• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 32
Всички имаме коли, нали ?
stiv1961 - майстор
inspo написа:
Означава , че ако си махнеш китайските светлини които си сложил и възстановиш заводските които си махнал- то не подлежиш на проверка.
Поне аз така го разбирам.
Значи важи и обратното- махаш заводските и слагаш китайски със същата мощност и еднакви монтажни размери :)
Макар, че аз от две години съм си монтирал един модул, който ми включва късите светлини 15 сек. след запалване на двигателя с ЦК ключе, което включвам октомври и изключвам март. Сега вече ще стои постоянно включен.
montoya - майстор
piron45 написа:
Добре де, като оставим конструкцията настрана, на някой известно ли е от кога влиза в сила новия закон за целогодишно светене на фаровете ?
Като го обнародват в Държавен вестник
inspo написа:
Означава , че ако си махнеш китайските светлини които си сложил и възстановиш заводските които си махнал- то не подлежиш на проверка.
Поне аз така го разбирам.
Означава, че ако си смениш фаровете с китайски с повече лампи по тях няма да те проверяват, като и ако си смениш жълтия пътепоказател с кристален, бял или какъвто е позволен от закона
stiv1961 написа:
Макар, че аз от две години съм си монтирал един модул, който ми включва късите светлини 15 сек. след запалване на двигателя с ЦК ключе, което включвам октомври и изключвам март.
На по- старите колици става и с едно просто реле за фарове руско 30 амперово, зад ключа за фаровете и със захранване от лампата за възбуждане на генератора.
stiv1961 - майстор
montoya написа:
На по- старите колици става и с едно просто реле за фарове руско 30 амперово, зад ключа за фаровете и със захранване от лампата за възбуждане на генератора.
Да ама тогава фаровете не светват ли веднага след като подадеш контакт?
Chefo77 - майстор
Торбаланеееее
Не знам кой говори глупости, но промяна на конструкцията е едно, това, за което спорите е съвсем различно!
Не е промяна на конструкцията когато направените доработки НЕ засягат сигурността на този и другите автомобили покрай него. НЕ е промяна на конструкцията това, че си решил да сложиш крушки по 100 вата вместо оригиналните 55. НЕ е промяна слагането на халогени, макар точно тази кола като бройка да няма (по VIN някои производители дори и това имат като информация). Както и не е промяна на конструкцията когато срежеш 2 жички, за да вържеш такъв модул. Не е промяна когато вместо 175х65 R14 сложиш на каручката 185х60 R14 ...
Ако си запознат с устройството на точно този тип модули (DRL), може пък и да разбереш, че те най-често се вързват към настоящите светлини - къси, дълги ... :wink:
Така че ... вземи прочети това-онова. Като започнеш с "Устройство на съвременния автомобил", ЗДВП и т.н. :)
И най-вече ... вземи да покараш малко, стига си се возил. Че от дясностоящите съветите дразнят :wink: :-D
torbalan - Дървен философ
Ще вкараш някой в затвора с тия писания :)

Толкова не ти е ясна тази материя, че дори няма да ти отговарям :)
Chefo77 - майстор
Не зная какви филми гледаш, но спри - вредиш си :wink:
stiv1961 - майстор
То това ще да е от повишената радиация :-D ЕКСтериор и ИНтериор са две различни неща.....промяна в конструкцията- дрън- дрън....
ESPACE - майстор
stiv1961 написа:
montoya написа:
На по- старите колици става и с едно просто реле за фарове руско 30 амперово, зад ключа за фаровете и със захранване от лампата за възбуждане на генератора.
Да ама тогава фаровете не светват ли веднага след като подадеш контакт?

Ползва се плюса който идва от генератора, когато той заработи и същия гаси лампата. Стават два плюса от двете и страни. Проблема е че въпросния плюс при повечето коли не може директно да захрани бобината на "просто реле за фарове руско 30 амперово" защото тя е доста нискоомна а плюсчето е доста мижаво. Става с по високоомно реле(с по ниска консумация).
montoya - майстор
ESPACE написа:
stiv1961 написа:
montoya написа:
На по- старите колици става и с едно просто реле за фарове руско 30 амперово, зад ключа за фаровете и със захранване от лампата за възбуждане на генератора.
Да ама тогава фаровете не светват ли веднага след като подадеш контакт?

Ползва се плюса който идва от генератора, когато той заработи и същия гаси лампата. Стават два плюса от двете и страни. Проблема е че въпросния плюс при повечето коли не може директно да захрани бобината на "просто реле за фарове руско 30 амперово" защото тя е доста нискоомна а плюсчето е доста мижаво. Става с по високоомно реле(с по ниска консумация).
Дааа, така е, поне при мен в 99,9 на 100 от случаите си палеше фаровете. Проблема го реших като смених лампата с нажежаема жичка в ключа със светодиод. Явно е това е било обяснението =D>
Duke_BG - специалист
sstefanov написа:
Моята схема, вариант 0.1

Ето и обясненията:
P1 и P2 са крушките на дългите светлини (на моята кола са отделни от късите).
X3 и X4 идват от ключа за светлините
X6 идва от предпазителя на светлините на акумулатора
X2 идва от динамото (когато мотора работи има 12V, иначе - 0V)
X1 идва от лампата за осветление на таблото (която свети при включени които и да са от светлините)
S1 е ключа за включване/изключване на цялата система

Как (ми се иска да) работи системата:
1. Когато моторът не работи на X2 няма напрежение и системата е изключена. Фаровете си работят нормално през фабричния ключ.
2. Когато моторът заработи, S1 е включен и светлините са изключени кондензаторът започва да се зарежда и след няколко секунди транзисторът се отпушва и включва релето. K1 изключва масата на P2 и там подава +12V от X6, а K2 свързва P1 последователно на P2. Фаровете светват на четвърт мощност (вместо K2 може да се използва мощен диод с анод към P2).
3. Когато от фабричният ключ се включи някоя светлина +12V от лампата на таблото през D1 запушва транзистора и системата се изключва.

Как ви се струва?
трябва ти само едно реле с но/нз контакт - всичко друго е излишно :)

обяснявам : всички коли + на дългите се подава от едно място и се разклонява през два бушона - т.е. необходимо е да прекъснеш масата на едната крушка и да и подадеш + ( през нормано отворения контакт на релето ) а, нормално затворения контакт държи масата на оригиналното и място - това е силовата верига .
а сега управляващата + на релето към възбудителната намотка на динамото ( лампата за заряд)
- на релето към габарит и си готов

обяснение надействието : при незапален двигател и подаден контакт на възбудителната намотка има - (през нея към маса) а на другия край има маса през крушките на габаритите .
двигателя се пали и динамото почва да зарежда -> на възбудителната има + , а масата пак си през габаритните крушки и релето сработва ...

ако по време на работа на двигателя се включат габаритите ( те винаги са първа степен на ключа на фаровете ) то на намотката на релето се получават два + и то гасне възстановявайки оригиналната маса ...

ми това е ...

приемам критики и поздравления под формата на Бира
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 32

Тема "Късите светлини през деня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: