• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Всички имаме коли, нали ?
silent - майстор
вт дек 31, 2024 2:05 pmzz_stefanov написа:
Вече често изпреварвам електрически BMV'та на магистралата. Могат да карат бързо, но не искат, ясно защо.
Та още сме далеко, а пък до тези 'ох одраскаха ми фотоволтаика' сме съвсем далеко.
Готвят някакви нови по леки батерии с висока плътност, но ще видим.
Масово не могат да карат бързо, ограничени са на 180км. Някои и на по-малко.
hidrazin - майстор
нед яну 05, 2025 10:01 amТрифон П.Трифонов написа:
https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1 ... 38601.html
Такива ги чуваме по няколко пъти в годината и ... нищо.
Демек редовно някой измисля революционна батерия която не стига до масова разработка.
Ей сега гледам някаква електричка с батерия 80kWh - тежи към 2 500 кила.
При заявена енергийна плътност на батерията от 24Wh/kg за да постигне онези 80kWh само носещата конструкция(батерията) трябва да е към 3 300 кила.
Като прибавим теглото на неносещите елементи - гуми, стъкла, седалки, климатроник, електроника, мотори... отиваме към тегло над 4 000 кила.
Нищо не пишат и за живота на тая батерия... :? Така конструирана става кола за "еднократна" употреба.
:partyman:
ESPACE - майстор
нед яну 05, 2025 10:52 amhidrazin написа:
Такива ги чуваме по няколко пъти в годината и ... нищо.
Демек редовно някой измисля революционна батерия която не стига до масова разработка.
Ей сега гледам някаква електричка с батерия 80kWh - тежи към 2 500 кила.
При заявена енергийна плътност на батерията от 24Wh/kg за да постигне онези 80kWh само носещата конструкция(батерията) трябва да е към 3 300 кила.
Като прибавим теглото на неносещите елементи - гуми, стъкла, седалки, климатроник, електроника, мотори... отиваме към тегло над 4 000 кила.

:thumbs:
Разни университети и институти усвояват едни държавни пари.
Ал_ - специалист
Не може ли да се опъне една жица, и колата - с кука - да черпи ток от жицата, а който иска да се откроява с ляв мигач - ползва безжична версия, като зареждането на телефоните. Пък жицата нека я захранват с енергия от слънцето. При нашите скъпи пътни настилки - убеден съм, че и те са с подобна функция :-D
hidrazin - майстор
нед яну 05, 2025 11:30 amАл_ написа:
Не може ли да се опъне една жица, и колата - с кука - да черпи ток от жицата,...
Може бре ама трябват поне две жици. Даже вече е направено за камиони.
Магистрала А5
За 5 километра жици заровиха 15 000 000 евра.
Кога видиш там да се движи камион с пантограф(кука) ела ми се обади.
:partyman:
hidrazin - майстор
нед яну 05, 2025 12:38 pmТрифон П.Трифонов написа:
Тролеймобил?!
Нещо такова ама недъгаво.
Сега разбрах че там вече са заровени над 50 000 000 евра...





:partyman:
vlax - майстор
нед яну 05, 2025 1:02 pmhidrazin написа:
Нещо такова ама недъгаво.
Сега разбрах че там вече са заровени над 50 000 000 евра...
:partyman:

Абе не ги мислете Германците,Имат заравят.И да губят пак са по-добре от наС...
Ние само гледаме и лющим семки...
:partyman:
Николов Н. - специалист
" Гроздето е зелено..." :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: