме узрели и като хора, защото го има и това... на мен не ми ли замирише на гуми или да отида на Калояново да скъсам 2 комплекта гуми.... ебем ти електромобила...но поколенията се сменят, може и това да стане някога...
Ето ти малко материал за узряване! :wink: Ако караш по-бърз автомобил от Порше се извинявам , че съм те подценил!

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... WlQ#t=799s

Ето и целия клип. За съжаление няма опция да се пусне директно към определено време и стана само с линк предишното.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0mU6DIZWlQ[/youtube]
Chefo77 - майстор
За да ти дава един автомобил емоция, не е достатъчно само да е бърз. Не Порш, Вейрон да минава на правите, пак не може да даде емоцията от влизането с вратите с обикновена е30-ка ... Да задържиш оборотите в прекъсвача, да свалиш 2 скорости надолу, за да подскочи ... и всичко това без да мислиш ще имаш ли ток да се прибереш от пистата :)
Хайде стига - ако гледаме образно, електрическите коли могат да са като във формула 1 - аеродинамика, голяма мощност, високи скорости. Обаче тръпката на WRC шампионата - ето това няма да го има. И мисля, че 25-ия час точно за това говори.
Тани - модератор
Технически всичко това може да бъде изпълнено. Дори може да си пуснеш и звука на който искаш автомобил , ако и това ти липсва. И най-хубавото е, че повечето от тези неща стават софтуерно. Двигателната спирачка е много по-мощна от тези на ДВГ ,а въртящия момент е еднакъв при всякакви обороти, така че състезателните възможности са добри. Виж за носталгията да се завреш под колата преди и след всяко състезание и да се оклепеш до ушите не знам какво може да са направи, защото няма какво да се износи или счупи.
Как се прибираш сега от пистата като ти свърши бензина? Като дойде време да ги караме , аз ще зареждам до тебе на съседната колонка. А ако закъсаме на пистата , ти докато тичаш с тубата до бензиностанцията, аз ще си заредя в най-близкия контакт, защото още сега контактите са повече от бензиностанциите.
stivemaster - майстор
В този ред на мисли не смятате ли че по финансови причини в България нещата се изкривяват допълнително и от това че заниманията със скъпоструващи хобита и в часност кустомизиране на автомобили е доста по рядко отколкото в други държави .Например във Варна оставайки настрана съмнителните просто силно бръмчащи "бегачки" напоследък се срещат само две -три фабрични такива със възможности далеч над тези на повечето поршета ,затова пък ламборжинита, мерцедеси, беемвета и поршета колкото си искаш.Което идва да покаже ,че тези дето нямат пари за бегачки се прехласват направо по недостъпните возила на баровците които пък робувайки на марката не обръщат внимание на качества и възможности.
Сeга предполагам ще се съгласите ,че ако търсиш бегачка ,ама истинска бегачка ,която е безкомпромисно бърза и го показва oще с вида си ,едвали ще си купиш БМВ ,пък каквато и модификация да е то ,когато цената му ще е ......... Тогава когато Митсубиши Лансер Ево 10 от Сащ излиза 91000 лв. крайна цена и по информация от първа ръка - смяна на фабричния (скопен) софтуер и поставяне на нитро система довежда цената до 100000 лв. и мощността до 550 к.с. и 650 Nм. при тегло 1200 кг. Сами може да предположите какво бихте могли да сторите на Мурсиелаго със същите стойности ,но тегло 1600 кг. и цена 550000 лв.
А как да коментирам това че в града се срещат изключително рядко ,автомобили като Приус ,Инсайт и Лексуси Н които без уговорки ,превъзхождат всичко в класа си ,както като данни така и като цена.
На село трудно се пробива ,а в някои случаи не се пробива.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: