• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Всички имаме коли, нали ?
lyubohar - майстор
Сина си купи плъгин хибрид.Има си гараж и там си зарежда.
Кара 80км. с едно зареждане.Самата кола не допуска пълно разреждане на батерията.
В града почти не ползва бензин.Според мен компромисно решение главно заради екологията.
burkov - специалист
20 km на ден са 120 км седмично + още 100 извън града са точно 10 мин зареждане поне с моята кола.
Ако разхода извън града е 22 kwh а в града 18 kwh, в лошия вариант имаш 40 kwh по 70 стотинки е 28 лева.
Разхода е споставим с бензина около 5-6 литра на сто и ако се търси икономия е нелогичен избор електричката.

Ако зареждаш половината на домашен ток, тогава имаш съпоставим разход с бензионова кола която харчи 3-3,5 литра на сто.
Пак е нелогично ако се търси икономия.

Електричката за сега е с предмиства ако имаш домашно зареждане и:
- Въртиш до километра 300-350 на ден
- Караш основно в града над 100 км седмично
- Търсиш виско клас автомобил на не твърде висока цена (важи само за някои модели)
- Искаш модерни системи за безопастност и не искаш да цапаш (моля въздържайте се от обяснения колко цапат батериите)
- Търсиш динамика и мощност, на достъпна цена

Във другите варианти е съпоставима с повечето коли на бензин или дизел.

Електричката не е подходяща ако:
- търсиш икономия, но нямаш собствено зареждане
- имаш над 400 км всеки ден
- много често пътуваш с висока средна скорост над 130 км/ч на дълги разстояния
- не обичаш да спираш за почивки а предпочиташ да удариш 600 км на веднъж.

Всичко написано е мое мнение и не ангажирам никой с това.


Относно плъгина и аз бях се залетял за такъв.

Гледах рав 4 плъгин с 60-100 км пробег.
Много хубава кола с прекрасна остатъчна стойност.
Гледах и едни китайки с подобен пробег и даже 300+ коня, много хубави в интерирора и дизайна, но със съмнително качество и най-вече дълга поддръжка.
Мерц и бмв супер готини коли, много скъпи са моя джоб.
Отказах се защото:
Много висока цена, съпоставима с висок клас електричка с голям пробег и повече екстри.
Реално няма да избягам от ежегодните обслужвания, които не са никак евтини.
Финансирането на електрички вече е по-изгодно от лизинг на стандартните двг версии.
miroki - майстор
Благодаря. Все пак питах за зареждане без допълнителна станция. Кабел 16 А. Няма как да е 10 минути.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Брях, темата станала интересна
Svetoslavoff1 - майстор
чет сеп 18, 2025 12:32 pmmiroki написа:
Благодаря. Все пак питах за зареждане без допълнителна станция. Кабел 16 А. Няма как да е 10 минути.
Някои производители почнаха да дават по-подробно инфо за режимите и продължителноста на зареждане на електричките си, като се почне от обикновен контакт , от който да се "дърпат" 3-3,5вВт около 10-12-15ч, през трифазни 11квт, та до мощни бързи зарядни станции.
Дали съответните кабели са ключени в цената или са допълнителна опция не съм се интересувал.
Burkov, благодаря, че като реален собственик споделяш реална информация!
Предимства, недостатъци... из необятните простори на Мрежата има за всекиго по нещо :) И да не забравяме, че който плаща, той поръчва музиката - "обективни" статии, информация, сравнения...
hidrazin - майстор
Човека вероятно говори за зареждане на DC зарядна станция - обществена, а не за зареждане в къщи.
Ама и това не е баш така...
За да зареди онези 40kWh за 10 минути му е необходима зарядна станция с мощност минимум 250kW
Не че няма такива (има и 300kW зарядни) ама не са в изобилие.
Така че да, възможно е но не когато му се иска и не където му трябва.
Пак опираме до идеални, частни случаи.
:partyman:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: