• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
shotik - майстор
krasiorocknroll - специалист
Имах ТРАБАНТ 16 години и никога не ме е оставял на пътя.Изминах с него повече от 110хиляди километра без основен ремонт.При последното пътуване до морето изминах разстоянието с разход 3,5л на 100км.Вярно че всяко надолнище беше на гратис :shock: Не съм чувал за друга кола с такъв разход.Е, не всеки ще каже че ТРАБАНТА е кола ама ме откарваше там за където бях тръгнал. :)
escutcheon - специалист
Няма такава кола като Траби!!! Аз съм потребител на това превозно средство вече 7 години и не го сменям за нищо. Никой друг автомобил не може да влезе на пълна газ в едно кръгово кръстовище и всички да се разбягат като катерички... Ха ха смейте ми се!
emil_v r - майстор
А виждали ли сте последният модел , тои бе с Фау ве двигател . Изглеждаше по- добре от тукашните модели . Мисля че беше с други брони и капачка на резервоарът като на др. коли. Струваха скъпо -5000 марки кола на старо .
Стефан - майстор
Не само, че капачката му е на задния десен калник, но и окачването му е друго. При отворен капак, освен двигател, нищо друго не се вижда. В България само веднъж съм виждал такъв, когато ме изпревари със 140 км/ч по нанагорнище :lol: Изпаднах в ужас - и аз съм имал Трабант 9 г, ама не такъв :?
hygro - майстор
Историята на Трабант започва малко по-рано. В следвоенните години в окупираните немски територии е било забранено производството на автомобили. Когато през 1949 година се допускат известни изключения, в съветската окупационна зона, в завода на Ауди в Цвикау се възобновява производството на предвоенната малолитражка DKW F8 под означението IFA F8. В условията на почти напълно разрушената производствена инфраструктура и пълната липса на доставки от Рурската индустриална зона, продукцията е по-скоро символична.

През 1954 година се взима решение за производство на автомобил в условията на остър недоимък от суровини и производствени възможности. За 18 месеца е трябвало да се конструира автомобил по следното техническото задание:
  • малогабаритен автомобил с две основни и две допълнителни места
  • тегло до 600kg
  • разход на гориво 5,5 L/100km
  • годишна продукция 12000 броя
  • производствена цена 4000 източногермански марки
  • неметална каросерия
На 7.10.1957 година първият предсериен P50 излиза от завода. Въпреки, че разработката се проточва повече от планираното, резултатът е перфектен – изключително сигурно и същевременно евтино за производство превозно средство, в което са употребени минимум дефицитни материали. Кръстник на името „Трабант” става изстреляния три дни преди това първи ИСЗ „Спутник”.

По мое лично мнение, имайки предвид в какви условия е създадена тази кола и какъв резултат е постигнат, Трабант е достойно за уважение постижение на инженерната мисъл, без прецедент в историята на автомобилостроенето.

Прикачен файл

Trabant_Limousine.JPG
Трабантът като мания
Trabant_Limousine.JPG (92.51 KиБ) Видяна 7946 пъти

Прикачен файл

PrototypP50Kombi.jpg
Прототип на P50 комби
PrototypP50Kombi.jpg (19.83 KиБ) Видяна 7946 пъти

Прикачен файл

PrototypP50.jpg
Прототип на P50
PrototypP50.jpg (12.11 KиБ) Видяна 7946 пъти

Прикачен файл

IFA-F8.jpg
Следвоенното DKW като IFA F8
IFA-F8.jpg (5.46 KиБ) Видяна 7946 пъти
krasiorocknroll - специалист
Историята на ТРАБАНТ я пишем ние,използвалите и ползващите този автомобил! :wink:
hygro - майстор
Двутактовия двигател позволява със съвсем елементарни средства да се увеличи мощността му с повече от 50%. Кашончето, което и без това си е чевръсто, добива порядъчна динамика. По долу са чертежите на "секретната" технология, с която Трабантът се превръща във Ферари :) Преработката е елементарна и по силите на всеки, дето е държал пила в ръцете си :wink:

Ако някой има мерак, мога да му пратя документацията за форсиране на двигателя.

Прикачен файл

Trabant-Sport-5.jpg
Trabant-Sport-5.jpg (76.16 KиБ) Видяна 7838 пъти

Прикачен файл

Trabant-Sport-4.jpg
Trabant-Sport-4.jpg (98.17 KиБ) Видяна 7838 пъти

Прикачен файл

Trabant-Sport-3.jpg
Trabant-Sport-3.jpg (88.15 KиБ) Видяна 7838 пъти

Прикачен файл

Trabant-Sport-2.jpg
Trabant-Sport-2.jpg (71.47 KиБ) Видяна 7838 пъти

Прикачен файл

Trabant-Sport-1.jpg
Trabant-Sport-1.jpg (83.32 KиБ) Видяна 7838 пъти
escutcheon - специалист
Този вид форсиране съкращава ли и без това краткия животец на Звяра?
  • 1
  • 2

Тема "50 г. Трабант" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: