• 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
Всички имаме коли, нали ?
lyubohar - майстор
Сина си купи плъгин хибрид.Има си гараж и там си зарежда.
Кара 80км. с едно зареждане.Самата кола не допуска пълно разреждане на батерията.
В града почти не ползва бензин.Според мен компромисно решение главно заради екологията.
burkov - специалист
20 km на ден са 120 км седмично + още 100 извън града са точно 10 мин зареждане поне с моята кола.
Ако разхода извън града е 22 kwh а в града 18 kwh, в лошия вариант имаш 40 kwh по 70 стотинки е 28 лева.
Разхода е споставим с бензина около 5-6 литра на сто и ако се търси икономия е нелогичен избор електричката.

Ако зареждаш половината на домашен ток, тогава имаш съпоставим разход с бензионова кола която харчи 3-3,5 литра на сто.
Пак е нелогично ако се търси икономия.

Електричката за сега е с предмиства ако имаш домашно зареждане и:
- Въртиш до километра 300-350 на ден
- Караш основно в града над 100 км седмично
- Търсиш виско клас автомобил на не твърде висока цена (важи само за някои модели)
- Искаш модерни системи за безопастност и не искаш да цапаш (моля въздържайте се от обяснения колко цапат батериите)
- Търсиш динамика и мощност, на достъпна цена

Във другите варианти е съпоставима с повечето коли на бензин или дизел.

Електричката не е подходяща ако:
- търсиш икономия, но нямаш собствено зареждане
- имаш над 400 км всеки ден
- много често пътуваш с висока средна скорост над 130 км/ч на дълги разстояния
- не обичаш да спираш за почивки а предпочиташ да удариш 600 км на веднъж.

Всичко написано е мое мнение и не ангажирам никой с това.


Относно плъгина и аз бях се залетял за такъв.

Гледах рав 4 плъгин с 60-100 км пробег.
Много хубава кола с прекрасна остатъчна стойност.
Гледах и едни китайки с подобен пробег и даже 300+ коня, много хубави в интерирора и дизайна, но със съмнително качество и най-вече дълга поддръжка.
Мерц и бмв супер готини коли, много скъпи са моя джоб.
Отказах се защото:
Много висока цена, съпоставима с висок клас електричка с голям пробег и повече екстри.
Реално няма да избягам от ежегодните обслужвания, които не са никак евтини.
Финансирането на електрички вече е по-изгодно от лизинг на стандартните двг версии.
miroki - майстор
Благодаря. Все пак питах за зареждане без допълнителна станция. Кабел 16 А. Няма как да е 10 минути.
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Брях, темата станала интересна
Svetoslavoff1 - майстор
чет сеп 18, 2025 12:32 pmmiroki написа:
Благодаря. Все пак питах за зареждане без допълнителна станция. Кабел 16 А. Няма как да е 10 минути.
Някои производители почнаха да дават по-подробно инфо за режимите и продължителноста на зареждане на електричките си, като се почне от обикновен контакт , от който да се "дърпат" 3-3,5вВт около 10-12-15ч, през трифазни 11квт, та до мощни бързи зарядни станции.
Дали съответните кабели са ключени в цената или са допълнителна опция не съм се интересувал.
Burkov, благодаря, че като реален собственик споделяш реална информация!
Предимства, недостатъци... из необятните простори на Мрежата има за всекиго по нещо :) И да не забравяме, че който плаща, той поръчва музиката - "обективни" статии, информация, сравнения...
hidrazin - майстор
Човека вероятно говори за зареждане на DC зарядна станция - обществена, а не за зареждане в къщи.
Ама и това не е баш така...
За да зареди онези 40kWh за 10 минути му е необходима зарядна станция с мощност минимум 250kW
Не че няма такива (има и 300kW зарядни) ама не са в изобилие.
Така че да, възможно е но не когато му се иска и не където му трябва.
Пак опираме до идеални, частни случаи.
:partyman:
lyubohar - майстор
чет сеп 18, 2025 12:32 pmmiroki написа:
Благодаря. Все пак питах за зареждане без допълнителна станция. Кабел 16 А. Няма как да е 10 минути.
Точно така зарежда сина ми.Направих му удължителен кабел,че оригиналния му дойде къс.
Вечерта закача и сутринта е готов.
Но все пак е плъгин хибрид.
Alternative AI - специалист
За да зареди онези 40kWh за 10 минути му е необходима зарядна станция с мощност минимум 250kW
А ако батерията е примерно наполовина заредена/разредена/, същата ли е аритметиката? Аз залагам за 3 минути за дозаряд.
hidrazin - майстор
чет сеп 18, 2025 6:13 pmAlternative AI написа:
Аз залагам за 3 минути за дозаряд.
Какво заложи? Щото току що-го загуби. :-D
Няма дори теоретическа възможност това да се случи... :)
:partyman:
miroki - майстор
Колите горят до към 16-20 кв/100. Тези 20 кв през 3кв кабел са си 7 часа и повече, понеже ги дават примерно Спринг 10А Да не загряват много. С това ще се зарежда, ако отида на гости и си нося удължител.
Например дачия Спринг има 26 кв батерия, но от нея са 16 кв използваемите от 20-80%
При градско може да мине 100 км. Но извънградско не. Без да не зареди на 100%
Горе долу, ако зареждам на работа мога да зареждам понеделник и петък. И после ми е на риск отиването до лозе. Там също трябва да заредя за да се върна понеже ще направя 100км. Ако реша и в неделя да ида някъде, а нямам гараж, ще трябва да търся бързозарядно.
Ей тези постоянни сметки със зареждането ми идват в повече.
За по-скъпи електрички този проблем е с доста по-широки граници, и проблемите по-малко, но и цена на придобиване обезмисля. Но първо ще се дават много пари, после ще ходя да се редя на опашка да заредя или ще моля домакините за услуга. Ако тръгна на екскурзия в страната.
При плъгин хибрид тези проблеми ги няма, ако има ток има, ако няма си караш на бензин или газ, като натискаш спирачка зарежда.
Ако имам гараж е друго, купувам си зарядна станция и до колкото издържи главния бушон. В къщата имам, но там не ми върши работа.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: