Chefo77 написа:Не ти е интересно, защото си обикновен геврекчия. Въртящият момент е това, което ти движи колата. Кел файда да имаш 1000 коня, като трябва да стигнеш 18 000 оборота, за да ги използваш. И като знаеш къде ти е максималната мощност, колко често я достигаш? Защото аз на дизела постоянно съм му в максималния въртящ момент. И изобщо не ми пука къде му е максималната мощност, стига ми, че над 1500-1600 оборота като натисна педала на газта, си тръгва да набира. Нищо, че няма мощност при тези обороти.Г-н Чефо, стига ме ядохте. Изядохте душата на един върл бензинаджия. Въртящият момент ти е в много тесен диапазон оптимален и действително той е много в началото на графиката. Само че колкото повече обороти имаме, толкова честотата на силата, която се прилага(въртящият момент) е по-висока. Де факто колите от Формула1 нямат никакви проблеми да се движат с високи скорости при обороти над 10,000.
Ключовият факт е, че бензиновата графика не е толкова стръмна откъм въртящият момент. Моят е по-малък, но е по-постоянен. Примерно предните графики бензинът има въртящ момент от 180 до 230. А дизелът от 170 до 275. Вариацията във въртящият момент при бензиновият двигател е по-малка. С други думи ти като стигнеш 3000-4000 оборота вече си за смяна на предавка, защото във високите нямаш никой. В ниските имаш. И? Аз като натисна педалът на газта, на 3000-4000 тъкмо почва да ми се развърта двигателя. И ускорява до края на скалата, почти до прекъсвача.
