Всички имаме коли, нали ?
ge6aaaa3 - специалист
Здравейте, въпросът ми е как мога да свържа втори акумулатор, така че да се зарежда заедно с основния, но когато колата не е на контакт, да не черпи ток от него. Ще правя по-сериозна музика в колата и не ми се ще да бутам след един час слушане на изгасен двигател. Което, между другото и сега се случва... :-D Колата е Mercedes W202 1,8 бензин. алтернатора е 70A.
Днес надрасках една схема набързо, но не съм сигурен дали няма да изкочат непредвидени проблеми...
http://dox.bg/files/dw?a=d91f47c9dd
Идеята е, когато напрежението на основния акумулатор /65Ah/ достигне 14V, втория акумулатор/20Ah/ да се включи на заряд през 0,4ома/50W резистор, за да се ограничи изравнителния ток на около 10А. Когато и втория акумулатор достигне 14V, второто реле шунтира резистора, за да може да се зарежда с по-голям ток.
Някакви забележки или идеи за подобряване преди да съм го метнал?
ivanovbg - майстор
Само загуба на ресурс. По добре вземи схемата за ДРЛ дето аз я публикувах за Стив1962 viewtopic.php?f=36&t=35561&hilit=%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8+%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8&start=40 и наместо фарове да ти включва акумулатора да се зарежда директно към другия. За останалото ще има грижа алтернатора. 1 наместо към габарит го вържи към маса.
ge6aaaa3 - специалист
ivanovbg написа:
За останалото ще има грижа алтернатора.
Не съм съгласен! Какво става, ако допълнителния акумулатор е изтощен до 10 волта и го включиш директно към заредения до 13V основен акумулатор? Биха протекли огромни изравнителни токове и двата акумулатора ще си отидат без време. Алтернатора няма как да ограничи изравнителния ток между двата акумулатора.
ivanovbg - майстор
Еми защо питаш тогава?

Така съм направил на едно приятелче рибарче и от миналата година март до сега е без проблем. Щом искаш слагай каквото те учи акъла. Лошото ще е че толкова изтощен акумулатор за да го заредиш с 10 ампера ще трябва да го караш 5-6 часа минимум. Сам сметни колко гориво ще ти струва ако всеки ден го празниш. :lol: :lol: :lol:
ge6aaaa3 - специалист
ivanovbg написа:
Еми защо питаш тогава?

Така съм направил на едно приятелче рибарче и от миналата година март до сега е без проблем. Щом искаш слагай каквото те учи акъла. Лошото ще е че толкова изтощен акумулатор за да го заредиш с 10 ампера ще трябва да го караш 5-6 часа минимум. Сам сметни колко гориво ще ти струва ако всеки ден го празниш. :lol: :lol: :lol:
Виж, не искам да се заяждам, ама погледна ли схемата изобщо? С 10 ампера ще се зарежда най-много 10 минути, докато достигне някъде 13-14V после се свързва директно. Помощния акумулатор е 20Ah, така че ако е напълно изтощен дори и с 10A ще се зареди за 2 часа, а аз няма как да го изтощя напълно без да го повредя.
Питам дали схемата ще сработи, както се очаква или съм допуснал някоя грешка... 2 мозъка са повече от един, а 10 са още повече...
stiv1961 - майстор
ivanovbg написа:
Стив1962
Благодаря, ше черпиш за едната година... за другото си прав :)
hidrazin - майстор
Аз пък въобще не знам защо са тези циркове? Не е никакъв проблем да свържеш допълнителен акумулатор от 20Ah директно към основния или направо по-голям акумулатор - 85Ah или повече. Стига да имаш място, разбира се. На алтернатора нищо няма да му стане. Единственото което рискуваш е ако караш колата на къси разстояния е да не дозарежда напълно по-големия (или съставен от два) акумулатор.
Иначе варианти много. За твоя модел кола мисля имаше и алтернатор за 90А. Евентуално се замисли за смяна с такъв, за да може по-бързо да ти дозарежда. Разните изгъзици с втори алтернатор за сега няма да ги споменавам. :-D
Тумба-лумба си иска своите жертви. :lol:
:partyman:
ge6aaaa3 - специалист
hidrazin написа:
Аз пък въобще не знам защо са тези циркове? Не е никакъв проблем да свържеш допълнителен акумулатор от 20Ah директно към основния или направо по-голям акумулатор - 85Ah или повече. Стига да имаш място, разбира се. На алтернатора нищо няма да му стане. Единственото което рискуваш е ако караш колата на къси разстояния е да не дозарежда напълно по-големия (или съставен от два) акумулатор.
Иначе варианти много. За твоя модел кола мисля имаше и алтернатор за 90А. Евентуално се замисли за смяна с такъв, за да може по-бързо да ти дозарежда. Разните изгъзици с втори алтернатор за сега няма да ги споменавам. :-D
Тумба-лумба си иска своите жертви. :lol:
:partyman:
Има, има и 120А има, ама парички нема... :-D
Идеята ми е друга... Като излезем на някъде с приятели и спрем колите, и пуснем музика, и 100Ah да е акумулатора, пак ще клекне неусетно. :-D Сещаш се, че и до 11V да падне, пак със зор ще запали, ако изобщо запали... Та целта е при изгасен двигател двата акумулатора да са разделени един от друг и основния да не се бара...
hidrazin - майстор
Идеята, идеята ... с тоя 20Ah акумулатор е никаква. Колко време ще изкараш с него? Освен това дълбокия разряд го убива. Идеята трябва да е допълнителен акумулатор в паралел или по-голям и една схемичка. Схемичка която да ти следи напрежението на акумулатора и като падне под допустимия разряд ... да ти дърпа шалтера на музиката. :-D Лесно ще стане с един компаратор. Освен това ще трябва да се добави някакво закъснение за на не ти спира тока при всеки удар на тъпана. :lol:
Като ти гледам схемата в първия пост си мисля че може да се справиш.
:partyman:
ge6aaaa3 - специалист
hidrazin написа:
Идеята, идеята ... с тоя 20Ah акумулатор е никаква. Колко време ще изкараш с него? Освен това дълбокия разряд го убива. Идеята трябва да е допълнителен акумулатор в паралел или по-голям и една схемичка. Схемичка която да ти следи напрежението на акумулатора и като падне под допустимия разряд ... да ти дърпа шалтера на музиката. :-D Лесно ще стане с един компаратор. Освен това ще трябва да се добави някакво закъснение за на не ти спира тока при всеки удар на тъпана. :lol:
Като ти гледам схемата в първия пост си мисля че може да се справиш.
:partyman:
Ами, 20Ah акумулатор при 50% разряд си отдава 120W/h... Аз ако слушам 120W един час в колата, ще пускам теми за слухови апаратчета... :-D На мен ми трябва около час музика, ако се наложи повече, ще припалвам, вместо да бутам. А и мога да сложа по-голям втори акумулатор... Да речем този, с който съм в момента, като го сменя, може да иде за музиката.
Бягам от големите капацитети, защото колата се кара предимно на разстояния до 6-7км и искам да си знам, че основния акумулатор ми е в кондиция винаги. Иначе мога да й набуча един 150Ah за камион и да опъвам удължителите да го зареждам вечер като електромобил... :-D
А следене на напрежението ще има задължително. Някъде до към 10V и после кът.

Тема "Допълнителен акумулатор в колата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: