• 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Не ти е интересно, защото си обикновен геврекчия. Въртящият момент е това, което ти движи колата. Кел файда да имаш 1000 коня, като трябва да стигнеш 18 000 оборота, за да ги използваш. И като знаеш къде ти е максималната мощност, колко често я достигаш? Защото аз на дизела постоянно съм му в максималния въртящ момент. И изобщо не ми пука къде му е максималната мощност, стига ми, че над 1500-1600 оборота като натисна педала на газта, си тръгва да набира. Нищо, че няма мощност при тези обороти.
Г-н Чефо, стига ме ядохте. Изядохте душата на един върл бензинаджия. Въртящият момент ти е в много тесен диапазон оптимален и действително той е много в началото на графиката. Само че колкото повече обороти имаме, толкова честотата на силата, която се прилага(въртящият момент) е по-висока. Де факто колите от Формула1 нямат никакви проблеми да се движат с високи скорости при обороти над 10,000.
Ключовият факт е, че бензиновата графика не е толкова стръмна откъм въртящият момент. Моят е по-малък, но е по-постоянен. Примерно предните графики бензинът има въртящ момент от 180 до 230. А дизелът от 170 до 275. Вариацията във въртящият момент при бензиновият двигател е по-малка. С други думи ти като стигнеш 3000-4000 оборота вече си за смяна на предавка, защото във високите нямаш никой. В ниските имаш. И? Аз като натисна педалът на газта, на 3000-4000 тъкмо почва да ми се развърта двигателя. И ускорява до края на скалата, почти до прекъсвача. :) Ако сметна, че не ми стига да изпреварване, свалям предавка и автоматично се вкарвам в зоната на максимална мощност. Като карам обикновено не ми трябва максималната мощност, не че не мога да я стигна. Както и ти не тръгваш със свирене на гуми.
Andri01 - майстор
От вицовете:

Върви си Зайо Байо през гората и изведнъж чува:
- Помооощ! Помоощ!
Поглежда и какво да види - коня паднал в една дупка...
- Моляте извадиме от тук, не мога да изляза! - Казал коня.
- Нямаш проблеми брато. - Казал Зайо и отишъл, запалил БМВ-то, върнал се, хвърлил едно въже на коня и го изтеглил от дупката.
На следващия ден, както си препускал през гората, коня чул:
- Помоощ!
Погледнал и в същата дупка бил паднал Зайо...
- Моляте Конче, извади ме... аз вчера как ти помогнах!
- Немаш ядове! - казал коня и си подал к*ра в дупката
- Фани се за х*я ми! - речено сторено, хванал се Зайо за "оная работа" на Коня и бил спасен!
Каква е поуката??? Ако ти е голям к*ра, не ти трябва БМВ!

Поуката е пределно ясна? Така,че стига сте си мерили "въртящите моменти"!! :)
Kirilpm - специалист
stivemaster написа:
Пичове само да ви информирам че турбота правят 4 фирми в света (масово става дума).За обсъжданите автомобили само 2 фирми произвеждат такива .Така че френски германски няма разлика.По интересно е при всеки пост да се сещате за следното "В НАФТАТА НАЙ ВЕРОЯТНО ИМА .........30% НАФТА".
Карах 5 години турбодизел с турбо с променлива геометрия.Какво беше учудването ми при първото обслужване - грешка грешка в компа който управлява геометрията на турбото.Следващо обслужване пак същото и така .Ами с тази нафта газовете са повече от колкото трябва при по други параметри на процеса на горене и контролера на турбото горкия отваря клапана и турбото си свисти пък Черокито не чува. Даваш си газ колкото си искаш ,резултат мижав.Дали колата ми е виновна ,а ?
Отивам извън страната и на всяко потегляне свиря гуми, що ли колата хвърчи,разхода друг звука също ?


Кириле като съм взел нещо да пиша, може и да знам какво точно пиша, не ми навирай Иванов тука и не ми давай акъл точно ти ако обичаш, ето ти един от многото сайтове където можеш да попрочетеш и да не се обаждаш неподготвен .Ако пък имаш познат с "Велика стена" с ГИ ,какъвто и да е да го пита за разхода му спрямо бензин.
Това което пишеш доказва до голяма степен че си нямаш хабер нито от дизелови нито от бензинови двигатели.Първо няма как двигател произведен да работи на бензин,ако щеш не течна ами замразена газ да му впръснеш в цилиндрите да постигне еднаква мощност на бензин и на газ при еднакво изразходено количество гориво.При еднакъв разход винаги мощността на газта ще ти е с една идея надолу,въпроса е че може да е толкова малка разликата че да не я усетиш.За това има сервизи с едни големи валяци,като го вадиш голям иди да премерят колата и после спори и се хващай на бас.А за вълшебната чуждестранна нафта,мисля че не се нуждае от коментар,ако вярваш,че тя ти е прочистила турбото и колата ти е почнала да оре в асфалта,мога само да ти кажа че самовнушението е голям човек.https://www.youtube.com/watch?v=xIijYgvxW0g този не вярвам да е идвал до България да зареди нафта и пак му се е развалила колата https://www.youtube.com/watch?v=BTPRXa7askM този може и да е сипвал от тукашната нафта :lol: :lol:
ivanovbg - майстор
Chefo77 написа:
Въртящият момент е това, което ти движи колата. Кел файда да имаш 1000 коня, като трябва да стигнеш 18 000 оборота, за да ги използваш. И като знаеш къде ти е максималната мощност, колко често я достигаш? Защото аз на дизела постоянно съм му в максималния въртящ момент. И изобщо не ми пука къде му е максималната мощност, стига ми, че над 1500-1600 оборота като натисна педала на газта, си тръгва да набира. Нищо, че няма мощност при тези обороти.
Нямал си проблеми сигурно защото никого не возиш или защото е вярно първото изречение.
Въобще не си прав. Нашето Сироко като мина 1000-те коня и стана най бързата кола в България. Мощността е количеството работа която може да свърши един агрегат за единица време. Колкото и да има въртящ момент твоето 130 коньово дизелче няма как да измине 400 метра за малко над 8 секунди. Въпреки въртящия момент тракторите които бавно орат са по 200 и повече коня за да вършат повече работа. То и беларуса ще оре с неговите 20 коня, ма за колко време минава декар? :?

Като говорим и за обороти - еми като се замисля 400 метра при 2 метра обиколка на гума са едва 200 оборота. С твоя "велик" въртящ момент няма как направят 200 оборота тези гуми за 8-9 секунди. Сирокото с неговите 10-12000 оборота и с мижавия 100нютонов момент ги развърта без проблем. Даже не знам дали има и толкова, защото ги мерим на колелата. Стараем се да не са много, защото няма файда от въртящ момент дето не може да го поеме пътя.

Та от мен да знаеш- въртящия момент се прави с предавки стига да имаш обороти, но не върши много работа. Като нямаш обороти ....

:partyman:
hidrazin - майстор
ivanovbg написа:
...Въобще не си прав. Нашето Сироко като мина 1000-те коня и стана най бързата кола ...
Аааа... и колко му е живтотеца на мотора? Без да го бараш, ей така да си дава все тези 1000 катъра.:-D
:partyman:
stivemaster - майстор
Така дайте сега да си дойдем на думата че тука разни тарикати изписаха сума глупости дето не могат да ги прескочат дори.
Моето твърдение е следното :
Сравняването на бензинов двигател с дизелов такъв е безпредметно, когато сравнявате 1.8 90к.с мислен 80-те години с 2.0 HDI .Просто си говорите за различни неща.

Иванов изобщо не те подценявам ,уточних че слагайки на стенда кола заредена с горивото за което е направена, ще видиш едни резултати.След това, същата кола заредена с "едиколко си процента в бензина" ще видиш едни други работи.Надявам се да разбираш какво ти пиша и да не ми се товариш, както обичаш да правиш по принцип.

Кирчо, пич към тебе имам оферта - колко пари си готов да сложиш (имаме кола, имаме и стенд в близост) срещу твърдението ми, че хайде да не е повече, защото тя ще направи повече, но че автомобила на газ с ГИ течна фаза, ше направи същите данни на динотеста като на бензин ?
Много ме кефят хората, които си мислят че света се върти около България и както е у нас така е и там .Можеш примерно да си публикуваш данни, включително тестови и лабораторни резултати които да са подправени и да ти се размине.Адвокатите да са като тука шматки и да те пропуснат .
Ето например твърдението на Виали,пак повтарям не искам да спорим дали и колко повече ще покаже плащаш ако покаже колкото на бензин !
Не отговориш ли на офертата спираш да дрънкаш ,няма да те карам да се извиняваш.
Kirilpm - специалист
Та от мен да знаеш- въртящия момент се прави с предавки стига да имаш обороти, но не върши много работа. Като нямаш обороти ....
Напълно подкрепям,скоростната кутия не е сложена за красота.Въртящия момент прави колата една идея по приятна за спокойно каране,не се налага постоянно ръчкане на скорости,но с това се изчерват вълшебните му свойства в лека кола,все пак нито теглиш 30 тона ремарке,нито ореш с нея.А това което е написал тинки че дизелите умират на високи обороти е поредната абсолютна глупост.Високи обороти за дизел са около 4500,на около 5000 имат ограничител повечето дизелови коли,но до тези обороти си вървят прекрасно.Съмнявам се да е карал съвременна дизелова кола,като цяло се съмнявам въобще да е карал дизелова кола,ами просто си прави заключения по прочетеното в нета.Ако спора се водеше преди да навлязат турбо дизелите,можеше да има смисъл и категорично да изберем бензина,но със сегашните реалности всеки кара на каквото му хареса.Наистина на газ излиза по евтино,но на някой му трябва комби с голям багажник и бутилката седи като цирей в този багажник,другия пък си намирал нафта на черно и за него всички каращи на газ са мизерници.Идея си нямате колко S класи и А8-мици си джиткат на газ и собствениците ги боли че в някой форум не одобряват това.
stoianov_n - специалист
stivemaster написа:
Така дайте сега да си дойдем на думата че тука разни тарикати изписаха сума глупости дето не могат да ги прескочат дори.
Моето твърдение е следното :
Сравняването на бензинов двигател с дизелов такъв е безпредметно, когато сравнявате 1.8 90к.с мислен 80-те години с 2.0 HDI .Просто си говорите за различни неща....
Не бе, колегата сравняваше 1.9 TDI 110 коня с 2.0 115 коня бензин на VW.
Ма така и не разбрах кой двигател...печели.. :-D
Kirilpm - специалист
stivemaster написа:
Така дайте сега да си дойдем на думата че тука разни тарикати изписаха сума глупости дето не могат да ги прескочат дори.
Моето твърдение е следното :
Сравняването на бензинов двигател с дизелов такъв е безпредметно, когато сравнявате 1.8 90к.с мислен 80-те години с 2.0 HDI .Просто си говорите за различни неща.

Иванов изобщо не те подценявам ,уточних че слагайки на стенда кола заредена с горивото за което е направена, ще видиш едни резултати.След това, същата кола заредена с "едиколко си процента в бензина" ще видиш едни други работи.Надявам се да разбираш какво ти пиша и да не ми се товариш, както обичаш да правиш по принцип.

Кирчо, пич към тебе имам оферта - колко пари си готов да сложиш (имаме кола, имаме и стенд в близост) срещу твърдението ми, че хайде да не е повече, защото тя ще направи повече, но че автомобила на газ с ГИ течна фаза, ше направи същите данни на динотеста като на бензин ?
Много ме кефят хората, които си мислят че света се върти около България и както е у нас така е и там .Можеш примерно да си публикуваш данни, включително тестови и лабораторни резултати които да са подправени и да ти се размине.Адвокатите да са като тука шматки и да те пропуснат .
Ето например твърдението на Виали,пак повтарям не искам да спорим дали и колко повече ще покаже плащаш ако покаже колкото на бензин !
Не отговориш ли на офертата спираш да дрънкаш ,няма да те карам да се извиняваш.
Бе ти накрая ще намериш ли кой да ти зареди колата?Баси смешника ти на всяко зареждане ли се хващаш на бас с някой? :lol: Първо се научи да четеш какво ти пиша,на ясен български език съм ти написал че кола на газ може да извади по-голяма мощност от колкото на бензин,но това се отразява в разхода,личната ми кола от години си работи така.Това което казвам е че няма как при еднакъв разход в литри на бензин и на газ да имаш еднаква мощност и това мисля че можеш сам да си го докажеш и без стенд,достатъчно е да прочетеш някоя книжка,а не да ми цитираш сайтове на производители на газови уредби.Ми много ясно че ще твърди че с неговата газова уредба колата ще е по-икономична от колкото с тази на конкуренцията.За да разбереш истинста се поинтересувай от калоричността на пропан-бутана и масовия а95 бензин у нас.Нямало да ме кара да се извинявам,ебати сладура :lol:
stivemaster - майстор
Толкова ти е акъла на тебе, че чак ме е срам да споря, свалям си нивото ебаси.
Преведено като за тебе - баса (колкото и да те учудва) е, че колата ще даде освен въртящ момент и мощност но и разход, поне колкото на бензин .
Ако можеш да четеш чети и отговаряй.Не си позволявай да ме обиждаш, точно ти с твоите познания, че се набирам вече и както напоследък обикалям цяла България, да не ми щукне да те посетя, да ми кажеш в лицето че съм ти смешен !

Конкуренцията щели да сплашват дилетант, Виали НЯМАТ конкуренция бе разбирач.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: