Именно заради недозареждането е проблем използването на акумулатор с по-голям капацитет от препоръчвания при градско шофитане. Ако само веднъж забравиш фаровете или лампата в купето светнати, то е възможно цяла зима, да не може да ти се дозареди акумулатора, ако не го свалиш да го заредиш със зарядно от мрежата. При избора на акумулатор е по-важно какъв му е стартерния ток , при възможно най-малък капацитет.Това е от особена важност за дизелите. Преди години имах един Форд Сиера 2300 дизел. Всяка зима ме мореше през най-студените дни. Тогава карах с акумулатори на Монбат включително и на микробуса. Зимно време слагах този от микробуса - 100Ач , но въпреки това палеше само когато е току-що зареден акумулатора. Цитирания по-горе Бош силвър е може би най разумната покупка от масово предлаганите на пазара марки, предвид съотношението цена/качество/технически характеристики. С един такъв , ей така от любопитство успях да запаля Форда в най-големия студ, въпреки , че беше пенсиониран и не беше пален повече от година! А акумулатора беше само 74Ач!
								
															
																															
																								
															Всички имаме коли, нали ?
		
		
		
		
		
	
		
		
			 
		
	
		Тани 
	
				- модератор			
				
				36 мнения в "Монбат Dinamic"
		
		
			 
		
	
		stanetzz 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 236
 
Може и да не съм прав, но разглеждам акумулатора донякъде като съд за вода. Големият събира и малко, и много; 10 литра вода са си 10 литра, и в 10 литров, и в 20-литров съд, само че в големия можеш да събереш още толкова ( е, вярно, че ще ти трябва двойно повече време да го напълниш догоре ) .
 
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		kotyo 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 154
 
Само за информация.. Карал съм навремето Шкода 100S с акумулатор 120Ah останал от ИФАта 
  и проблеми не съм имал, ни зиме, ни лете. Оригинално трябваше да е 36Ah, а и алтернатора и е има-няма 40А.
Та не се шашкайте толкова,по-съвременните коли са с поне 70А алтернатор( настоящата ми е даже със 140А)..
								
															
																															
																								
															Та не се шашкайте толкова,по-съвременните коли са с поне 70А алтернатор( настоящата ми е даже със 140А)..
		
		
			 
		
	
		niki_nadj 
	
				- специалист			
				
				- Мнения: 51
 
Отдавна карам с Монбат. Първия беше 92 ампер/час и го карах 8г. на издухан Мерцедес 200Д.Как палеше зимата само аз си знаех- въртене до скъсване и пак .поне 2-3 пъти е оставал на сухо ,но след зареждане ставаше като нов. С него и продадох колата. После на  2 опела дизел купих Монбат - 72АН/час ,вече са на 4 и5 години и са без проблем.ПОДКРЕПЯМ марката ,поне за сега!!!
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		Тани 
	
				- модератор			
				
				- Мнения: 7137
 
Никой не отрича, че става! Дори аз от почти година карам с по-голям - от микробуса. Проблема е единствено ако го разредиш по някаква причина, а караш дизелов автомобил , който има нужда от голям стартов ток. Тогава задължително трябва да го заредиш със зарядно, защото при градско каране няма време да се зареди напълно , а в големите студове акумулаторите от една страна не могат да отдадат необходимия ток ако не са дозаредени , а от друга страна се скапват от студа! Ако акумулатора е с по- малък капацитет, алтернатора успява да го зареди за краткото време между паленията и по този начин акумулатора отдава максималния си ток, за който е проектиран!
Прав си, особено извода който си направил в скобите - именно в него е разковничето кога е необходимо и кога не е препоръчително да се ползва по-голям акумулатор! Няма универсален правилен отговор! Всичко е строго индивидуално и зависи както от водача и изискванията му, така и от възможностите на автомобила! Правилото то обаче важи в пълна сила, ако ще си зареждаш акумулатор в къщи и ще си го носиш да си светиш като ходиш за риба да речем! Или пък става въпрос за акумулатор на електромобил
								
															
																															
																								
															stanetzz написа:Може и да не съм прав, но разглеждам акумулатора донякъде като съд за вода. Големият събира и малко, и много; 10 литра вода са си 10 литра, и в 10 литров, и в 20-литров съд, само че в големия можеш да събереш още толкова ( е, вярно, че ще ти трябва двойно повече време да го напълниш догоре ) .
Прав си, особено извода който си направил в скобите - именно в него е разковничето кога е необходимо и кога не е препоръчително да се ползва по-голям акумулатор! Няма универсален правилен отговор! Всичко е строго индивидуално и зависи както от водача и изискванията му, така и от възможностите на автомобила! Правилото то обаче важи в пълна сила, ако ще си зареждаш акумулатор в къщи и ще си го носиш да си светиш като ходиш за риба да речем! Или пък става въпрос за акумулатор на електромобил
		
		
			 
		
	
		Chefo77 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 11312
 
Не е проблем градското или извънградското шофиране. Проблем е краткото време на работа между отделните паления. Акумулаторът се изтощава при въртене на стартера - и за да възстанови енергията, използвана за това, му трябва време и/или обороти. Ако караш градско цял ден без да гасиш колата е едно, ако гасиш и палиш на всеки 5 минути е друго. Ако извън града спираш на всеки 10 минути за почивка, дали няма да е проблем?
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		fox_vt 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 3640
 
Вижте сега ако карате дизел на него му трябва ако е читав минимално въртене за да запали под 5 сек.Ако за тия 5 сек дръпне 500А ток това прави под 1 Ач-мн го мислих ама съм пил и не съм сигурен дали толко прави  
 Та после ако зареждате със 20 А минимум това прави че за 3 мин сте наблъскали тоя 1 Ач.А сега де или вий не сте или аз  
 Е ако въртите някоя трошка по 1 мин мн ясно че няма да стане ралтата,ама си говорим за коли а не за трошки нали.
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		Тани 
	
				- модератор			
				
				- Мнения: 7137
 
Капацитета на акумулатора се мери при разреждане с ток около половината от капацитета, така че примера ти не е съвсем точен! Това обаче не е чак от такова значение, защото друго е по-важно - ще успее ли да отдаде тези необходими 500А   Казвам това от собствен опит. Цитираната по-горе Сиера си въртеше по една минута на опит нонстоп и така по няколко опита , но НЕ ИСКАШЕ ДА ЗАПАЛИ!!! В същото време, дори в най големия студ, след подгряване на свещите , палеше на няма и половин метър бутане! Явно ако са и били необходими 500А , за да завърти стартера с необходимите обороти , то акумулатора е осигурявал само да речем 450А и малко не и е оставало да запали!  Ако един Напълно зареден акумулатор може да отдаде 700А ток при 20°С , то ако е само наполовина зареден ще отдава да речем 500А , а ако и температурата падне , то и стартовия ток също пада. Дори след малко повече въртене двигателя да запали , то колкото повече време върти стартера , толкова повече време ще е необходимо на алтернатора да работи , за да възстанови изразходената енергия!А за напълно зареждане да не говорим!
								
															
																															
																								
															
		
		
			 
		
	
		fox_vt 
	
				- майстор			
				
				- Мнения: 3640
 
Ем да де аз това ми беше идеята казана на пияна глава  
 или ако ти се налага въртене от по една минута проблема няма да ти е недостатъчноо зареждане а двигателя.На работата имаме едно коматцу мотокар постоянно се пали и гаси,подгряващите свещи са със таймер загрял незагрял зиме лете при подаване на контакт си греят Н време.Но всяка прилика със вашата кола стига до тук пали сутрин за 1-2 сек макс загрял за четвърт секунда и това е ключа за бараката може да го сцепваш от постоянни паления и гасения но акуто си е заредено винаги-защото краткото палене гълта минимален ток.Та от тоя дълъг пост който изобщо не е по темата извода е един какъвто и акумулатор да сложиш като не ти е добре колата няма спасение 
								
															
																															
																								
															Тема "Монбат Dinamic" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
 - ↳ Вашите ремонти
 - ↳ Кухня
 - ↳ Баня
 - ↳ Дневна
 - ↳ Спалня
 - ↳ Детска
 - ↳ Градина
 - ↳ Коридор
 - ↳ Тераса и балкон
 - Направи сам
 - ↳ Направи сам
 - ↳ Ремонтирай сам
 - ↳ Къде е по-евтино?
 - ↳ Дърводелство
 - ↳ Ел. инструменти
 - ↳ Металообработване
 - ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
 - Строителство
 - ↳ Всичко за вилата
 - ↳ Къщи
 - ↳ Саниране
 - ↳ Хидроизолация
 - ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
 - Сухо строителство
 - ↳ Окачени тавани
 - ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
 - ↳ Сухи и повдигнати подове
 - ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
 - ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
 - Въпроси и Отговори
 - ↳ Полезни съвети
 - ↳ Автомобили
 - ↳ Партньори
 - ↳ Боядисване и Декориране
 - ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
 - ↳ Водоснабдяване и канализация.
 - ↳ Всичко за ремонта
 - ↳ Електротехника
 - ↳ Отопление
 - ↳ Газификация
 - ↳ Електроника и Схеми
 - ↳ Газобетон
 - ↳ От всичко по малко
 - ↳ Компютри и периферия
 - ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
 - ↳ Мобилни устройства, GSM-и
 - ↳ Нека се запознаем
 - ↳ Recycle Bin
 - Статии
 - ↳ Практични решения
 - ↳ Качване на снимки
 - ↳ Какви статии искате?
 - ↳ Готварство, туршии и зимнина
 - ↳ Отмора и шеги
 - ↳ От нищо нещо
 - ↳ Не е за вярване
 - ↳ Литература
 - ↳ Връзки към Интересни сайтове
 - Магазин
 - ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
 - ↳ Крадeни инструменти !!!
 

