По мое скромно мнение разсъжденията на sashot са доста верни с един недостатък. Ако се сложи реле, схемата няма да може да се навре в кутийката на оригиналното реле от автомобила. А предпазител би трябвало да си има оригинално в инсталацията след релето. Друг е въпроса дали ще успее да спаси транзистора при евентуално късо. 
dyaneff написа:Да се сложи, разбира се, само че ако става дума за стопяем предпазител, то при късо съединение, ако този предпазител изгори, а това дали той ще изгори, зависи от типа на пробива в транзистора, той ще спаси само кабелите от запалване, но на транзистора - вечна му памет. Ако се слага електронен предпазител - става по-сложно.sashot написа:А колко става съпротивлението на прехода му, при късо съединение в товара? Защото във варианта със затворени контакти на реле ще изгори предпазителя, но ако реле няма, ще изгори не само той, ако изобщо изгори.Интересни разсъждения.
А защо в приложената схема да не се сложи предпазител ? Или предпазител се слага само на вериги комутирани от реле ?
