Всички имаме коли, нали ?
2v6 - майстор
Порових се из разни чужди форуми.
Оригиналната схема трябва да е по-долу.
Оказа се, че проблема с примигващите светлини е познат:
http://www.justanswer.com/mercury/3aul8 ... tors.html#
http://www.newcougar.org/forums/how-tos ... auges.html

Трябва да видя как ще се вдига колата за достъп до тези жици...
Интересното е, че релето си е направено за 14.6V:
http://home.comcast.net/~smithmonte/Aut ... pgrade.htm

Весело посрещане на Новата Година!

Прикачен файл

Generator.png
Generator.png (78.96 KиБ) Видяна 6161 пъти
preslav - майстор
2v6 написа:
Трябва да видя как ще се вдига колата за достъп до тези жици...
Интересното е, че релето си е направено за 14.6V:
Нормалният заряд е 14.2 +/- 0.4 V - не си безкрайно много над нормата. Останалото е въпрос на лоши връзки или както казваше един колега " в техниката няма чудеса - всичко е въпрос на лоша връзка". Огледай си всички масови проводници, особено онези, които са около акумулатора и там където има интензивна влага (подкалници, греди на шасито и т.н.), с две думи от едната маса (битовата) на другата (автомобилната).
Успех!
ХУЛИГАНЮ2 - специалист
:) Мога да се обзаложа с много хора,че ще сваля произволно табло от произволна кола и алтернаторът ще си зарежда абсолютно нормално.Колеги,както казах вече,лампата е само индикатор и в повечето случаи не влияе на работата на алтернатора.Изключение правят коли,произведени до 86-87-ма(и то не всички) и Лада.Като има резистор успоредно свързан,къде е,че не съм го виждал?!Няма да е много малък.
ESPACE - майстор
ХУЛИГАНЮ2 написа:
:) Мога да се обзаложа с много хора,че ще сваля произволно табло от произволна кола и алтернаторът ще си зарежда абсолютно нормално.
Така е ама ако вдигнеш над 1500-2000 оборота и благодарение на остатъчния магнетизъм се индуктира достатъчно напрежение да протече ток през ротора и да започне алтернатора да генерита ток. На празен ход ще има да чакаш. Иначе не се обзалагай за останалите си твърдения относно лампата, защото не си много в час с токовете в автомобилите явно.
fox_vt - майстор
Какво се получава с алтернатора ако се откачи таблото ,карах известно време без табло ама не съм се сещал да замеря зарежда ли или не.Та кажете да знайм :?
ieiei - специалист
Възбуждането на алтернатора минава през контролната лампа (светодиода или по точно схемата му за управление)в таблото.
Да не говориме ,че колите на които имобилайзера е в таблото няма да запалят без него. :lol:
2v6 - майстор
ieiei написа:
Възбуждането на алтернатора минава през контролната лампа (светодиода или по точно схемата му за управление)в таблото.
Да не говориме ,че колите на които имобилайзера е в таблото няма да запалят без него. :lol:
На тази кола със схемата по-горе като се извади бушон F7 лампата светва, напрежението пада рязко под 12 и след това бавно надолу. Явно няма възбуждане.
Не съм пробвал на по-високи обороти как ще е при светеща лампа :idea:
ХУЛИГАНЮ2 - специалист
Виж сега,колега Espace!Не си ти човека който ще каже дали съм в час с "токовете в автомобилите".Защото съм убеден,че пък ти си от специалистите,които боравят с термина "Токов кабел",имайки пред вид "плюсов".Та в тази връзка как мислиш,кой кабел е по-токов?Червения или черния?А кой е по-важен?Плюсовия или минусовия?
ESPACE - майстор
ХУЛИГАНЮ2 написа:
Виж сега,колега Espace!Не си ти човека който ще каже дали съм в час с "токовете в автомобилите".Защото съм убеден,че пък ти си от специалистите,които боравят с термина "Токов кабел",имайки пред вид "плюсов".Та в тази връзка как мислиш,кой кабел е по-токов?Червения или черния?А кой е по-важен?Плюсовия или минусовия?
Термини като гореспоменатите може да фигурират само в твоя речник господин "Специалист". Пиша по много форуми и ако искаш издири ми писанията и ако откриеш поне един подобен бисер като цитираните от теб ще спра да пиша в електротехнически насочени теми. А ти трябва да поусъвремениш знанията си преди да се изказваш толкова категорично по форумите. Остани си със здраве. :)
crez - майстор
preslav написа:
2v6 написа:
Трябва да видя как ще се вдига колата за достъп до тези жици...
Интересното е, че релето си е направено за 14.6V:
Нормалният заряд е 14.2 +/- 0.4 V - не си безкрайно много над нормата. Останалото е въпрос на лоши връзки или както казваше един колега " в техниката няма чудеса - всичко е въпрос на лоша връзка". Огледай си всички масови проводници, особено онези, които са около акумулатора и там където има интензивна влага (подкалници, греди на шасито и т.н.), с две думи от едната маса (битовата) на другата (автомобилната).
Успех!
+1 Всичко написано от колегата е вярно, но примигването на фаровете е от лоша маса(-) местата откъдето взимат маса са ръждясали и се получава преходно съпротивление т.е провери всички фишки и връзки. Предполагам че примигването е особенно осезателно когата минеш през неравности.

Тема "Нормално ли е напрежение на акумулатора 14.6-14.8V ?!?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: