• 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
DMN - майстор
hidrazin написа:
Ако е паднало нивото за 2,5 години, то и акумулатора е толкова "читав".
Е, тя нали точно затова е тази тема я - "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" - обслужва се(доливане на вода), зависи колко е необслужваем, има и такива, които наистина не са обслужваеми - не подлежат на отваряне и наливане на вода, пак наскоро отварях един такъв, но после не ставаше за нищо. :-D
По принцип, когато електролита е разреден, мисля че загубата на вода в електролита се увеличава и нивото спада. Като го знам съседа и колата му, акумулатора е бил напълно зареден при купуването му и още веднъж когато го смъква да го зарежда(пак напълно изтощен), така че напълно възможно е да му е спаднало нивото на електролита и от там лъжливото(евентуално блокирало) "намигване" на окото :-D .
hidrazin - майстор
Тя темата е ясно каква е. При спаднал електролит или при изтощен акумулатор въобще нищо не трябва да ти намига.
Просто топчето в тези случаи бяга в страни и не би трябвало да го виждаш.
Водата - не би трябвало да има загуби независимо зареден или разреден.
Загуби има при калпави акумулатори и когато ги зареждаш(презареждаш) с калпаво зарядно.
Тогава се получава електролиза и няма как да задържиш получените газове.
Те не кондензират като водата и нивото безвъзвратно намалява.
То и аз все се каня да отворя един със зелено око - прекъснала връзка на едната клетка. :?
:partyman:
kozl - майстор
hidrazin написа:
Кошничката има дъно. Топчето е боядисано с отразяваща боя.
Когато е на дъното от спаднал електролит то отива в страни и открива бялото дъно на кошничката.
Това си е индикация за ниско ниво. Според производителите акумулатора трябва да се смени. :-D
Ако акумулатора е разреден, мисля че беше под 1,23 топчето пак потъва но окото изглежда черно заради електролита.
Ако е паднало нивото за 2,5 години, то и акумулатора е толкова "читав". :-D
Изображение
:partyman:
В общи линии подкрепям. На поляка индикатора е вграден в една от тапите към клетките и при развиване успях да го разгледам, но не го снимах. В удобен момент ще го снимам. Няма кошничка и дъно. топчето се движи по едни релси. В долно положение точето излиза извън оста на оптиката и "очото" почернява. Обаче побеляването не мога да си обясня как става.
На монтанския акумулатор, който в момента ползвам обаче или топчето е изпаднало или аз от тапите избърсах една цапаща чернилка, която може да е почернила топчето и за това "очото" да не е зелено, а черно. Ма причината за черното "очо" поне докато Монтанския е работоспособен няма да а ровичкам.
DMN - майстор
hidrazin написа:
Водата - не би трябвало да има загуби независимо зареден или разреден.
Обаче процента на водата в електролита не е еднакъв при зареден и разреден акумулатор. При разреден водата е повече. То и затова не се препоръчва през зимата акумулатора да се оставя разреден, поради опасност от замръзване на водата в електролита. Гледам тука от една руска табличка - замръзване на електролита в зависимост от плътността му:
1.05г/см3 - замръзва при минус 2 гр.
1.10г/см3 - минус 5гр.
1.15г/см3 - минус 15гр.
1,20г/см3 - минус 28гр.
1.25г/см3 - минус 50гр.
1.30г/см3 - минус 68гр.
Така че според мен загуба на вода чрез изпарение има и тя е по-голяма при разреден акумулатор.
А за загубата на вода от презареждане, това е така, но там се губи от химичните процеси, докато аз говоря за загуба на вода чрез изпарение(става дума за обикновените оловно-киселинни акумулатори от калпавите :-D ) :partyman:
hidrazin - майстор
За изпарението - теоретично изпарената вода от зареден или разреден акумулатор трябва да кондензира по онези дълги пътища или специалните тапи.
Практически явно има загуби и няма как да не е така. Малко или много пара все ще мине и ще избяга.
За мен това с акумулаторите без тапи си е глупаво. Ама пустата му и тенденция всичко да се прави така, че потребителя да не го мисли....
:partyman:
lov - майстор
То има и една друга подробност. Гъстотата на електролита се определя не само заради температурата на замръзване но и заради вътрешното съпротивление. Гледам че всички гоните 1.28 но не е лошо да се погледне колко е дал производителя. На моя не видях да има написано и не е лошо да се погледне защото са ми пристигали нашенски сухи акумулатори и в съпътстващите документи си беше написано как да се подбере електролита в зависимост от температурния диапазон. Та да не се окаже че производителите лекичко свалили гъстотата с цел да намалят и вътрешното съпротивление тоест да изсмучат малко по голям пусков ток.
Това е само мое предположение.
kozl - майстор
Ето снимките на "Очото"
Прикачен файл:
Очо топче горе.jpg
Очо топче горе.jpg (87.32 KиБ) Видяна 2297 пъти
Прикачен файл:
Очо топче долу.jpg
Очо топче долу.jpg (88.3 KиБ) Видяна 2297 пъти
Прикачен файл:
релсите на топчето.jpg
релсите на топчето.jpg (74.92 KиБ) Видяна 2297 пъти
Neno Er - специалист
kozl написа:
Ето снимките на "Очото"
Това ли е "окото" което "свети" зелено при нормално работещ и зареден акумулатор?
Kirilpm - специалист
Да като цяло показва качеството на електролита в една единствена клетка и нищо повече.
Neno Er - специалист
Kirilpm написа:
Да като цяло показва качеството на електролита в една единствена клетка и нищо повече.
Точно така. Вчера подменихме един 100 Ah-сов акумулатор на който "окото" му "светеше" зелено, а той не можеше да даде ток на колата след като е бил зареждан предния ден и е "палил" мотора.
Той не беше напълно необслужваем защото можеше да му се маха капачката на клетките и да се долива. Съседната на клетката с "окото" беше почти суха и при зареждане не вреше. Имаше още една скапане.
Така, че показанията на това "око" са мижи да те лажем. :lol:
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: