Да си кажа и аз мнението по темата. Аз съм ЗА дневните светлини, но против използването на къси и дълги като такива! Сложил съм си ЛЕД дневни светлини и те имат много предимства – икономични са и не товарят ел. с-мата, не заслепяват като много нерегулирани къси, имат по-дълъг живот от всякакви видове крушки, свързал съм ги да се включват автоматично при подаване на контакт(не ги забравям изключени или включени). Проблемът е само, че не е ясен много закона за тях и има такива светлини, които не отговарят на стандартите или казано с две думи – светят слабо – леко ментета, а хората си ги слагат.
А затова, че фаровете товарят ел. с.мата ще ви дам следния пример съвсем скорошен. Явно, че при различните автомобили е различно и тук спорите като всеки гледа от прозореца на собствената кола. Става дума за опел корса дизел исузу двигател - на един съсед. Чудехме се защо след като запали напрежението на акумулатора не е 14.2-14.4V, а с включени фарове е около 12.4-12.6V, без тях около 13V. Какво се оказа – подгревните свещи продължават да работят и след запалването на двигателя още около 6 мин, а те дърпат доста ток. И това е било нормално за този двигател, дори четох, че през това време не е желателно да се включват други консуматори. След това се чува щракване на някакво реле подгряването изключва и напрежението на акумулатора заспива на 14.2V с включени фарове, ама кой ще ти чака около 6 мин., през това време той вече ще е пристигнал където му трябва. Хайде кажете ми сега как ще се зарежда нормално този акумулатор като човека кара 4км. до работата си. Аз ще ви кажа – никак, ако не го смъква и не го дозарежда със зарядно. И понеже той не го прави сега събира пари за нов акумулатор . Два пъти сменя диодни плочки и всичко това след задължителното каране на фарове. Явно за не всички автомобили е било предвидено постоянното каране на фарове. На моя голф 4(бензин) такъв проблем няма, включвал съм всички консуматори за които съм се сетил и напрежението не пада под 14.1-14.2V на празен ход на двигателя.
А затова, че фаровете товарят ел. с.мата ще ви дам следния пример съвсем скорошен. Явно, че при различните автомобили е различно и тук спорите като всеки гледа от прозореца на собствената кола. Става дума за опел корса дизел исузу двигател - на един съсед. Чудехме се защо след като запали напрежението на акумулатора не е 14.2-14.4V, а с включени фарове е около 12.4-12.6V, без тях около 13V. Какво се оказа – подгревните свещи продължават да работят и след запалването на двигателя още около 6 мин, а те дърпат доста ток. И това е било нормално за този двигател, дори четох, че през това време не е желателно да се включват други консуматори. След това се чува щракване на някакво реле подгряването изключва и напрежението на акумулатора заспива на 14.2V с включени фарове, ама кой ще ти чака около 6 мин., през това време той вече ще е пристигнал където му трябва. Хайде кажете ми сега как ще се зарежда нормално този акумулатор като човека кара 4км. до работата си. Аз ще ви кажа – никак, ако не го смъква и не го дозарежда със зарядно. И понеже той не го прави сега събира пари за нов акумулатор . Два пъти сменя диодни плочки и всичко това след задължителното каране на фарове. Явно за не всички автомобили е било предвидено постоянното каране на фарове. На моя голф 4(бензин) такъв проблем няма, включвал съм всички консуматори за които съм се сетил и напрежението не пада под 14.1-14.2V на празен ход на двигателя.