• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Всички имаме коли, нали ?
turbocharged - специалист
Кабриолет със свален гюрук на огледала виждали ли сте да паркират. :rolleyes: Големи шофьори ей.
Стиви - специалист
Тинки, мога да се хвана на бас, че ще вкарам твоята кола в твоя гараж на огледала по-бързо, отколкото ти я вкарваш като се въртиш и гледаш назад. Същото важи и за паркиране на паркинг между две коли. При шофиране назад в тесни места, по-голяма вероятност има да си удариш предницата, отколкото задницата. Когато не гледаш в огледалата, а се обръщаш назад, изгубваш от поглед предницата. Особено при по-дълги автомобили, какъвто е комбито. Колкото е по-дълъг автомобила, толкова по малко реагира задницата при въртене на волана. При микробусите почти стои на място, при напълно завъртан волан, така че е важно да се следи и предницата. Самото завъртане на тялото назад понякога е придружено с неволно завъртане и на волана, което в тесни пространства може да е фатално.

Това за мъртвата зона, не знам защо го намесихте при шофирането на заден, при положение, че е проблем при смяна на лентите за движение. Моля ви, не ми казвайте, че при шофиране с 90км/ч , при всяко изпреварване се обръщате назад, вместо да погледнете в огледалата :shock: За да сте сигурни, че няма никой в мъртвата зона, е необходимо малко предвидливост да дадете мигач и погледнете в огледалото поне 5 секунди преди да предприемете маневра за изпреварване/престрояване. И да следите огледалото приблизително на всяко мигане на мигача. За 5 секунди, ако има някой в зоната или ще ви е изпреварил или ще ви пропусне преди него. Пък и ако не се е появил във видимата ви зона, за цялото това време, значи се движи точно с вашата скорост и няма как да му засечете пътя.

Относно стерео виждането - то трудно помага за определяне на разстоянията, особено на панорамни огледала, защото обектите изглеждат по-далече, отколкото са на практика. За това пък има един много лесен начин за справяне с проблема - ВРЕМЕТО. Отново е нужна предвидливост да гледаме в огледалата повече ВРЕМЕ. В динамична обстановка, ако има достатъчно данни, мозъка може да прецени точно за колко време ще пристигне колата зад нас и дали ще имаме време да изпреварим, без да и засечем пътя. Същото е и с карането на заден ход. Ако отдалече гледаме препятствията и караме с константна скорост, то мозъка преценява разстоянията по времето за което ги приближаваме.

За да имаш ръка ловка, трябва много тренировка!

Ако упорито отказвате да практикувате нещо, никога няма да се научите! Не казвам, че и аз не се въртя, като шофирам назад. Правя го, но ПРЕДИ да потегля назад, за да видя общата картина, преценя обстановката и да си направя план за действие.

Колкото и да е странно, пешеходците по правило ми пречат на ПРЕДНИЦАТА. Има особено тъпи екземпляри, които стоят на 50 см от дясната страна на колата/буса и не помтръдват като им свира, при положение, че съм навил пълен ляв и се опитвам да паркирам на някой паркинг на заден. Налага се да ги побутна с калника, за да се усетят!
thinkpad - майстор
Стиви написа:
Тинки, мога да се хвана на бас, че ще вкарам твоята кола в твоя гараж на огледала по-бързо, отколкото ти я вкарваш като се въртиш и гледаш назад.
Не можеш да ми вкараш колата в гаража, колкото и упорито да опитваш. По простата причина, че аз гараж нямам! :!: А иначе и до сега си я вкарвам назад. Или напред. Както ми кефне. Без да се въртя. Честно казано, не съм питал кой ще вкара колата по-бързо, та да тръгнем със сравненията - доказвания. Вашето е нещо подобно на следното "На пътя има дълбока 10 метра дупка. Да, ама дупката я няма, понеже ако си предвидлив, няма да паднеш в нея".. Нали знаеш "Един момент невнимание, цял живот мъртъв". Разчиташ на това, че никога няма да сгрешиш и никога няма да се разсееш? То за такива като теб не трябва да има светофари и бариери на ЖП прелезите. Нали се оглеждате, за какво са ви? За това толкова автомобили размазани на ЖП прелези имаше.
Честно казано, ако упорито отказвам да практикувам нещо, няма да се науча. За това съм пропуснал цигарите и някои други "хубави" за здравето неща. Мразя две неща - да съм в автомобил, в който позицията на водача е ниска спрямо разположението на купето и нищо не виждаш и това да карам назад. Напред е по-добре.
Гледай в огледалата ПОВЕЧЕ време. Така ще имаш повече възможности да блъснеш някой пешеходец. Отделно, да ти кажа - в градска обстановка нямаш време да чакаш по 5 секунди, докато тръгнеш да правиш маневра. През това време 5 пъти може да се е затворила пролуката, в която да се мушнеш. А в България почти никой не те пуска да минеш. Отдавна съм се убедил, че трябва да си нахален джигит, за да можеш да минеш.
radius - майстор
Стиви написа:
...
Нещата, които си написал звучат вярно. Убягва ти обаче, че с огледалата нямаш периферно зрение и точно то ти помага, когато паркирайки на заден, човек се навре зад колата. Ти гледаш в лявото огледало и в тези 30 ms някой се набутва отзад отдясно. Дали си е виновен сам е отделен въпрос, но няма да го видиш.
kr1100 - майстор
l_bonev написа:
Горните 2-ма колеги явно не са карали нищо само с кабина и водят без мислен спор. Парктроника да ли ще ти помогне , ако искаш да се включиш на главен път или кръстовище, което от дясната ти страна е по малко от 40- 45 градуса. :prayer: Явно не сте попадали в подобна ситуация. Врата ти става , като на жираф. Айде със здраве. :partyman:
Мен ли визираш ? Тойота Хиайс,Деу,Ситроен С15,Опел комбо - все товарни. Парктоника помага много докато гледаш в огледалата и даваш назад и някой реши да мине зад теб,попадайки в мъртвата зона. Само да писне и си нащрек. парктроника го препоръах на Тинки
За такива кръстовища си много прав.Много често попадам в такава ситуация.
А по темата - по-добре ван вместо комби.С еднаква дължина са почти, само вана е по широк и висок и събира много багаж.А със свалени/махнати/ седалки и дълъг и широк и висок товар. На някои ванове се свалят без инструмент и може да се променя броя и разположението на седалките.
bagera1 - специалист
Предложение за комби...опел омега б- кола която ще ти е и комфортна но и по-скъпа за подържане от астра на пример. Пасат б4 това е модел 1993-1997, агрегати като на голф 3 окачването като на стария пасат- здрава и евтина за поддържане. За ван... Рено сценик 1 бензинови, 1 фаза е с по-евтино газифициране и обслужване- двигателита са 8клапанови 1.6 и 2.0. С 1.6 8v трябва да се внимава при покупката че може да е пукнат блока от некадърни майстори, коет е поправимо де, но за всеки случай

Относно паркирането, на огледала най-добре, с гледане на зад само когато съм много близо до кола. И нека никой да не ме убеждава че с огледалата е по-трудно. На работа правим много нови и скъпи коли, някои струващи повече от 200 000, та с такава кола на заден знаете ли как се минава покрай подобна на нея- на огледала! Забравих да кажа, понякога се минава на сантиметри- 2-5 това с обръщане няма как да стане
Сузи - специалист
schuldiner написа:
Абе за добрия шофьор няма голямо значение - немалко тираджии се наместваха на рампа на отворена врата, вместо на огледала, а други никак не можеха, дори и с насочване отвън. Но фактът си е факт - огледалото убива стереото и няма точна преценка за разстоянията. Губи се и периферното зрение, което в града е дори по-важно. Например по-кофти е да застрашиш някой завеян пешеходец, пресичащ зад гъза ти, отколкото да чукнеш нечия кола. Особено ако гледаш лявото огледало, а той ти влиза отдясно... Смешно ми става като си представя как някой гледа двете огледала едновременно. Или пък хваща разстоянията по отражение - на такива не им дават книжка заради психото.
А обсъждат варианти психото да отпадне.
peps - напреднал
bagera1 написа:
......Рено сценик 1 бензинови, 1 фаза е с по-евтино газифициране и обслужване- двигателита са 8клапанови 1.6 и 2.0. С 1.6 8v трябва да се внимава при покупката че може да е пукнат блока от некадърни майстори, коет е поправимо де, но за всеки случай.....
Препоръчвам, не е типичното комби, но задния ред седалки са единични и се свалят за секунди и то без инструменти. Така се отваря доста голям полезен обем с равен под. Проблема с гарнитурата на главата и пукане на блока наистина е характерно само за 1,6 8V /К7М мотора/ на фаза 1, при 2,0 8V мотора не стоят така нещата. Затова пък при фаза 2 с 1,6 16V /К4М мотора/ са изчистени дребните проблеми от първата фаза, като са повишени конете, което в случая не е от значение. Минусите при втората фаза /бензиновите версии/ са пластмасовите смукателни колектори, които предполагат само ГИ и по-високия данък.
kr1100 - майстор
@ "Препоръчвам, не е типичното комби, но задния ред седалки са единични и се свалят за секунди и то без инструменти. "

Oбаче ония от КАТ не мислят така - нарушаване конструкцията на автомобила :?
Единствено на 7 месните от VAG/Ford = /Sh/Al.Galaxy/ минава номера,защото в кинжката на автомобила има картинки с дадени варианти с различен брой седалки и при спор започват да мънкат.
Chefo77 - майстор
kr1100 написа:
@ "Препоръчвам, не е типичното комби, но задния ред седалки са единични и се свалят за секунди и то без инструменти. "

Oбаче ония от КАТ не мислят така - нарушаване конструкцията на автомобила :?
Единствено на 7 месните от VAG/Ford = /Sh/Al.Galaxy/ минава номера,защото в кинжката на автомобила има картинки с дадени варианти с различен брой седалки и при спор започват да мънкат.
Точно. Не съм имал проблем лично, но са ми го казвали хора от КАТ. Можеш да сгънеш седалките, но не и да ги демонтираш и да караш така. И номера "Свалих ги за да ги изпера" не върви :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Избор на комби" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: