• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
lacezarasia - специалист
защо водородните клетки не ги монтират фабрично?
аndi - напреднал
Ами защото монтажа е индивидуален за всеки автомобил, оттам и цената! При някой има място при двигателя ,при други не,при мен я сложих в багажника :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: А и на тези ,които ги произвеждат им е по-сладко да ти дадат едно кашонче чаркуляци , взимат ти паричките :mrgreen: и после ти си бии главата : :проба: , както в случая и аз направих, ама то си имах време,пък и като имаш малко бензин в кръвта :o :o :o
dj_marti79 - специалист
Един алтернативен източник: viewtopic.php?f=18&t=22095&p=404828#p404828
И аз си направих водородна клетка даваше 2 литра газ на минута с 28 А ток.Проблема при тези клетки за автомобил е ,че имаш ограничение на така,зависи каква мощност има алтенатора,ако консумацията е по голяма скапва акумолатора.Колкото повече газ-толкова повече ток,колкото повече товариш алтенатора толкова повече си качваш разхода.Къде отива икономията - да компесира увеличения разход.
PS За 10км. - 0,5л вода ....
ebahti написа:
miro333 написа:
колеги аз се занимавам с производството на алтернативни горива (за собствени нужди) по-точно с използвано олио съм подкарал 124-ката ако има заинтерисувани мога да обясня процеса на производство (не е сложен)
Давай де...
dobur den iskam da te pitam,ot kude moga da si vzema tezi ne6ta za prerabotkata na otraboteno olio kum dizel,i kak stava samiq proces ako moje???

Моля, тук пишем на Кирилица. 8180
bdimov - специалист
Нямам никакви претенции да съм вещ в "занаята" но не бих се съгласил с някои мнения на колеги.

1. Сгъстен въздух не е лоша идея но няма 100% екология, както и кола без разход на гориво и консумативи. Автомобила докато се движи не изхвърля никакви емисии- факт. Но като се приберете у вас в гаража въздуха от самосебеси няма да се нагнети на няколкостотин атмосфери в бутилката ( резервоара ). Та прибирате се, включвате го за неизвестно време ( времето зависи от различни фактори ) към един компресор ( и то не компресор за пръскане на шкафчета и т.н. ) и той започва да си нагнетява. През това време компресора харчи ток, който идва ( поне за България и то по-голямата и част ) от изгарянето на върглища от Маришкия въглищен басейн ( много въглища но за жалост лигнитни т.е. нискокалорични с голямо съдържание на сяра и други примеси ). Вярно е ТЕЦ-а има пречиствателни инсталации но за пречистването на този SO2 и SO3 пък се използват тонове Ca(OH)2 > гасена вар ( по неофициални данни за денонощие тецовете при СтараЗагора изразходват около 2000т. вар за да пречистят с нея серниядиоксид и серниятриоксид до CaSO4 т.е. гипс ( за съжаление гипс с повишено съдържание на тежки метали ... не че не го влагат в циментовото производство после де :)
Големия недостатък на "въздуха" е и късия пробег. Консумативи и части... да няма инжектори, водна помпа, горивна помпа, радиатор и т.н. но си е машина. Машината е направена от части ( детайли ), които си се чупят рано или късно. Но стига за тоя въздух че се отнесох :lol:


2. Олио. Колегата, който цеди старо олио с микронни цедки не прави биодизел. Той си цеди олио :)

3. Водородни клетки. Според това, какво казва науката е ясно не неможе от чаша от 250мл. да източиш 1 литър :) Незнам защо хора си мислят че разхода на гориво ще се понижи, защото едва ли не заместваме едно гориво с друго т.е. бензин/въздух го заместваме с водород/кислород. То е ясно че няма как да произведем необходимото количество водородо-кислород за автономна работа на двигателя. Понижаването на разхода идва от повишаването в скоростта на изгаряне в цилиндъра ( всички знаем че по-голямото количество на горивото изгаря след двигателя в изпускателната уредба ). Скоростта на горене на водородо-кислорода е в пъти по-голяма от оскоростта на горене на каквато и да е друга горивна смес. Затова прибавен в малки количества към основната смес спомага за по-бързото запалване на основната горивна смес в цилиндъра и по-пълното изгаряне до края на работния такт.

4.Момента с няколкото атома в едно канче > джур-джур и става друг елемент и много фира ( енергия ) невиждам смисъл да коментирам :)

П.С. Знам че ще "разлая кучетата" :) но нали затова е форума. Надявам се темата да продължава да е интересна. Ако има несъгласни с написаното по-горе ( а то ще има ) ще се радвам да дискутираме. Пак повтарям нямам претенции че съм напълно точен и знаещ, а просто размишлявам върху прочетеното тук и не само тук. :razz: :-D :)
ivanovbg - майстор
bdimov написа:
Нямам никакви претенции да съм вещ в "занаята" но не бих се съгласил с някои мнения на колеги.

1. Сгъстен въздух ...
Абе малко не си прав http://money.bg/news/id_926694298/%D0%9 ... 1%82%D0%B0


Другото което е. че един ветрогенератор наместо да прави ток спокойно може да помпи въздух. Да не говорим , че тогава цялата му електроника ще отиде в коша и цената доста ще спадне. Нищо не пречи балоните с въздух да се ползват и за производство на ток при нужда и така отпада така наречения студен резерв. Просто пускаш крана и имаш ток. Това го бях писал в друга тема.
Соларните клетки също могат да въртят компресори.

Реално двигателите на сгъстен въздух имат голям въртящ момент и могат направо да въртят колелата. Понеже ще са с лостова система като парните локомотиви няма да имат нужда и от челюстни спирачки.
dj_marti79 - специалист
Радвам се че темата се съживи.
Дори и най-ниско калоричните въглища изгорени в ТЕЦ произвеждат повече енергия отколкото най-ефективния дизелов двигател последно поколение. ТЕЦ-овете обикновенно пушат извън града а не в центъра му, а отпадната топлина не я губим през ауспуха и радятора а отива за БГВ.
В крайна сметка ние не гоним екология а гоним беднотия и петролна и монополна независимост.
Ветрогенератора и солара освен че могат да сгъстяват въздух, могат и да зареждат акумулаторите на електромобила - ето 100%екология.
Аз например пресметнах, че ако сложа 2м квадратни солар на покрива на електромобила, ще зареждам с 300W или да кажем 150W при слабо слънце. 150W*8h=1200Wh. При разход на електромобила около 120Wh/km, това значи че ще мога да изминавам 10km само със зареждане на слънце, въпреки че имам условия за зареждане от мрежата. На мен ми е 10km в 2-те посоки.
Но това е за в темата за електромобила, ще го постна и там.
Успех на всички.
fbr - майстор
dj_marti79 написа:
При разход на електромобила около 120Wh/km,
Този разход ми се вижда супер оптимистичен.
ivanovbg - майстор
Разхода е нормален за лятото.

Иначе миналото лято си правих експеримент със сгъстен въздух. С колелото с 10 литрова бутилка напомпана на 10 бара минах 2 километра. Е за тръгване помагах с педалите :-D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Алтернативни горива, двигатели, енергийни източници и начини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: