Всички имаме коли, нали ?
Илчо Илиев - майстор
Рових да видя къде са пробките, имам 2-3 книжки за Астра(на РС),но не успях да изровя нищо....
Ако не те мързи, погледни дали на челото на скоростната има една голяма глава шестограмна, за ключ поне 36-42...
На Кадет (надявам се и на Астра) феродовия диск се сменя без да се сваля скоростната,а се издърпва първичния вал през отвора, който затваря тая голяма пробка/гайка,а от долу на кожуха на маховика има люк..
Та през тая пробка се долива маслото,а за проверка , има в задната част пробка,която е горе долу на нивото на тая голямата, та по принцип се гледа нивото да е на долния ръб на тая голямата пробка...
В ремонтната книга за Кадет пише,че маслото е за целия пробег на ф'томобиля, така,че ако има нужда долей , маслото е ЕП80, предполагам,че и 90 ще стане.
Не каза защо се налага тази процедура, имаше теч или просто някой ти е казал,че трябва да смениш маслото :?
miroton - майстор
Като включвам задна вика РРРРР

Преди пак правеше така и не се включваше 1,от 2ра тръгвах,направо искаха да сменят съединителя.Със съседа отидохме да му долеят масло и ми предложиха безплатен преглед-смениха ми маслото защото липсваше и О чудо взе да си работи колата та спестих едни 250лв за смяна на съединител-тогава заплатата ми беше 220лв :lol:
ESPACE - майстор
Може и да нямаш пробка за източване и всичко да се прави от тази за наливането и проверката. Една от двете трябва да е твоята кутия.

Прикачен файл

Ad44632.jpg

Прикачен файл

AD44631.jpg
Илчо Илиев - майстор
miroton написа:
Като включвам задна вика РРРРР

Преди пак правеше така и не се включваше 1,от 2ра тръгвах,направо искаха да сменят съединителя.Със съседа отидохме да му долеят масло и ми предложиха безплатен преглед-смениха ми маслото защото липсваше и О чудо взе да си работи колата та спестих едни 250лв за смяна на съединител-тогава заплатата ми беше 220лв :lol:
Да ти кажа , не съм имал проблеми с тези неща и не съм доливал масло,а още по-малко да го сменям...
Може би има и някакъв друг проблем, защото, ако е липса на масло би трябвало 5-та да се ''сърди''...
Пробвай с доливане на масло,макар,че ако няма теч, не би трябвало да има загуби, и ако проблема остане, има доста курници от тоя модел по моргите и здрава скоростна можеш да я вземеш за 50-60 лв..
batkotony - специалист
Отвиваш малката пробка за контрол на нивото при лявата полуос,отвиваш отдушника,който се намира до избирачана скоростите отгоре и с фунийка и нахлузен на нея маркуч доливаш маслото през отвора на отдушника докато прокапе през долната пробка.После завиваш пробката и отдушника и си готов... :wink:
ПП.А здравейте всички... :)
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Абе, вие едно доливане на масло го изкарахте, като да разглобиш цялата скоростна кутия на съставни части и после да я сглобиш.
Единственото което трябва да знаеш е кое е пробката за наливане. (Един приятел беше развил грешната "пробка" и се наложи разглобяване на скоростната кутия !!!)
Развиваш, доливаш докато прокапе, завиваш и готово. Аз доливам с фуния, забита в маркуч - маркуча във пробката забит.
По-бавничко става от шприц ама какво от това. Хубаво е маслото да е топло че да тече по-бързо.
ArturDent - Почти Безобиден
:!:
miroton, провери какво масло се долива, че на много Опели се слага обикновено двигателно масло 10W40 на GM.
Да не набуташ някое друго.
Илчо Илиев - майстор
ArturDent написа:
:!:
miroton, провери какво масло се долива, че на много Опели се слага обикновено двигателно масло 10W40 на GM.
Да не набуташ някое друго.
Не знам кои Опел-и визираш,но на Астра , за скоростната кутия препоръчват-Duckhams Hypoid 80/Hypoid 75W/90S....
Има някой модели на Ситроен и/или Пежо които имат общ картер- на мотора и на скоростна/диферинциал, но до сега не съм чувал/виждал модел на Опел да са така устроени, но щом казваш....

П.П.miroton ако имаш мерак, намери ме в скайп, като съм на линия, да ти изпратя няколко ръководства за Астра, не ми остава време да ровя да видя как е на Астра, за Кадет знам ,а и ме домърза да видя на моята как е.....
hidrazin - майстор
Чак пък на много Опели... ? Има май едни кошници Фронтера дето в кутията карат с двигателно масло.
Човека пита за Вектра 1988-а. Там такъв филм няма. Кутията си е отделна и маслото е трансмисионно.
Въпросът е каква му е кутията? Не на всички Опелови кутии се долива докато протече.
На някои кутии нивото трябва да е под ръба на пробката за проверка. Проверява се като се бръкне с една тел огъната на Г.
По спомени трябваше да е 15-20 мм по-ниско. На други кутии пък трябва да е над пробката.
Налива се докато протече, завива се пробката за проверка и се добавя още масло.
Май на тези модели пробката беше боядисана жълто. :?
Е ами няма за какво да си чешем пръстите. Гледа се каква е кутията и после в каталога си пише.
:partyman:
stiv1961 - майстор
hidrazin написа:
Е ами няма за какво да си чешем пръстите. Гледа се каква е кутията и после в каталога си пише.
:partyman:
За стотен път си прав :) , нека колегата каже каква му е кутията и тогава пак ша ги чешем :-D

Тема "Доливане на масло" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: