Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
iivanov написа:
Всеки си има цена - не можеш ме убеди в противното . Казваш цена и поръчвам кючека. :-D Само не тръгвай с "аз съм безценна". :-D


Не се впрягай - само минавам оттук. :wink:
Ами ... не, не става. Като не искам да играя - не играя. Неведнъж съм отказвал да свърша допълнителна работа точно заради грозно надменно отношение от страна на клиент. Считам, че не заслужавам такова отношение, когато не съм го предизвикал.
Да ти дам елементарен пример - клиентът е заявил и платил в един от магазините, с които работя, монтаж на ламинат, первази и лайсна. ОК - отиваме, вратата по-ниска, казваме, че трябва да се отреже и я сваляме. Изпълняваме си поръчката и събираме куфарите. Репликата (извикана): "Къде тръгнахте БЕ, тая врата защо я остайхте" (предавам точно думите). "Защото трябва да се отреже". "Ами отрежете я, к'ва е тази половинчата работа, на сина ми като дойдоха ...". Изобщо не ми пука какво са направили като са отишли при сина му - дали са подрязали вратата, изпрали са прането или са разходили кучето. Той дори не попита "Можете ли...", "Бихте ли...", "Ще я..." отрежете ли! Не коментирам цена, той дори не каза едно елементарно "Мога ли да ви помоля", ако няма възможност - никога няма да откажа. Той тръгна с рогите, превишавайки правата си на клиент, прескачайки границата. И ... как да му изпълня желанието, след като той не се държи с мен като човек???
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Той тръгна с рогите, превишавайки правата си на клиент, прескачайки границата. И ... как да му изпълня желанието, след като той не се държи с мен като човек???
И другата страна я има. Фирмата, която е отговорна за слагането на АГУ-то на колата ми - отидох при тях. Надменно държание, все едно живеят в комунизма - размотават ме, пращат ме да чакам близо 1 месец, да отида там в работното време, като оставям колата - т.е те искат аз да правя всичко в удобно на тях време, не те да ми свършат услугата. След това ги питам колко ще струва, почват да философстват, как че нищо да й нямало, преди да правят нещо ново, АГУ-то е длъжно да мине пълна профилактика и смяна на Х компонента. Питам ги - "Това колко ще струва приблизително?" Те ми мълчат. Заминах си, като им пожелах приятен ден и проформа им поисках една визитка, че ще се свържа с тях. Много студено, арогантно поведение, при условие че се старах да бъда любезен. Когато някой не ми спомене приблизителна сума означава и че нещо съмнително има. Нека все пак спомена, че не можеш да си оставиш колата и да чакаш да ти се обадят след Х дни с някаква сума. Може да ги нямаш парите, да трябва да ги приготвиш и т.н. Една предварителна оценка приблизителна, а ако има нещо допълнително - да се уточни по телефона спестява много неудобство на двете страни и чакане, ако примерно тия пари ги няма клиента. Аз искам да знам преди да си купя нещо колко струва то и дали мога да си го позволя в момента.
п.п Имам и пример с майстор, който прави ауспуси. Отивам и го питам - счупена ми е тръбата. Искам да ми я завариш както прецениш. Искам да държи. Каза ми парите. Дадох ги. Завари я. Питах го - "Ще държи ли?" Той ми казва - "Да" След 2 дни тръбата се чупи. Аз едно от малкото неща, които нямам е заваръчен апарат. Отидох при познат и я заварихме на CO, като сложихме и планки. Още не е мръднала, нищо че я продадох тая кола.
---
Аз да попитам - каква е тая газ? Всеки път като заредя от различно място, поведението на колата е различно? :? Нема ли някакъв стандарт?
Chefo77 - майстор
toolegittoquit написа:
Аз да попитам - каква е тая газ? Всеки път като заредя от различно място, поведението на колата е различно? :? Нема ли някакъв стандарт?
Има. Ама на кого му пука за стандартите, нали следващия път ако не идеш при тях, ще иде друг. И ти, като се разочароваш от останалите, пак при него ще идеш.
ESPACE - майстор
toolegittoquit написа:
Аз да попитам - каква е тая газ? Всеки път като заредя от различно място, поведението на колата е различно?

Не е в газта проблема.
kozl - майстор
:shock: Я темата се променила :shock:
Kirilpm - специалист
stivemaster написа:
Много е лошо да не ти стига пипето Кириле или очилата ти са за смяна или пиеш нещо неправилно. Аз никъде в поста си, не се оплаквам от газаджията напротив,ама кой да чете ,той може само да пише.
Ако попрочетеш малко и приемем, че можеш да смяташ, щеше да ти направи впечатление, двойно по малкия разход в пари, в сравнение със същия дизелов или все пак по малък, в сравнение с какъвто и смърдящ дизелов таралясник да караш ти .
Аз не знам ти откъде се появи,в целия ми пост става дума за другия дървен философ(тинки) ти явно си се припознал в описанието.Работата става малко гузен негонен бяга.И между другото аз карам кола Газ/Бензин и кола на нафта,но се старая да бъда реалист,понеже и двата варианта си имат кусурите,да взема да си хваля 20 годишния дъргел изглежда много смешно отстрани.
А до тариката с четки по 3 лева за брой и втулки по 3 лева,айде замисли се защо стартера ти всяка година ще е за ремонт и кажи,че пак е заради майстора.На колата ти се сменя четкодържател,смяната на четките по отделно,особено когато четките са правени на тъмно в някой китайски гараж е силно рисковано начинание.Случвало се е да ми се връща стартер след 1 седмица,четките опечени и разпрашени,просто ги няма,понеже 30лв за оригинален четкодържател му се видя твърде скъпо.Не знам защо много хора обичат да отварят нещо по 2-3-5-10 пъти и да губят време пари и нерви,вместо да се "минат" с някой лев повече за по-качествени материали и да си решат проблема отведнъж,редуктора за 15 лева няма да го коментирам,ако намериш някъде читави на тази цена,вземи и за мен.Представям си като електортехник какво твориш,сигурно намираш контакти по 0.80лв бройката и после от енергото са виновни че дефектират :lol:
А до колегата с компресите,не забравяй че всеки човек си има достойнство,при човешко отношение от страна на собсвеника се хванах и лагери на каруца да сменям,за да не остане човека да нощува на пътя.Точно с автосервизите трудно ще намериш някой да ти върви по свирката,защото бараки има много и ако работиш качествено и на разумна цена,работа ще има за 20 години напред.
kr1100 - майстор
Chefo77 написа:
stan73 написа:
Всъщност почти всички марки автомобили ползват ECU от Бош. (даже и моята (макар, че има варианти със Сименс или Манети Марели
Да кажеш на твоя майстор, че Манети Марели са съвсем съвсем читави като марка
1,4л не е с комп на Марели
М.Марели се поставя на АЕЕ - 1,6л мултипойнт. Проблема там не е в компа на Марели а, в дроселовата клапа - Бош -пистите на потенциометричте се износват въпреки решението на плъзгачите с 3-4 косъма триещи по съпротивителния слой. Няма предлагане на потенциометри само, каквито има за Опел.
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
А до тариката с четки по 3 лева за брой и втулки по 3 лева,айде замисли се защо стартера ти всяка година ще е за ремонт.
Той целият четкодържател е около 25лв. Както и да ги тъкмиш, 150лв за ремонт на стартер - няма да станат. За контакт-чето не, не слагам по 80 стотинки. Слагам такова, което е читаво. Ама казвам, че да купя стартер през сервиз, който е купуван втора ръка, като после се оказва, че не е ревизиран...Тежкооо..
Пък да не говорим търгашите на части какви мошеници са, особено моргите. Цени до небето, качество долнооо...
ESPACE написа:
Не е в газта проблема.
Е, как да не е - графити, мизерии... Пропорции мистериозни...
ivanovbg - майстор
kr1100 написа:
1,4л не е с комп на Марели
Бъркаш, 1,4 16V май всички са с марели. И клапите се слагат поголовно и на боша, и на марелито.
stivemaster - майстор
Kirilpm написа:
stivemaster написа:
Много е лошо да не ти стига пипето Кириле или очилата ти са за смяна или пиеш нещо неправилно. Аз никъде в поста си, не се оплаквам от газаджията напротив,ама кой да чете ,той може само да пише.
Ако попрочетеш малко и приемем, че можеш да смяташ, щеше да ти направи впечатление, двойно по малкия разход в пари, в сравнение със същия дизелов или все пак по малък, в сравнение с какъвто и смърдящ дизелов таралясник да караш ти .
Аз не знам ти откъде се появи,в целия ми пост става дума за другия дървен философ(тинки) ти явно си се припознал в описанието.Работата става малко гузен негонен бяга.И между другото аз карам кола Газ/Бензин и кола на нафта,но се старая да бъда реалист,понеже и двата варианта си имат кусурите,да взема да си хваля 20 годишния дъргел изглежда много смешно отстрани.
А до тариката с четки по 3 лева за брой и втулки по 3 лева,айде замисли се защо стартера ти всяка година ще е за ремонт и кажи,че пак е заради майстора.На колата ти се сменя четкодържател,смяната на четките по отделно,особено когато четките са правени на тъмно в някой китайски гараж е силно рисковано начинание.Случвало се е да ми се връща стартер след 1 седмица,четките опечени и разпрашени,просто ги няма,понеже 30лв за оригинален четкодържател му се видя твърде скъпо.Не знам защо много хора обичат да отварят нещо по 2-3-5-10 пъти и да губят време пари и нерви,вместо да се "минат" с някой лев повече за по-качествени материали и да си решат проблема отведнъж,редуктора за 15 лева няма да го коментирам,ако намериш някъде читави на тази цена,вземи и за мен.Представям си като електортехник какво твориш,сигурно намираш контакти по 0.80лв бройката и после от енергото са виновни че дефектират :lol:
А до колегата с компресите,не забравяй че всеки човек си има достойнство,при човешко отношение от страна на собсвеника се хванах и лагери на каруца да сменям,за да не остане човека да нощува на пътя.Точно с автосервизите трудно ще намериш някой да ти върви по свирката,защото бараки има много и ако работиш качествено и на разумна цена,работа ще има за 20 години напред.
Е, щях да ти се извиня Кириле, но след определението "дървен философ", няма да го направя.И за да не стават такива грешки, адресирай или цитирай, когато обиждаш в постовете си,тоест винаги.

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: