Всички имаме коли, нали ?
lacezarasia
- специалист
66 мнения в "Алтернативни горива, двигатели, енергийни източници и начини"
аndi
- напреднал
- Мнения: 31
Ами защото монтажа е индивидуален за всеки автомобил, оттам и цената! При някой има място при двигателя ,при други не,при мен я сложих в багажника
А и на тези ,които ги произвеждат им е по-сладко да ти дадат едно кашонче чаркуляци , взимат ти паричките
и после ти си бии главата :
, както в случая и аз направих, ама то си имах време,пък и като имаш малко бензин в кръвта

dj_marti79
- специалист
- Мнения: 457
Един алтернативен източник: viewtopic.php?f=18&t=22095&p=404828#p404828
- Мнения: 4
И аз си направих водородна клетка даваше 2 литра газ на минута с 28 А ток.Проблема при тези клетки за автомобил е ,че имаш ограничение на така,зависи каква мощност има алтенатора,ако консумацията е по голяма скапва акумолатора.Колкото повече газ-толкова повече ток,колкото повече товариш алтенатора толкова повече си качваш разхода.Къде отива икономията - да компесира увеличения разход.
PS За 10км. - 0,5л вода ....
PS За 10км. - 0,5л вода ....
- Мнения: 1
ebahti написа:dobur den iskam da te pitam,ot kude moga da si vzema tezi ne6ta za prerabotkata na otraboteno olio kum dizel,i kak stava samiq proces ako moje???miro333 написа:колеги аз се занимавам с производството на алтернативни горива (за собствени нужди) по-точно с използвано олио съм подкарал 124-ката ако има заинтерисувани мога да обясня процеса на производство (не е сложен)Давай де...
Моля, тук пишем на Кирилица. 8180
bdimov
- специалист
- Мнения: 160
Нямам никакви претенции да съм вещ в "занаята" но не бих се съгласил с някои мнения на колеги.
1. Сгъстен въздух не е лоша идея но няма 100% екология, както и кола без разход на гориво и консумативи. Автомобила докато се движи не изхвърля никакви емисии- факт. Но като се приберете у вас в гаража въздуха от самосебеси няма да се нагнети на няколкостотин атмосфери в бутилката ( резервоара ). Та прибирате се, включвате го за неизвестно време ( времето зависи от различни фактори ) към един компресор ( и то не компресор за пръскане на шкафчета и т.н. ) и той започва да си нагнетява. През това време компресора харчи ток, който идва ( поне за България и то по-голямата и част ) от изгарянето на върглища от Маришкия въглищен басейн ( много въглища но за жалост лигнитни т.е. нискокалорични с голямо съдържание на сяра и други примеси ). Вярно е ТЕЦ-а има пречиствателни инсталации но за пречистването на този SO2 и SO3 пък се използват тонове Ca(OH)2 > гасена вар ( по неофициални данни за денонощие тецовете при СтараЗагора изразходват около 2000т. вар за да пречистят с нея серниядиоксид и серниятриоксид до CaSO4 т.е. гипс ( за съжаление гипс с повишено съдържание на тежки метали ... не че не го влагат в циментовото производство после де
Големия недостатък на "въздуха" е и късия пробег. Консумативи и части... да няма инжектори, водна помпа, горивна помпа, радиатор и т.н. но си е машина. Машината е направена от части ( детайли ), които си се чупят рано или късно. Но стига за тоя въздух че се отнесох
2. Олио. Колегата, който цеди старо олио с микронни цедки не прави биодизел. Той си цеди олио
3. Водородни клетки. Според това, какво казва науката е ясно не неможе от чаша от 250мл. да източиш 1 литър
Незнам защо хора си мислят че разхода на гориво ще се понижи, защото едва ли не заместваме едно гориво с друго т.е. бензин/въздух го заместваме с водород/кислород. То е ясно че няма как да произведем необходимото количество водородо-кислород за автономна работа на двигателя. Понижаването на разхода идва от повишаването в скоростта на изгаряне в цилиндъра ( всички знаем че по-голямото количество на горивото изгаря след двигателя в изпускателната уредба ). Скоростта на горене на водородо-кислорода е в пъти по-голяма от оскоростта на горене на каквато и да е друга горивна смес. Затова прибавен в малки количества към основната смес спомага за по-бързото запалване на основната горивна смес в цилиндъра и по-пълното изгаряне до края на работния такт.
4.Момента с няколкото атома в едно канче > джур-джур и става друг елемент и много фира ( енергия ) невиждам смисъл да коментирам
П.С. Знам че ще "разлая кучетата"
но нали затова е форума. Надявам се темата да продължава да е интересна. Ако има несъгласни с написаното по-горе ( а то ще има ) ще се радвам да дискутираме. Пак повтарям нямам претенции че съм напълно точен и знаещ, а просто размишлявам върху прочетеното тук и не само тук.

1. Сгъстен въздух не е лоша идея но няма 100% екология, както и кола без разход на гориво и консумативи. Автомобила докато се движи не изхвърля никакви емисии- факт. Но като се приберете у вас в гаража въздуха от самосебеси няма да се нагнети на няколкостотин атмосфери в бутилката ( резервоара ). Та прибирате се, включвате го за неизвестно време ( времето зависи от различни фактори ) към един компресор ( и то не компресор за пръскане на шкафчета и т.н. ) и той започва да си нагнетява. През това време компресора харчи ток, който идва ( поне за България и то по-голямата и част ) от изгарянето на върглища от Маришкия въглищен басейн ( много въглища но за жалост лигнитни т.е. нискокалорични с голямо съдържание на сяра и други примеси ). Вярно е ТЕЦ-а има пречиствателни инсталации но за пречистването на този SO2 и SO3 пък се използват тонове Ca(OH)2 > гасена вар ( по неофициални данни за денонощие тецовете при СтараЗагора изразходват около 2000т. вар за да пречистят с нея серниядиоксид и серниятриоксид до CaSO4 т.е. гипс ( за съжаление гипс с повишено съдържание на тежки метали ... не че не го влагат в циментовото производство после де
Големия недостатък на "въздуха" е и късия пробег. Консумативи и части... да няма инжектори, водна помпа, горивна помпа, радиатор и т.н. но си е машина. Машината е направена от части ( детайли ), които си се чупят рано или късно. Но стига за тоя въздух че се отнесох
2. Олио. Колегата, който цеди старо олио с микронни цедки не прави биодизел. Той си цеди олио
3. Водородни клетки. Според това, какво казва науката е ясно не неможе от чаша от 250мл. да източиш 1 литър
4.Момента с няколкото атома в едно канче > джур-джур и става друг елемент и много фира ( енергия ) невиждам смисъл да коментирам
П.С. Знам че ще "разлая кучетата"
ivanovbg
- майстор
- Мнения: 5269
bdimov написа:Нямам никакви претенции да съм вещ в "занаята" но не бих се съгласил с някои мнения на колеги.Абе малко не си прав http://money.bg/news/id_926694298/%D0%9 ... 1%82%D0%B0
1. Сгъстен въздух ...
Другото което е. че един ветрогенератор наместо да прави ток спокойно може да помпи въздух. Да не говорим , че тогава цялата му електроника ще отиде в коша и цената доста ще спадне. Нищо не пречи балоните с въздух да се ползват и за производство на ток при нужда и така отпада така наречения студен резерв. Просто пускаш крана и имаш ток. Това го бях писал в друга тема.
Соларните клетки също могат да въртят компресори.
Реално двигателите на сгъстен въздух имат голям въртящ момент и могат направо да въртят колелата. Понеже ще са с лостова система като парните локомотиви няма да имат нужда и от челюстни спирачки.
dj_marti79
- специалист
- Мнения: 457
Радвам се че темата се съживи.
Дори и най-ниско калоричните въглища изгорени в ТЕЦ произвеждат повече енергия отколкото най-ефективния дизелов двигател последно поколение. ТЕЦ-овете обикновенно пушат извън града а не в центъра му, а отпадната топлина не я губим през ауспуха и радятора а отива за БГВ.
В крайна сметка ние не гоним екология а гоним беднотия и петролна и монополна независимост.
Ветрогенератора и солара освен че могат да сгъстяват въздух, могат и да зареждат акумулаторите на електромобила - ето 100%екология.
Аз например пресметнах, че ако сложа 2м квадратни солар на покрива на електромобила, ще зареждам с 300W или да кажем 150W при слабо слънце. 150W*8h=1200Wh. При разход на електромобила около 120Wh/km, това значи че ще мога да изминавам 10km само със зареждане на слънце, въпреки че имам условия за зареждане от мрежата. На мен ми е 10km в 2-те посоки.
Но това е за в темата за електромобила, ще го постна и там.
Успех на всички.
Дори и най-ниско калоричните въглища изгорени в ТЕЦ произвеждат повече енергия отколкото най-ефективния дизелов двигател последно поколение. ТЕЦ-овете обикновенно пушат извън града а не в центъра му, а отпадната топлина не я губим през ауспуха и радятора а отива за БГВ.
В крайна сметка ние не гоним екология а гоним беднотия и петролна и монополна независимост.
Ветрогенератора и солара освен че могат да сгъстяват въздух, могат и да зареждат акумулаторите на електромобила - ето 100%екология.
Аз например пресметнах, че ако сложа 2м квадратни солар на покрива на електромобила, ще зареждам с 300W или да кажем 150W при слабо слънце. 150W*8h=1200Wh. При разход на електромобила около 120Wh/km, това значи че ще мога да изминавам 10km само със зареждане на слънце, въпреки че имам условия за зареждане от мрежата. На мен ми е 10km в 2-те посоки.
Но това е за в темата за електромобила, ще го постна и там.
Успех на всички.
Тема "Алтернативни горива, двигатели, енергийни източници и начини" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!