• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
fox_vt - майстор
Аз имах преди един монбат и първата есен нали съм примерен викам подготовка за зимата-смъквам го за дозаряд у дома.И окото даде фира не черно а бяло стана демек за боклука :-D .Малко преди втората година "намерих"под лепенката капачките и се оказа че крайната клетка таман се показала.То необслужваем акумулатор е този на който не трябва да се долива вода,това е основното което изобщо се поддържа,другото си е нормално остаряване.Уж имат разни клетки,сепаратори и още нам си кво за да спрат загубата на течност но и да изкара повече години то капацитета ще е свършил :)
DMN - майстор
kozl написа:
И на пасата като загрее двигателя напрежението на инсталацията намалява под 14V
Така е, това го забелязвам и при мен(голф 4), откакто си монтирах LED дигитално волтметърче на таблото. Сложих го, защото ми отказа реле-регулатора и съм карал само на акумулатор до момента, в който стартера не можа да завърти, и всичко това без да ми светне лампата на таблото, че не зарежда - голяма надежност от тази лампа няма що - затова волтметър на таблото :-D. Явно реле-регулатора има някаква температурна компенсация, която намалява напрежението на акумулатора при по-висока температура - така и трябва да бъде. Само дето не мога да разбера, ако това наистина е така, каква връзка има температурата на реле-регулатора с тази на акумулатора(за компенсацията е нужна неговата температура) - май нищо общо :? . Или пък може да не е свързано с температурната компенсация, а освен в началото да се опитва да държи по-високо напрежение за да възстанови разряда от паленето, а после да смъква леко напрежението, при което има по-малка(или почти никаква)загуба на вода - просто предположение. По принцип оловен акумулатор може да се държи неограничено време под напрежение 13.6-13.8V(поддържащ заряд) без това да му навреди.
fox_vt написа:
Аз имах преди един монбат и първата есен нали съм примерен викам подготовка за зимата-смъквам го за дозаряд у дома.И окото даде фира не черно а бяло стана демек за боклука
DMN написа:
И между другото това око по принцип хич не ми вдъхва доверие
Напълно съм съгласен с мнението на jorkataG.
fox_vt - майстор
В някои коли не чак толкова нови има опция смарт чардж която общо взето представлява предварително програмиране на релерегулатора.С две думи може със диагностичната програма да се зададе примерно след запалване максимум заряд и да поддържа макс напрежение за примерно 30 сек,след това да мине в по малък заряд еди какво си напрежение и след още еди какво си време да премине във минимален заряд със най малкото напрежение. Честно казано това изобщо не съм подозирал че го има ама франсетата ме изумяват откъм екстри.
Иначе корекцията според температурата си я има кажи речи от първите електронни релерегулатори,и разбира се датчика е в самия регулатор.Акумулатора със напрежение макс 14,4 волта няма как да се затопли посмъртно от това.По скоро от самия двигател.
kozl - майстор
Общото м-у генератора и акумулатора е, че са в един кош (на повечето коли) и се топлят от двигателя. В дъртата литература за направа на зарядни пише, че максималното зарядно напрежение е в зависимост от Т на електролита.
Обаче аз тествах 4 автомобила: пежо 305Д с генератор Бош - 13.8-14,4V; пежо 306Д с генератор Бош-14,6V; пасата -13,9-14,6; тойота корола -константа, без зависимост студен/топъл двигател.
DMN написа:
По принцип оловен акумулатор може да се държи неограничено време под напрежение 13.6-13.8V(поддържащ заряд) без това да му навреди.
Това е заложено в много захранващи устройства с вградени запечатани оловни акумулатори.
А да вчера спрях заряда на поляка. Гъстота достигната. Индикатора зелен. Акумулатора на пежото е качен.
jorkataG - специалист
Акумулатора ще прегрее /което не е хубаво/ ако се вкарва променлив ток. Това се получава когато изгърмят изправителните диоди на реле-регулатора. Относно Силата и големината на тока от алтернатора - напрежението варира нормално 13,5-14,5 - /нормален заряд/ а амперите /моя алтернатор е 100А/ варират в зависимост от натоварването на самия алтернатор. Подават се максимума за кратко време и после регулатора ги сваля и ограничава до примерно 15-20 А при включени фарове, парно сега и разни други консуматори.
Кики - специалист
Няма регулиране по ток, тока може да е 10А може да е 90А, напрежението обаче си е 13,8 - 14,5 волта. Тока на заряд на акумулатора е толкова колкото той си "дърпа", ако е разреден (веднага след старт) тока може да достигне и 60А веднага след стартиране, много бързо след това обаче започва да пада и след като нивото на зареденост на акумулатора се изравни по напрежение с това на алтернатора тока пада до 0,4 - 0,6 А което си е чист поддържащ заряд при който никога няма да ти изкипи акумулатора. Ако зареждаш с външно зарядно с 14,5 волта акумулатора и чакаш да се зареди както трябва ще има да чакаш с дни както се е убедил и споделил колегата kozi. Та в духа на заглавието на темата, необслужваемия акумулатор (много малко са такива) не се обслужва ако се кара на дълги разстояния поне по 25 - 30мин след нормално палене от първия път. На къси разстояния няма как алтернатора да "върне" всичко което стартера е "взел", за това при каране предимно на късо е добре да се дозарежда на месец -два за по няколко часа. Лошото е че повечето като купят нов акумулатор и го монтират на мястото му се сещат за него чак като почне да дава нишани за дълбок разряд и последвалата го сулфатизация.
lov - майстор
Не знам какво и как мерите по колите но измерването на напрежението на заряд се прави при загрят двигател включени светлини и поне 2000 оборота за бензинка. И ако ползвате китайски ефтинджос забравете за верни показания.
kozl - майстор
lov писанието ти е "ни в клин ни в ръкав". Като не знаеш каво мерим, само може да гадаеш, а по-добре е да четеш. Писал съм за измерване при студен, а след това и при загрял двигател. За теорията ти за оборотите - може да спорим оти нещата са в пряка зависимост от типа на генератора. А пък да спомена, че в магазин/сервиза откъдето съм закупил полския акумулатор, напрежението мерят на празен ход при пуснати фарове и вентилатор в купето. Такива са техните правила и обяснения не приемат. А правото е на страната на по-великия, в случая те. Но моето дизелово пежо с генератор 60А на празен ход тия два консуматора си ги поема 100% и при увеличаване на оборотите няма увеличаване на напрежението. Т.е. оборотите на празен ход са достатъчни за генератора да захрани вентилатора на парното и включените светлини и да се поддържа константно напрежение.
За уредите дали са китайски, тайвански, германски, американски, руски или други нЕкакви или измерват вярно или не. Аз за това меря с няколко уреда и ако има съвпадение м-у тях приемам резултата от измерването.
jorkataG - специалист
След подобни постове по добре да си мълчим. Кози не става въпрос за твоите коментари а за коментарите на други хора. Не казвам че съм спец но съм работил при човек, който беше официален представител на СТАРТ и ИСКРА а сега е вносител на доста марки. Това което знам съм го научил от него и колегите в завода в Пазарджик и Добрич но явно нещата са се променили и вече колите не черпят ток от генератора по време на движение от акумулатора също. Войта стара каляска от 92-ра година като си я карам с пуснати фарове все още дърпа ток от генератора а не от въздуха, фаровете ми са 2х55 Вт и гадая че дърпат около 10А /може и повече щото крушките са ОСРАМ/ ама това са догадки. а па парното се върти от насрешния вятър :-D
Тук май некомпетентността взема връх над опита и се получава малко странно Теоретик да обяснява на човек с практика и опит че нищо не разбира. :axe: :drinkers: Наздраве на всички, мерете и зареждайте кой както си знае пък накрая ние в сервизите ще ви кажем дали сте прави или не.
kozl - майстор
Различни генератори - различни мощности и характеристики. Е на ладата помня, че като запаля фаровете и на празен ход светят по-слабо от при подадена газ. Това означава, че генератора на ниски обороти няма достатъчна мощност да захрани фаровете и захранващата мощност се разпределя м-у акумулатора и генератора. При това положение акумулатора най-страда в градското движение. Да му мислАт тея с дъртите коли, кой как акумулатора си да си зареди, докато фаровете светят в опашките на градкия застой.
На пасата при включени фарове, вентилатор в купето, подгряване на стъклата и антифриза в положение обороти на празен ход, напрежението е константа. Т.е. тези консуматори изцяло се поемат от генератора в обороти на празен ход.
Голям консуматор в колата е подгряването на стъклата. На 306-цата съм мерил към 19А при захранване само от акумулатор (двигателя не е запален).
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: