От мобилни телефони до цифрови камери
ivanovbg - майстор
Аз бих сменил двете реленнца. Схемата е същата като при електрическите прозорци на колите и често някое от релетата укъсява + и -. Чукнеш го и спира да окъсява и си работи известно време нормално. Разкаляват им се пружинките.
hidrazin - майстор
Дрън, дрън, дрън...
Аз пък да предложа да смени цялата врата барабар с мотора и управлението.
Общо взето както масово работят автоджамбазите.
-Ще сменим това щото мисля че е от него.
Плащаме, сменяме. Не е от него. И пак:
-Ааа... Може да е от това. Ама е почти сигурно че е това.
Пак плащаме и сменяме (за сметка на клиента де). И така докато джамбаза налучка.
Питаш го накрая:
-Колко ти дължа?
-Абе с тебе се знаем. То по принцип е над 1000 лева ама като приятел дай там едни 800 кинта.
И си тръгваш с багажник здрави резервни чаркове.
Разбира се без касова бележка. За данъчна фактура въобще да не става дума.
Гаранция? Какво беше това? Докато излезеш от сервиза е евентуално до края на деня.
:partyman:
DMN - майстор
А на мен ми се струва, че липсата на акумулатор също играе роля - без него се товари само захранването, а акумулаторът би го подпомогнал.
ivanovbg - майстор
Сега прочетох, че си ги сменил вече. И накрая да се окаже, че кутията е метална и боядисана и платката опира някъде.
Козл, направи си търсачка на късо. Лампа 24в 21 вата запоена на един изгорял бушон. Дорде има късо ще свети и мериш и мръдкаш.
hidrazin - майстор
ср яну 15, 2025 10:47 pmDMN написа:
А на мен ми се струва, че липсата на акумулатор също играе роля - без него се товари само захранването, а акумулаторът би го подпомогнал.
Няма такъв филм с акумулатора.
Масово при такива управления за врати акумулатора е само опция.
Клиента си избира дали да има резервиране на захранването.
Всички трябва да работят читаво и стабилно дори без АКУ.
Ти ся какво? Утре ако ми се скапе акумулатора и да не мога да си отворя вратата при наличие на мрежа ли? :)
Ми то такива едва ли някой ще ги купи...
:partyman:
ESPACE - майстор
ср яну 15, 2025 8:23 pmhidrazin написа:
ср яну 15, 2025 7:45 pmESPACE написа:
В някое от релетата ще е проблема, контакт залепва.
По тая схема няма такъв вариант. Както и да са залепнали и в каквато и да е комбинация.
Освен при закачен двигател и двигателя от време на време "запецва" или има някакъв механичен проблем и не му позволява да се върти.
Kozl каза че го е хванал в проблем и при откачен двигател. И аз видях схемата на релетата, но то друго дето се вика не остана какво да е. А комбинация има, ако се съберат и трите контакта (пера) на релето. Знам ли го как е изпълнено механично.
Пък и той пише че ги е сменил и проблема повече не се е появявал.
kozl - майстор
Корубата на задвижката е пластмасова. Стойката на която се закача платката също е пластмасова.

Както вече писах платката беше в режим на късо само свързана към захранването от класически трансформатор.
Трансформатора показа към 26V променлив ток и приемам, че това е в нормите.
Преди мен я е проверявал този, който я е монтирал. Вратата вече не е в гаранция и според монтажника такива задвижвания вече не се внасят.
И аз търсих в нета за наличности у нас - неуспешно.

Платка е поръчана от Алиекспрес, кога ще дойде :?

Нямах време да свалям повече от схемата.
Имам предположение, че МОСФЕТА се ползва и за защита от претоварване, защото ако не е така остава само стопяемия предпазител.

Обаче платката със запоените елементи няма никаква повърхностна защита от опроводяване при навлажняване. Както вече писах примерно една капка да влезе под релетата и ще опроводи пистите под релетата и точно + със -. Докато донеса платаката до вкъщи и капката се изпарила, късото го няма :? Предположение :roll:

Дали ако има следващ път да взема да изпръскам платката с подходящ лак :?

Подготвил съм греца за подмяна, с диодите още не съм готов.

След изправеното и филтрирано напрежение има две ИС (стабилизатори на напрежение LM317 и 7805). Но пистите към тях са сравнително по-тънки от силовите и поне за сега съм ги изключил от подозрение.
brum - майстор
Капка вода не може да прекара 10А, че да изгори предпазителят. Другаде е проблема.

Трябва в момента на късо да се мери. Или ако решиш да се ровиш - монтираш няколко предпазителя по разинчните трасета на тока и подменяш входният с 20 ампера. И така ще го локализираш малко по-прецизно къде е. Ама трябва много мерак да има за тая работа...

Късо изключихме като вариант по самата платката - щеше да си личи. Кабела - до колкото чета и без кабел е ставало. Та остава да е нещо дето се случва при определени обстоятелства.
Последна промяна от brum на чет яну 16, 2025 11:09 am, променено общо 1 път.
vlax - майстор
чет яну 16, 2025 10:27 amkozl написа:
...Трансформатора показа към 26V променлив ток и приемам, че това е в нормите.
Ами не е нормално. :)
Не го приемай като заяждане,нищо лично.
:partyman:
brum - майстор
За трафа - да, 26 е множко. Трябва да е към 18.

Тема "Късо съединение в платка за управление на врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: