• 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
gogo7777 - майстор
Задължително се чака преди да се закачи на зарядното. 20 минути е малко......поне час два.
:drinkers:
hidrazin - майстор
вт яну 07, 2025 1:56 pmТрифон П.Трифонов написа:
Електролит се долива (коригира) само ако е изтекло известно количество.
По принцип е така. В конкретния случай не баш.
Говоря за 5ml на 200ml дестилирана вода за доливане което е нищо.
Тя служи само да повиши проводимостта на дестилираната вода в началото за да може да тръгне заряден ток.
:partyman:
Е, за час-два, моа опаткам бат кемал.
.......на сентасе, примерно.
вт яну 07, 2025 3:00 pmhidrazin написа:
вт яну 07, 2025 1:56 pmТрифон П.Трифонов написа:
Електролит се долива (коригира) само ако е изтекло известно количество.
По принцип е така. В конкретния случай не баш.
Говоря за 5ml на 200ml дестилирана вода за доливане което е нищо.
Тя служи само да повиши проводимостта на дестилираната вода в началото за да може да тръгне заряден ток.
:partyman:
Това си го заделям към акумулаторните лекции.
gogo7777 - майстор
Добави към лекциите, че ако смесваш вода с киселина за да добавяш в електролита, пак трябва да чакаш преди да доливаш. Този път обаче поне 6 часа. Тамън ще можеш и на шах да го опаткаш. :)
Нееее, тва го имам. Основа с вода също, макар тия акумулатори да се позагубиха.

След шаха?!
вт яну 07, 2025 8:31 amstefanjor написа:
.... в крайна сметка акумулатора отива за вторични.
Благодаря на всички за съветите и насоките :partyman:
Новото акумулаторче първо на зарядното и после на 'цикъла!
stefanjor - специалист
вт яну 07, 2025 4:11 pmТрифон П.Трифонов написа:
Новото акумулаторче първо на зарядното и после на 'цикъла!
Това не го разбрах :? Казваш, че след закупуване на нов акумулатор първо трябва да го зареждам?!?
ср яну 08, 2025 8:53 amstefanjor написа:
вт яну 07, 2025 4:11 pmТрифон П.Трифонов написа:
Новото акумулаторче първо на зарядното и после на 'цикъла!
Това не го разбрах :? Казваш, че след закупуване на нов акумулатор първо трябва да го зареждам?!?
Да.
bigdragon - майстор
През 1854 г. немският лекар и физик Вилхелм Йозеф Синстеден (Wilhelm Josef Sinsteden)
изработва първата оловно-киселинна батерия. Той поставя две големи оловни плочи,
които не се допират, в буркан, пълен с разредена сярна киселина.
Оловно-киселинната батерия е вид акумулатор, в който електродите се състоят от олово
и оловен двуокис
и електролит от разредена сярна киселина.
Изображение
За да достигнете нормалния капацитет на оловен акумулатор, изработен от чисти оловни
плочи е необходимо формоване т.е едната плоча да стане от оловен двуокис. Това се прави
чрез няколко първоначални цикли на зареждане-разреждане (формоване).
Съвременните акумулатори се произвеждат готови формовани, т.е. електродите са от олово
и оловен двуокис. Това означава, че след заливане на сухия акумулатор с киселина е излишно
да преминава през цикъл на зареждане и формоване...

ПП Обяснението е изчистено от по-сложните процеси, но показва принципната основа на работа.
ср яну 08, 2025 9:24 ambigdragon написа:
...
ПП Обяснението е изчистено от по-сложните процеси, но показва принципната основа на работа.
Тук не става въпрос за това. Иде реч за нещо по простичко, което "бедните" японци препоръчват.
https://www-goobike-com.translate.goog/ ... _tr_pto=sc

Чул съм го някъде в АПКто, преди да ни връхлети интернета с ерата на Гошо.
Възприел съм го и прилагам от около 30-35 години.
Със закупуването на нов акумулатор започва неговата експлоатация и поддръжка. Затова четивото е в раздел "Поддръжка", а не "Производство и технологии".

Зубренето дава добри резултати на пръв поглед.
chapara - майстор
👍, накой се опитва да ни филмира.
Аз лично никога след покупка не съм си зареждал акуто, съответно и проблеми не съм имал. Че кой произвежда и продава полуфабрикати :?
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: