• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

2v6 - майстор
Гледам анкетата се задържа - 8 "ДА", 12 "НЕ".

За съм гласувал "НЕ", но едно голямо "НО" - практически 100% сигурно е, че използването на заредени акумулатори и електрозадвижване ще пести гориво в автомобила.

Нас по-скоро ни вълнува въпроса дали придвижването на ток е по-евтино?
По-мои груби сметки в момента използването на ДВГ и метан е по-евтино, затова съм гласувал "НЕ".
Когато става на въпрос за пропан-бутан, дизел и още повече за бензин, сметките ще са в полза на електрозадвижването.

За да стане ясно каква е файдата може да се направи експеримент, без да се влагат никакви пари :wink:
Всяка кола си е "електрифицирана" - има генератор, акумулатор и консуматори на ток.

Просто се изключва генератора и веднага всеки ентусиаст може да започне да пести гориво :idea:
Chefo77 - майстор
Така зададен въпросът в анкетата, трябва да получи 100% пололжителни отговори.
"Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?"
Ами ДА, как да не може.
ОБАЧЕ!
Имах един преподавател по МУЕС в Университета, който веднъж зададе въпрос: "Ако се кача на масата, по-близо ли ще бъда до Луната? Да, разбира се! Въпросът е КОЛКО по-близо ще бъда..."

Ако се говори за въвеждането на една камара електроника, двигатели, съединители и т.н., които освен всичко струват маса пари, само за да се спести 200-300 мл гориво - не, мерси! Сметнете след колко километра се изплаща система старт-стоп, която пести 300 мл гориво на 9 литра разход, като самата система струва 1000 лева например ... А колко би струвало, ако нещо по тази система се повреди?

Чист електромобил е разумен само за града, и то ако ти го подарят и имаш гараж. Какво, като излезеш навън ще се пазиш да не изпреварваш, защото може и да не стигнеш ли? И ако не стигнеш, тока в шепи не могат да ти го донесат. А цените? А капацитета на батериите? Те една батерия за лаптоп не могат да направят като хората и да гарантират пълен капацитет до края на живота и, камо ли на кола.
dj_marti79 - специалист
Колеги всичко което казвате е вярно, но пак ще повторя:
Ако искате да направите икономия, (дори и на бензин) колата трябва да бъде "супер олекотена".Забелязали ли сте, че четирима души не могат да обърнат настрани една малка колищарка. Все пак за да се возят моите 75kg, не е нужно с мен да се разхождат още 1000kg желязо! Ето това предизвиква големия разход!
2v6 - майстор
Chefo77 написа:
Така зададен въпросът в анкетата, трябва да получи 100% пололжителни отговори.
"Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?"
Ами ДА, как да не може.
ОБАЧЕ!
Имах един преподавател по МУЕС в Университета, който веднъж зададе въпрос: "Ако се кача на масата, по-близо ли ще бъда до Луната? Да, разбира се! Въпросът е КОЛКО по-близо ще бъда..."

Ако се говори за въвеждането на една камара електроника, двигатели, съединители и т.н., които освен всичко струват маса пари, само за да се спести 200-300 мл гориво - не, мерси! Сметнете след колко километра се изплаща система старт-стоп, която пести 300 мл гориво на 9 литра разход, като самата система струва 1000 лева например ... А колко би струвало, ако нещо по тази система се повреди?

Чист електромобил е разумен само за града, и то ако ти го подарят и имаш гараж. Какво, като излезеш навън ще се пазиш да не изпреварваш, защото може и да не стигнеш ли? И ако не стигнеш, тока в шепи не могат да ти го донесат. А цените? А капацитета на батериите? Те една батерия за лаптоп не могат да направят като хората и да гарантират пълен капацитет до края на живота и, камо ли на кола.
=D>
Браво, докара още 7 човека при противниците на "електрифицирането" :)
ОБАЧЕ! Твоя преподавател казал ли е къде е луната, щото ако е от другата страна на земята...

Не ти ли е интересно все пак колко бензин би се спестил, ако акумулатора се зарежда само вкъщи?
За такова нещо трябва да се добави само един ключ :idea:
Дори на извънградско при ППХ по нанадолнищата може да се включва зареждането - ток без пари и пазим феродото :)
Chefo77 - майстор
2v6 написа:
=D>
Браво, докара още 7 човека при противниците на "електрифицирането" :)
ОБАЧЕ! Твоя преподавател казал ли е къде е луната, щото ако е от другата страна на земята...

Не ти ли е интересно все пак колко бензин би се спестил, ако акумулатора се зарежда само вкъщи?
За такова нещо трябва да се добави само един ключ :idea:
Дори на извънградско при ППХ по нанадолнищата може да се включва зареждането - ток без пари и пазим феродото :)
Как разбра, че са 7, след като сега са 18, пък аз като гласувах бяха 15 ... :? МатемАтико, о,. родна сладка :)
Ако не искаше да има нито един противник, не трябваше да пускаш тема, ако искаше да няма коментари, трябваше да е заключена :)
В кръга на шегата, разбира се.
Ако искаш искрен отговор за това дали би ми било интересно - ами не. Инженерите така са преценили, направили са го, не ми пречи. Ти ако искаш, махни алтернатора - нали това искаш да разбереш - колко ще харчи без него.

И не съм противник на електрификацията - но да е разумен вариант. Не да се хвърлят да ми обясняват колко екологосъобразно е (как я мразя тая дума, бутана навсякъде) да караш на ток, ДА ПЕСТИШ (тая пък я мразя 100 пъти повече), а ако вземеш да събираш ... излиза че всичко е въздух под налягане. Не да плащаш много повече предварително и после да чакаш да избиеш надценката.

В брой на АутоБилд отпреди 3-4 месеца направиха експеримент - на един Голф 3 махната една камара неща, олекотиха го тотално, само и само да видят колко ще падне разхода. Е, падна - истина, ама няма да си осакатя колата за няколко милилитра :)
colyo - специалист
Понеже аз съм един от главните виновници за тази анкета, нека и аз да кажа нещо.
Глобално погледнато не е оправдано. Защо? Като специалисти ще се съгласите колко е ниско общото КПД на процеса от производството на ел.енергия през пренасянето и до изразходването и под формата на въртеливо движение в двигателя. Получава се КПД под 50%. Тъй като в световен мащаб възобновяемите източници и атомната енергия са под 50% сметката е отвратителна в посока против електромобилите. Икономически към момента с използването на скъпа електроника и скъпи акумулатори не се връзват нещата. Идеята ми беше с подръчни средства и минимум капиталовложения да се получи задоволителен резултат. А именно : пробег около 50 км (от дома до работното място и обратно) максимална скорост 50-60 км/ч (при това натоварено движение трудно се постига по-висока скорост) и всичко това да се случи за по-малко от 2000лв за пробег около 40-50000км. С марката Трабант това е постижимо, но искам да доразвия темата с преоборудването на малък автомобил в един вид хибрид. Постигане на горните показатели на ток без демонтиране на бензиновия двигател. Принципно е възможно , но трябва да се получи максимално лесно при минимум разходи.
Колегата преди мен е прав. Това не трябва да се прави само от икономична или екологична гледна точка. Когато електромобилите станат ПО-ДОБРИ в почти всички отношения изборът ще се наложи от самосебеси.
Последно допълнение: ако тези изисквания се изпълнят, ще имаме 1-2 ст на км разход на ел.енергия + 4 акумулатора 100Ач по 200лв=800лв/40000км=2ст/км до тук 4лв/100км. Докарам ли я дотам, никой не може да ме убеди,че няма смисъл от тока.
25th Hour - специалист
Колега, уважавам мнението ти, но обясни ми как с минимум капиталовложения ще имаш задоволителен резултат. Какви са тия фантазии. Компанийте харчат милиони за да постигнат максимална ефективност тук с 3 акумулатора искаме чудеса да правим.

Прочетете малко за основните подходи при конструирането на електромобил. Прегледайте какво е направено при Хонда, Тойота, Опел или Шевролет / което е едно и също/ и да кажем Тесла. Какви клетки се използват, какъв пробег се постига, как спирачките преобразуват енергията и.т.н.

Това което се опитваме да говорим тук е едно голямо нищо. Някаква желязна коруба с 15 акумулатора и ел. мотор което не е нищо....

Колкото до икономическата страна за мен отговорът е само един и той е факт от 100 години че и повече. Електромобилът с каквато и да е концепция да е ще е скъп докато не стане масов. Не може да имаш в Европа 5-8 000 електромобила и да искаш да са ефтини. Трябва да са милиони.

Оттук идват 2 проблема

Първият, е чисто културен. Ние сме живяли 100 години с ДВГ и сме свикнали в бръмченето на мотора. Искаме да усещаме под капака експлозията в цилиндрите. Няма правителство в света, което да има програма за силно насърчаване на електромобилите за да ни накара чисто икономически да ги предпочетем.

За вторият много малко хора знаят- почти всички патенти свързани с компоненти за производството на електромобили са собственост на огромни компании, които за момента нямат никакъв интерес електромобила да превземе пазара...
torbalan - Дървен философ
абсолютно прав си - интереса клати феса...
fbr - майстор
Според мен близкото бъдеще е на метана, а по-далечното на водорода. А електрическото задвижване ще си остане за дълъг период от време бутиково.
dj_marti79 - специалист
Тук всички смятат колко ще струват акумулаторите, колко ще струва зареждането и после го сравняват с разхода на бензин. Никой не иска да каже колко е дал за масла, подобрители, филтри, ремъци, съединители, реглаж на клапани, смяна на лагери, семеринги, гарнитура, свещи, кабели, реглаж на ГНП, диагностика, ремонт на стартер, динамо, хидравлика, смяна на електронен блок, лепене на гърнета, катализатори и пробити радятори??? ...ще ми вика той на мене "он", когато аз съм "вие"! Не ви ли писна на всички от тая гимнастика покрай ДВГ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: