А ако има късо в колектора предполагам, че алтернаторът няма да има нужда от защита

чет апр 03, 2025 11:55 amhidrazin написа: Малко са ти объркани нещата как работи ел.инсталацията на автомобил - как работи алтернатора, как се зражда акумулатора ...Това е предположение по тази схема:
В тези писания няма много истина.
чет апр 03, 2025 9:13 amkozl написа: И тъй като напрежението е константа то пределния ток през намотката означава, че реле регулаторът се е отпушил на макс или възбудителната намотка е директно свързана към ел.инсталацията.
При увеличаване на консумацията напрежението спада, ще спадне и тока през възбудителната намотка - спада и мощността на алтернатора.
hidrazin написа:Имах в предвид съпротивлението, което акумулаторът оказва при зареждане. Така акумулаторът ще се зарежда с по-малък ток и ще разтовари алтернатора.след развъртане на стартера, та да се покачи напрежението на акумулатора и съответно да му се повиши вътрешното съпротивление, при което да спадне максималния ток с който работи генератора
1. Да. Обаче Пежото 305 и Нисана - не са такива. Не съм писал за добре проектирани автомобили, а и писах за неизправни акумулатори.
2. Ако е изправен - да сравнително малък. Сравнително защото примера с пежо 305Д, при сравнение, тока за заряд на акумулатора направо си е голям.

Ако акумулаторът не е изправен или тотално разреден


3. Да, но ако не е като горното писано.
4. Да.
5. И аз мислех, че мощността зависи от оборотите и то е така и при Пежото 305 и Нисана, а може би и при други подобни. Но беше така до някакви обороти, които не съм запомнил колко бяха. След това при повишаване на оборотите в режим на максимална консумация, по-голяма от възможностите на алтернатора, напрежението спадаше, а тока оставаше постоянен на максимума, който измерих. Какво означава претоварване на алтернатор? Когато алтернатора не може да поддържа напрежението на макс.обороти - претоварен ли е? Ако да - как се нарича състоянието при което алтернаторът работи с ток, който не се повишава от примерно 3000 об. до максималните и тока е по-малък от тока на табелата на алтернатора, но не може да поддържа напрежението, защото консумацията от уредите в автомобила е повече от производителността на алтернатора?
6. Да на Пасата и баницата е така. То даже на Пасата генераторът на празен ход на двигателя е в състояние да поеме всички вградени консуматори в него. Е компа повдига оборотите де


7. Може би не знам точната дума, но имах в предвид "обратно съпротивление". Съпротивлението, което оказва акумулатора при зареждане. Няма потенциал, няма ток - да, но в коментирания от мен случай, след подгрев със свещи (за дизел) и развъртане на стартера от полускапаният акумулатор - потенциал и ток - бол.
8. Не знам как е на съвременните алтернатори. Още не съм имал проблем с такива и не съм се занимавал. А и не помня как бяха свързани при колите, за които писах. Изписах предоложение по схемата която постнах, с което се опитах да обясня това което съм измерил, когато мегданът за регулиране се е изчерпил и регулиране няма.
9. Може би, но в Пасата не съм регистрирал разлика в напрежението в-у акумулатора при студен двигател и при топъл двигател на празен ход. За това пък вече писах на пежото 305Д (1983 г.), че имаше разлика в напрежението при студен алтернатор и топъл алтернатор. 14,1V при студен и до 13,8V при топъл алтернатор. Може би да е недостатък в електрониката, а може би да има елемент с такова предназначение.


Е може да не е накратко, но останах с убеждение, че си ме подценил.