вт дек 31, 2024 2:05 pmzz_stefanov написа: Вече често изпреварвам електрически BMV'та на магистралата. Могат да карат бързо, но не искат, ясно защо.Масово не могат да карат бързо, ограничени са на 180км. Някои и на по-малко.
Та още сме далеко, а пък до тези 'ох одраскаха ми фотоволтаика' сме съвсем далеко.
Готвят някакви нови по леки батерии с висока плътност, но ще видим.
нед яну 05, 2025 10:01 amТрифон П.Трифонов написа: https://www.kaldata.com/%D0%B0%D0%B2%D1 ... 38601.htmlТакива ги чуваме по няколко пъти в годината и ... нищо.
Демек редовно някой измисля революционна батерия която не стига до масова разработка.
Ей сега гледам някаква електричка с батерия 80kWh - тежи към 2 500 кила.
При заявена енергийна плътност на батерията от 24Wh/kg за да постигне онези 80kWh само носещата конструкция(батерията) трябва да е към 3 300 кила.
Като прибавим теглото на неносещите елементи - гуми, стъкла, седалки, климатроник, електроника, мотори... отиваме към тегло над 4 000 кила.
Нищо не пишат и за живота на тая батерия...

