Ще обясня малко по подробно на какво се дължи. Всички мислят че въздуха когато вали дъжд е по влажен. Да ама не - по висока е само относителната влажност. При 30градуса температура на въздуха в един куб. метър и 100% влажност има малко над 30 грама вода, докато при 0 градуса и 100% няма и 5 грама. Когато си влезнал в колата с мокри обувки и влажни дрехи пускаш парното и хоп - поне 30 грама вода се изпаряват във купето. Слизаш без да проветриш и колата изстива до 4С през нощта и 25 грама се лепват по всички стъкла. На сутринта е ясна картинката - влизаш и стъклата са изпотени от вътре.
Всички имаме коли, нали ?
8180
- майстор
64 мнения в "Изпотяване на стъкла"
ivanovbg
- майстор
- Мнения: 5269
Понякога въпреки че всичко е наред - уплътнения, филтри и ...пак има изпотяване сутрин като се качите в студената кола. Даже се случва и стъклата да са замръзнали от вътре зимата. За да се избавите от прекомерната влажност в купето е нужно просто да проветрите цялата кола след като слезете от нея за 1-2 мин. Обикновено на другия ден ефекта изчезва.
Ще обясня малко по подробно на какво се дължи. Всички мислят че въздуха когато вали дъжд е по влажен. Да ама не - по висока е само относителната влажност. При 30градуса температура на въздуха в един куб. метър и 100% влажност има малко над 30 грама вода, докато при 0 градуса и 100% няма и 5 грама. Когато си влезнал в колата с мокри обувки и влажни дрехи пускаш парното и хоп - поне 30 грама вода се изпаряват във купето. Слизаш без да проветриш и колата изстива до 4С през нощта и 25 грама се лепват по всички стъкла. На сутринта е ясна картинката - влизаш и стъклата са изпотени от вътре.

Ще обясня малко по подробно на какво се дължи. Всички мислят че въздуха когато вали дъжд е по влажен. Да ама не - по висока е само относителната влажност. При 30градуса температура на въздуха в един куб. метър и 100% влажност има малко над 30 грама вода, докато при 0 градуса и 100% няма и 5 грама. Когато си влезнал в колата с мокри обувки и влажни дрехи пускаш парното и хоп - поне 30 грама вода се изпаряват във купето. Слизаш без да проветриш и колата изстива до 4С през нощта и 25 грама се лепват по всички стъкла. На сутринта е ясна картинката - влизаш и стъклата са изпотени от вътре.
kozl
- майстор
- Мнения: 11256
А първо изясни що е абсолютна и що е относителна влажност и после с обясненията щото ДА, ДА ама НЕ. И може ли относителната влажност да е една и съща, а съдържанието на вода различно?
А какво е влага?
Водата може би се изпарява
и парата къде отива? На луната.......... или може би във въздуха? И ако изпарението е във въздуха, повече вода във въздуха дали не прави по-влажен въздух
И какво ще стане ако по-влажния въздух срещне студена повърхност и се охлади. Може би ще се загуби част от влагата си и ще я стовари под формата на конденз върху студената повърхност.
Chefo77 написа:Топлият въздух кара влагата да се изпари или да попие по-бързо - зависи от материята, върху която е.Олеле........................ Влагата се изпарява
Водата може би се изпарява
И какво ще стане ако по-влажния въздух срещне студена повърхност и се охлади. Може би ще се загуби част от влагата си и ще я стовари под формата на конденз върху студената повърхност.
ivanovbg
- майстор
- Мнения: 5269
Ееее...чети де. Нали съм ти написал че при една и съща относителна влажност в топлия въздух има повече вода. Когато падне температурата - ко става? Въздуха се освобождава от излишната във вид на конденз върху по студените предмети - в случая стъклата изстиват първи и ...
Илчо Илиев
- майстор
- Мнения: 1549
Е, както всички теми и тази мина през всички фази,но в крайна сметка , никой не погледна и не отговори на основния въпрос-може ли аджеба с влагоабсорбатор да се намали влажността в купето?
Иначе , с този проблем се боря от доста години,а и като се има в предвид,че колите ми са все комбита и...майтапа е пълен...
Пробвах да почистя стъклата с препарат за стъкла, файда няма, взех спец. препарат на Stac Plastic-мазах, търках с вестници, файда няма..
Като взех Астрата проблема беше по-осезаем, четох в Опел форум за поленовия филтър, вадих кората, уплътненията...всичко беше ОК, като всеки уважаващ се Опел, тавана протече, два пъти свалях ''ските'', чистих , мазах яко със силикон...
Проблема при мен е ,че ходя на работа(когато съм де) с колата , а тя седи на един ветрилник и зимата си е приключение да запалиш и тръгнеш, всеки опит да забършеш джама е огромна грешка...
А иначе влага , зимата, се вкарва основно с обувките, като че ли тога не се запотяват чак толкова...абе шантава работа...
Иначе правя друг номер, влизам, подгрявам и паля и веднага пускам вентилатора на 2,а ако забравя или въпреки това се получи ''мъгла'', отварям джама...
Навремето имах Москвич, като се замисля, май не се запотяваше чак толкова и явно ще е от уплътняването на купето...вярвам,че помните как се изпитва уплътняването на купето на Москвич и Мерцедес....
Иначе , с този проблем се боря от доста години,а и като се има в предвид,че колите ми са все комбита и...майтапа е пълен...
Пробвах да почистя стъклата с препарат за стъкла, файда няма, взех спец. препарат на Stac Plastic-мазах, търках с вестници, файда няма..
Като взех Астрата проблема беше по-осезаем, четох в Опел форум за поленовия филтър, вадих кората, уплътненията...всичко беше ОК, като всеки уважаващ се Опел, тавана протече, два пъти свалях ''ските'', чистих , мазах яко със силикон...
Проблема при мен е ,че ходя на работа(когато съм де) с колата , а тя седи на един ветрилник и зимата си е приключение да запалиш и тръгнеш, всеки опит да забършеш джама е огромна грешка...
А иначе влага , зимата, се вкарва основно с обувките, като че ли тога не се запотяват чак толкова...абе шантава работа...
Иначе правя друг номер, влизам, подгрявам и паля и веднага пускам вентилатора на 2,а ако забравя или въпреки това се получи ''мъгла'', отварям джама...
Навремето имах Москвич, като се замисля, май не се запотяваше чак толкова и явно ще е от уплътняването на купето...вярвам,че помните как се изпитва уплътняването на купето на Москвич и Мерцедес....
kozl
- майстор
- Мнения: 11256
Ами Илчо снимката по-горе е от комби и нямам климатик, Проветрение и мазане така се мъча срещу изпотяването.
Ми може с влагоабсорбатор - ама какОв? А ако имаш климатик - той е влагоабсорбатор. По скоро провери защо климатика не ти помага срещу влагата. Или не работи и не охлажда или имаш проблеми с дебита на въздуха (запушен филтър, повреден вентилатор). Също може да имаш генератор на влага - примерно запушени дренажи на легена му двигателя и купето. Пълни се с вода легена и прелива в купето. Мокета винаги мокър и така влагогенератор. Теч от антифриз също е влагогенератор на "мазна" влага. Изпускането на газ от климат.радиатор също замазва стъклото.
Ми може с влагоабсорбатор - ама какОв? А ако имаш климатик - той е влагоабсорбатор. По скоро провери защо климатика не ти помага срещу влагата. Или не работи и не охлажда или имаш проблеми с дебита на въздуха (запушен филтър, повреден вентилатор). Също може да имаш генератор на влага - примерно запушени дренажи на легена му двигателя и купето. Пълни се с вода легена и прелива в купето. Мокета винаги мокър и така влагогенератор. Теч от антифриз също е влагогенератор на "мазна" влага. Изпускането на газ от климат.радиатор също замазва стъклото.
8180 написа:Колега kozl,Да отнесъл съм се........................ в отношение на отношението. Вместо относителна влажност по би подхождало наименованието влагонаситеност. Защото относителното е много относително и зависи от отправната точка. Пък да не се замислям, че и налягането е от значение..............................
Заповядай:
http://www.hygrooptima.com/humidity.html
Илчо Илиев
- майстор
- Мнения: 1549
Никога не съм пускал климатика през зимата, някак ми се струва странно, иначе си работи перфектно..
Предполагам,че нямам теч на антифриз в купето,а за този дренаж...мисля ,че чистих нещо подобно, но може и да не е същото, това беше от водосбора , който се излива по предното стъкло и влиза по кората , където са чистачките и поленовия филтър..
Абе проветрението май е най-добрия вариант, като се изравнят температурите-отвън и вътре и няма конденз...
Предполагам,че нямам теч на антифриз в купето,а за този дренаж...мисля ,че чистих нещо подобно, но може и да не е същото, това беше от водосбора , който се излива по предното стъкло и влиза по кората , където са чистачките и поленовия филтър..
Абе проветрението май е най-добрия вариант, като се изравнят температурите-отвън и вътре и няма конденз...
Тема "Изпотяване на стъкла" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!