• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23
Всички имаме коли, нали ?
DMN - майстор
Да си кажа и аз мнението по темата. Аз съм ЗА дневните светлини, но против използването на къси и дълги като такива! Сложил съм си ЛЕД дневни светлини и те имат много предимства – икономични са и не товарят ел. с-мата, не заслепяват като много нерегулирани къси, имат по-дълъг живот от всякакви видове крушки, свързал съм ги да се включват автоматично при подаване на контакт(не ги забравям изключени или включени). Проблемът е само, че не е ясен много закона за тях и има такива светлини, които не отговарят на стандартите или казано с две думи – светят слабо – леко ментета, а хората си ги слагат.
А затова, че фаровете товарят ел. с.мата ще ви дам следния пример съвсем скорошен. Явно, че при различните автомобили е различно и тук спорите като всеки гледа от прозореца на собствената кола. Става дума за опел корса дизел исузу двигател - на един съсед. Чудехме се защо след като запали напрежението на акумулатора не е 14.2-14.4V, а с включени фарове е около 12.4-12.6V, без тях около 13V. Какво се оказа – подгревните свещи продължават да работят и след запалването на двигателя още около 6 мин, а те дърпат доста ток. И това е било нормално за този двигател, дори четох, че през това време не е желателно да се включват други консуматори. След това се чува щракване на някакво реле подгряването изключва и напрежението на акумулатора заспива на 14.2V с включени фарове, ама кой ще ти чака около 6 мин., през това време той вече ще е пристигнал където му трябва. Хайде кажете ми сега как ще се зарежда нормално този акумулатор като човека кара 4км. до работата си. Аз ще ви кажа – никак, ако не го смъква и не го дозарежда със зарядно. И понеже той не го прави сега събира пари за нов акумулатор . Два пъти сменя диодни плочки и всичко това след задължителното каране на фарове. Явно за не всички автомобили е било предвидено постоянното каране на фарове. На моя голф 4(бензин) такъв проблем няма, включвал съм всички консуматори за които съм се сетил и напрежението не пада под 14.1-14.2V на празен ход на двигателя.
Chefo77 - майстор
DMN, няма такова нещо за релето. Можеш да го чуеш като се включва и изключва - долу в краката на пътника е, на дясната колонка. Може и да се включва се втори път, но работата му е не повече от 30 секунди след запалване на мотора. Усеща се по промяната на оборотите. Друг е въпросът ако релето залепва :wink:
Ако не забравя, тези дни ще замеря как стои въпросът при нашата.
MamaMy - майстор
Chefo77 написа:
DMN, няма такова нещо за релето. Можеш да го чуеш като се включва и изключва - долу в краката на пътника е, на дясната колонка. Може и да се включва се втори път, но работата му е не повече от 30 секунди след запалване на мотора. Усеща се по промяната на оборотите. Друг е въпросът ако релето залепва :wink:
Ако не забравя, тези дни ще замеря как стои въпросът при нашата.
Не спори! Карам същия двигател и се държи по същия начин. Времето за подгряване зависи от температурата. Релето за подгряване взима сигнал от генератора. Мога да пусна и схема.
DMN - майстор
Chefo77 няма да споря, това не е по темата. Подобен спор се беше появил и в темите, които четох за този двигател, аз лично го чух как нещо щракна след около 5-6мин. и оборотите на двигателя леко се вдигнаха, и напрежението заспа на 14.2V. Не може релето да залепва винаги за точно определено време и при други с този двигател. Пак казвам - това е друга тема, а нещата са така. :)
Chefo77 - майстор
MamaMy написа:
Не спори! Карам същия двигател и се държи по същия начин. Времето за подгряване зависи от температурата. Релето за подгряване взима сигнал от генератора. Мога да пусна и схема.
Майка ми кара абсолютно същата кола, затова казах, че ще замеря.
Пусни схемата, ако искаш. Според мен релето за подгряване нищо не взема от генератора, компютъра определя колко време да му подава ток. А той, разбира се, взема информация от термодатчик.
ЕДИТ: DMN, с кой мотор точно е Корсата? Говоря за 1.5 турбодизел, 67 коня! Само не искай обяснение защо реших, че е със същия мотор :)
DMN - майстор
Chefo77 написа:
ДИТ: DMN, с кой мотор точно е Корсата? Говоря за 1.5 турбодизел, 67 коня! Само не искай обяснение защо реших, че е със същия мотор :)
Ясно, затова стават споровете :) Тази е без турбо пак 1.5. Алтернатора е с 4 кабела, а на твоята най-вероятно не. Говорим за различни неща. :)
Chefo77 - майстор
Не знам с колко извода е алтернатора на нашата (нашата - на майка ми), но зная как се държи, защото като сменяхме акумулатора направих доста замервания с мултицета. Което не пречи при първи удобен случай да проверя де.

Чете ли това:

http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=35187
DMN - майстор
Четох това: :)
http://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=33079
прочети последното мнение по темата
Chefo77 - майстор
Прочетох го. И не само него. Деба японските измишльотини. На много коли работи втори път подгрева, но за малко време - както казах - 30-40 секунди максимум. :butthead:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23

Тема "Дневните светлини?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: