Всички имаме коли, нали ?
Тани - модератор
Именно заради недозареждането е проблем използването на акумулатор с по-голям капацитет от препоръчвания при градско шофитане. Ако само веднъж забравиш фаровете или лампата в купето светнати, то е възможно цяла зима, да не може да ти се дозареди акумулатора, ако не го свалиш да го заредиш със зарядно от мрежата. При избора на акумулатор е по-важно какъв му е стартерния ток , при възможно най-малък капацитет.Това е от особена важност за дизелите. Преди години имах един Форд Сиера 2300 дизел. Всяка зима ме мореше през най-студените дни. Тогава карах с акумулатори на Монбат включително и на микробуса. Зимно време слагах този от микробуса - 100Ач , но въпреки това палеше само когато е току-що зареден акумулатора. Цитирания по-горе Бош силвър е може би най разумната покупка от масово предлаганите на пазара марки, предвид съотношението цена/качество/технически характеристики. С един такъв , ей така от любопитство успях да запаля Форда в най-големия студ, въпреки , че беше пенсиониран и не беше пален повече от година! А акумулатора беше само 74Ач!
stanetzz - специалист
Може и да не съм прав, но разглеждам акумулатора донякъде като съд за вода. Големият събира и малко, и много; 10 литра вода са си 10 литра, и в 10 литров, и в 20-литров съд, само че в големия можеш да събереш още толкова ( е, вярно, че ще ти трябва двойно повече време да го напълниш догоре ) .
:?
kotyo - специалист
Само за информация.. Карал съм навремето Шкода 100S с акумулатор 120Ah останал от ИФАта :-D и проблеми не съм имал, ни зиме, ни лете. Оригинално трябваше да е 36Ah, а и алтернатора и е има-няма 40А.
Та не се шашкайте толкова,по-съвременните коли са с поне 70А алтернатор( настоящата ми е даже със 140А)..
niki_nadj - специалист
Отдавна карам с Монбат. Първия беше 92 ампер/час и го карах 8г. на издухан Мерцедес 200Д.Как палеше зимата само аз си знаех- въртене до скъсване и пак .поне 2-3 пъти е оставал на сухо ,но след зареждане ставаше като нов. С него и продадох колата. После на 2 опела дизел купих Монбат - 72АН/час ,вече са на 4 и5 години и са без проблем.ПОДКРЕПЯМ марката ,поне за сега!!!
Тани - модератор
Никой не отрича, че става! Дори аз от почти година карам с по-голям - от микробуса. Проблема е единствено ако го разредиш по някаква причина, а караш дизелов автомобил , който има нужда от голям стартов ток. Тогава задължително трябва да го заредиш със зарядно, защото при градско каране няма време да се зареди напълно , а в големите студове акумулаторите от една страна не могат да отдадат необходимия ток ако не са дозаредени , а от друга страна се скапват от студа! Ако акумулатора е с по- малък капацитет, алтернатора успява да го зареди за краткото време между паленията и по този начин акумулатора отдава максималния си ток, за който е проектиран!
stanetzz написа:
Може и да не съм прав, но разглеждам акумулатора донякъде като съд за вода. Големият събира и малко, и много; 10 литра вода са си 10 литра, и в 10 литров, и в 20-литров съд, само че в големия можеш да събереш още толкова ( е, вярно, че ще ти трябва двойно повече време да го напълниш догоре ) .
:?


Прав си, особено извода който си направил в скобите - именно в него е разковничето кога е необходимо и кога не е препоръчително да се ползва по-голям акумулатор! Няма универсален правилен отговор! Всичко е строго индивидуално и зависи както от водача и изискванията му, така и от възможностите на автомобила! Правилото то обаче важи в пълна сила, ако ще си зареждаш акумулатор в къщи и ще си го носиш да си светиш като ходиш за риба да речем! Или пък става въпрос за акумулатор на електромобил :wink:
Chefo77 - майстор
Не е проблем градското или извънградското шофиране. Проблем е краткото време на работа между отделните паления. Акумулаторът се изтощава при въртене на стартера - и за да възстанови енергията, използвана за това, му трябва време и/или обороти. Ако караш градско цял ден без да гасиш колата е едно, ако гасиш и палиш на всеки 5 минути е друго. Ако извън града спираш на всеки 10 минути за почивка, дали няма да е проблем?
agj - майстор
И на мен ми хареса сравнението със съда за вода !И от моята гледна точка си правя извода че е по добре по малък съд и винаги пълен ,отколкото голям но празен! :lol:
fox_vt - майстор
Вижте сега ако карате дизел на него му трябва ако е читав минимално въртене за да запали под 5 сек.Ако за тия 5 сек дръпне 500А ток това прави под 1 Ач-мн го мислих ама съм пил и не съм сигурен дали толко прави :? Та после ако зареждате със 20 А минимум това прави че за 3 мин сте наблъскали тоя 1 Ач.А сега де или вий не сте или аз :lol: Е ако въртите някоя трошка по 1 мин мн ясно че няма да стане ралтата,ама си говорим за коли а не за трошки нали.
Тани - модератор
Капацитета на акумулатора се мери при разреждане с ток около половината от капацитета, така че примера ти не е съвсем точен! Това обаче не е чак от такова значение, защото друго е по-важно - ще успее ли да отдаде тези необходими 500А Казвам това от собствен опит. Цитираната по-горе Сиера си въртеше по една минута на опит нонстоп и така по няколко опита , но НЕ ИСКАШЕ ДА ЗАПАЛИ!!! В същото време, дори в най големия студ, след подгряване на свещите , палеше на няма и половин метър бутане! Явно ако са и били необходими 500А , за да завърти стартера с необходимите обороти , то акумулатора е осигурявал само да речем 450А и малко не и е оставало да запали! Ако един Напълно зареден акумулатор може да отдаде 700А ток при 20°С , то ако е само наполовина зареден ще отдава да речем 500А , а ако и температурата падне , то и стартовия ток също пада. Дори след малко повече въртене двигателя да запали , то колкото повече време върти стартера , толкова повече време ще е необходимо на алтернатора да работи , за да възстанови изразходената енергия!А за напълно зареждане да не говорим!
fox_vt - майстор
Ем да де аз това ми беше идеята казана на пияна глава :-D или ако ти се налага въртене от по една минута проблема няма да ти е недостатъчноо зареждане а двигателя.На работата имаме едно коматцу мотокар постоянно се пали и гаси,подгряващите свещи са със таймер загрял незагрял зиме лете при подаване на контакт си греят Н време.Но всяка прилика със вашата кола стига до тук пали сутрин за 1-2 сек макс загрял за четвърт секунда и това е ключа за бараката може да го сцепваш от постоянни паления и гасения но акуто си е заредено винаги-защото краткото палене гълта минимален ток.Та от тоя дълъг пост който изобщо не е по темата извода е един какъвто и акумулатор да сложиш като не ти е добре колата няма спасение :idea:

Тема "Монбат Dinamic" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: